A riport egyik legfontosabb megállapítása, hogy a nemzetközi elektronikus kereskedelem növekedési üteme jelentősen meghaladja a piacok belföldi növekedését: 2015-től 2020-ig a nemzetközi kiskereskedelmi forgalom átlagosan 25 százalékkal nő majd évente – értékben 300 milliárd dollárról 900 milliárd dollárra –, kétszer olyan gyorsan, mint a belföldi forgalom. Ezt kihasználva az online piactéren kereskedő cégek 10–15 százalékkal növelhetik eladásaikat csupán azzal, ha termékeiket külföldi fogyasztók számára is elérhetővé teszik.
A nemzetközi áruforgalomban viszonylag magas a luxustermékek aránya (bár az Y generációnak inkább a high-tech a vonzó), és külföldi vásárlás esetén nagyobb az egyszerre megrendelt érték is: a vásárlók ötöde több mint 60 ezer forint értékű áruval tölti meg kosarát. A vállalatok számára tehát megfontolandó, hogy kínálatukat prémium kategóriás ajánlattal egészítsék ki. Ez a megállapítás a webshopok által kínált szállítási módokra is igaz: a tanulmány szerint azok, akik expressz szállítási módot is kínáltak vásárlóiknak, több mint másfélszer gyorsabban tudták növelni eladásaikat egy átlagos versenytárshoz képest.
További előny, hogy az online piactéren sikeresen alkalmazhatóak a direkt értékesítés különböző módszerei, és akár 30 százalékkal gyorsabb növekedést könyvelhet el az a gyártó, aki a közvetítőket kihagyva közvetlenül a végső felhasználóknak kínálja termékeit.
„A nemzetközi kereskedelem nem annyira bonyolult, mint ahogy azt sok cég gondolja, partnereink visszajelzései pedig egyértelműen bizonyítják, hogy rendkívül pozitív hatással van a vállalatok növekedésére – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express magyarországi ügyvezető igazgatója. – A külföldi piacra lépés, illetve a prémium ajánlat beillesztése a kínálatba cégtípustól és piactól függetlenül kézenfekvő lehetőség. A szállítások és a disztribúció területén pedig egy megbízható globális logisztikai partner bevonásával biztosítható, hogy az adott cégnek ne kelljen külföldi raktárak létesítésébe befektetnie” – összegezte a szakember.
A tanulmány a fogyasztók online vásárláshoz kapcsolódó motivációját és preferenciáit is vizsgálja. Napjaink vásárlóját elsősorban az egyedi akciók és kedvezmények, a termékek egyszerű elérhetősége, illetve a széles választék motiválja külföldi webshopból történő rendeléskor. (Ugyanakkor az állandó akciózás függővé teszi a vásárlókat, szóval nem árt vigyázni vele.) Problémákat pedig leggyakrabban a megbízhatóság, a logisztika, illetve a fogyasztói élmény kapcsán tapasztaltak. Bár a termékek köre folyamatosan bővül, még mindig a divatáruk és az elektronikai eszközök a legkelendőbbek a nemzetközi forgalomban.
A riport az egyik legnagyobb vezetői tanácsadó cég felmérése alapján készült, egyéni mélyinterjúk, illetve szabadalmaztatott kérdőíves kutatási módszer alapján, mellyel 6 országban több mint 1800 megkérdezett véleményét gyűjtötték össze.