Öt évvel ezelőtt, az akkor első alkalommal megrendezett Internetes Vásárlás Napját még november végére ütemezte a szervező Neo Interactive digitális ügynökség (egy időben az amerikai black friday-jel), de a webáruházak visszajelzései alapján a következő évtől már november elejére került a rendezvény. Így ugyanis az e-kereskedők zöme számára ez a nap beindítja, nem pedig már kannibalizálja a karácsonyi internetes eladásokat. De nem csupán ezért hasznos a webáruházak számára az Internetes Vásárlás Napja, hanem mert éles tesztet is jelent a nagy roham előtt, ami után egy-két hétig még lehetőségük van logisztikában, árazásban vagy bármilyen marketing témában korrigálni, finomhangolni.
"A JátékNet.hu Webáruház a kezdetek óta támogatja az Internetes Vásárlás Napját. Idén nemcsak a „szokásos” növekedés látszódott, de jól megfigyelhető volt a vásárlók tudatos választása is: vásárlóink kiemelkedően magas arányban kérték csomagjukat MPL Postapontra és csomagautomatába, illetve a bankkártyás fizetések aránya is követte ezt a trendet. Ezt a napot azonban csak azoknak az e-kereskedőknek ajánljuk, akik jól felkészültek, és képesek a hirtelen jött, elképesztően magas számú rendelést logisztikai, vevőszolgálati és IT szempontból is megfelelően kezelni. Az internetes vásárló elvárásai ugyanis egyre magasabbak – a JátékNet az extrém erős napon is pontosan ugyanazt a vásárlási élményt nyújtotta, mint egy szürke, augusztusi hétköznap." Őri Gergely, operatív igazgató, JátékNet.hu Webáruház
„A lira.hu webáruház idén már második alkalommal vett részt az Internetes Vásárlás Napján. Az eredmény, azt hiszem, magáért beszél, hisz a tavalyi tapasztalatokat felhasználva a DotcommerceDay forgalom a kétszerese volt a tavalyinak, ami azt jelenti, hogy ezzel túlléptük a tavalyi legerősebb karácsonyi nap forgalmát is.” Deák Gyula István, marketing és üzletfejlesztési igazgató, Líra Könyv Zrt.
„Sikeresen zárult az idei akció a Butlers.hu lakásfelszerelési webáruháznál. Évről-évre jobb eredményeket érünk el ezen a kiemelt napon, és a tavalyi évet is sikerült bőven túl szárnyalni. Idén négyszer nagyobb forgalmunk volt egy átlag naphoz képest az Internetes Vásárlás Napján. Jövőre ennél is nagyobb célokat tűztünk ki.” Kis Dániel, e-kereskedelmi vezető, Butlers
"Az idei internetes vásárlás napja is kiemelkedő volt számunkra, ugyanúgy, mint az előzőek. A tavalyi évhez képest 50%-kal több megrendelés érkezett, triplája, mint tavalyelőtt. Az idei médiatámogatás kiemelkedő volt, ez érezhető volt a látogatók számából is. Az internetesvasarlasnapja.hu weboldalról 2593 egyéni látogató érkezett, ez mindenképpen meghatározó. Ezen a napon gyakorlatilag két átlagos hónap forgalmát bonyolítottuk le, ami igazán letesztelte, hogy kellően fel tudtunk-e készülni az idei karácsonyi szezonra.” Petri Zoltán Csaba, webáruház vezető,, Fakopáncs Játék Webáruház
„A tavalyi évhez hasonlóan idén is nagy forgalmat generáltunk, a szokásos napi forgalom négyszeresét értük el, és a látogatottságunk is megduplázódott.” Horányi Krisztina, marketing munkatárs, Office Depot Hungary Kft.
„Az idei évi minden idők legsikeresebb IVN napja volt, ami természetesen nem meglepő, mert az IVN-án bonyolított forgalmunk minden évben jelentős növekedést mutat, ami idén sem maradt el.” Kovács Péter, ügyvezető, KreatívJáték.hu
„1048 megrendelés érkezett november 6-án, ami a legmerészebb várakozásainkat is felülmúlta! Most aztán van mit csinálnunk!” Székely Áron, webáruház vezető, Tanulóbicikli.hu Kft.)
Áron szenvedélyesen hisz abban, amit csinál, vele készült korábbi interjúnkat itt találja!