Külpiaci terjeszkedés cikkek


Hongkongba vinnék a magyar vállalatokat

Hongkongba vinnék a magyar vállalatokat 

Remek lehetőségeket kínálnak - mondja a külügyminiszter.
Ausztráliában is elérhető lesz a Richter terméke

Ausztráliában is elérhető lesz a Richter terméke 

A Richter Gedeon Nyrt. (“Richter”) és a Seqirus Pty Ltd (“Seqirus”) a mai napon bejelentették, hogy kizárólagos licenc szerződést írtak alá a cariprazine ausztráliai és új-zélandi forgalmazására. A megállapodás értelmében a Richter szállítja a terméket, a Seqirus törzskönyvezi és értékesíti a készítményt Ausztráliában és Új-Zélandon. A Richter a szerződés aláírásakor, valamint a későbbiekben mérföldkő bevételekben fog részesülni.
Üzlet a Brexit után?

Üzlet a Brexit után? 

Az Egyesült Királyságnak az Európai Unióból történő kilépése számtalan jogi következménnyel jár az üzleti élet szereplői számára. A KCG Partners szakértői annak a kérdésnek jártak utána, hogy a tárgyalások jelenlegi (2019 áprilisi) állása szerint a Brexit után hogyan módosulhatnak az Egyesült Királyság felé irányuló gazdasági tevékenység alapvető szabályai.
Magyar cégeknek: irány Ausztria

Magyar cégeknek: irány Ausztria 

Hatalmas piac, magas életszínvonal, igényes fogyasztók – és még ismernek is minket. Nem véletlenül veszi sok magyar vállalkozás az irányt Ausztria irányába. Segítségül a külpiacra indulóknak a Piac & Profit a legjobb szakembereket hívta most egybe a 2019-es Osztrák-Magyar Üzleti Fórumra
Szűz piacra lép be a magyar szoftvergazdálkodási szakértő

Szűz piacra lép be a magyar szoftvergazdálkodási szakértő 

A Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Kockázati Tőkealap 465 millió forint befektetéséről döntött a magyar tulajdonú IPR-Insights CEE Kft.-be. A speciális feltételek mellett létrejött tőkebefektetés a szoftver­gazdálkodással és licenc­tanács­adással foglalkozó társaság nemzetközi terjeszkedési stratégiáját segíti. A cégcsoport 2018. évi árbevétele várhatóan meghaladja a 600 millió forintot, ami több mint 30 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk

Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk 

Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.
Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell

Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell 

Minden ország rendelkezik saját jogi és adózási sajátosságokkal, amelyekre a terjeszkedés során gondolni kell. Legyen szó üzleti feltételek kidolgozásáról, jogi és adótanácsadásról egy adott országban, vagy egy vállalat alapításáról és a számlák vezetéséről – ezek a terjeszkedési folyamat fontos összetevői – hívta fel a figyelmet az Expandeco csapata.
Német támogatásból németországi cégalapítás? Így lehet

Német támogatásból németországi cégalapítás? Így lehet 

A németországi cégalapításnak is megvannak a maga költségei, de ez csak a kezdet: ott van még a helyi munkaerő költsége, az irodabérlés, a gépvásárlás, a marketing, ezek pedig újabb súlyos eurókba kerülnek. Viszont nem gond, ha nincs meg erre a teljes fedezet: ilyenkor segítenek az állami támogatottságú hitelek.
Nyolcszázezer magyar munkahely függ ettől a tíz országtól

Nyolcszázezer magyar munkahely függ ettől a tíz országtól 

Az elmúlt négy évben a magyar export mértéke évről évre megdöntötte előző évi rekordját. Ma hazánkban több mint nyolcszázezer munkahely függ a kivitelünk alakulásától, így nem mellékes gazdasági tényező, hogy milyen évre számítanak 2019-ben a legfontosabb külpiacainkon.
Külpiaci terjeszkedésnél a kulcsszó a lokalizáció

Külpiaci terjeszkedésnél a kulcsszó a lokalizáció 

Bőven van még lehetősége a magyar webáruházaknak a terjeszkedésre, de a sikeres megjelenésnek a külpiacokon van egy kulcsfontosságú eleme, mégpedig a lokalizáció. Az Expandeco szakértőinek segítségével ezt a kérdést jártuk körül.

Terjeszkedjünk külföldön, de merre induljunk? 

Magyarország határán túl több millió potenciális vásárló vár a hazai e-kereskedőkre, éppen ezért a legtöbb webáruház tulajdonosában előbb vagy utóbb felmerül a kérdés: miért is kellene kizárólag a magyar piacra összpontosítani, ha külföldi terjeszkedéssel meg lehet növelni a cég nyereségét? Ha már jelen van a magyar piacon, miért ne lehetne Európa többi országaiban is szerencsét próbálni? Melyik országok a legmegfelelőbbek terjeszkedés szempontjából? Most induló cikksorozatunk első részében ezt vesszük górcső alá az Expandeco szakértőinek segítségével.

Három tanács, a sikeres németországi cégalapításhoz 

A hazai kis- és középvállalkozások körében népszerű lépés a németországi cégalapítás, az új piacra induló cégek többsége azonban egy-két éven belül megszűnik a kezdetekkor elkövetett hibák miatt. Szakértőnk segítségével összefoglaltuk, mi az a három alapvető dolog, amire érdemes figyelni a német terjeszkedés során.

Cseresznyét Chilébe? 

A politikai kommunikáció az új, távoli piacokra menő exporttól hangos, a média is inkább felkapja, ha egy-egy egzotikus országba jutnak el a magyar termékek. Pedig hazánk legfontosabb kereskedelmi partnerei még mindig az uniós országok, és súlyuk továbberősödik. A déli nyitás csalódást okozott, Japán felé azonban meglepően nagy mértékben bővült a kivitelünk az elmúlt években.

Mennének is, maradnának is 

A magyar vállalkozások egyre nagyobb számban ácsingóznak az új piacok után, külföldre mégis csak kevesen merészkednek. Akik már kijutottak, azt mondják, megéri a külpiaci jelenlét, bár nem veszélytelen. Az egyre élesedő hazai verseny azonban előbb-utóbb rákényszeríti a magyar vállalkozásokat, hogy a határokon túl is megjelenjenek.

Oláh Zsanett: „A kkv-k sikeréért dolgozunk” 

Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója szerint 2018 a konzorciális projektekről fog szólni, amelyek révén a hazai és a határon túli magyar vállalkozások közös árualappal tudnak majd sikeresen megjelenni harmadik országokban, piacokon. Mindennek előfeltétele volt, hogy a Kereskedőház a határon túli magyar vállalkozások számára is elérhetővé tette széles körű szolgáltatási portfólióját.

Kínai üzleti kapcsolat? Már a szomszédban 

Megnyitotta kapuit a negyvenmillió lakosú Shanxi tartomány cégeinek termékeit bemutató kiállítóterem Budapesten. A több száz négyzetméteres új bemutatóteremmel együtt immár több mint ötezer négyzetméteren várják a kínai cégek termékei az érdeklődőket a The Experience Centerben.

Az export húzhatja meg a vállalatokat 

A következő egy év során a hazai nagyvállalatok 2,2 százalékos árbevétel-növekedésre és 1,4 százalékos profitbővülésre számítanak. Ez mérséklődést jelent a tavalyi kilátásokhoz képest, ugyanakkor az exportpiacok árbevétel-növekedését tekintve javuló trend látható a várakozásokban a K&H nagyvállalati növekedési index alapján.

Ki kell törni Magyarországról 

Amekkora akadály a magyar piac kis mérete, a nyelvi korlátok, a kulturális különbözőség a hagyományos kereskedelemben, éppen akkora lehetőség az e-kereskedők számára. A közép-kelet-európai piacok növekedéssel kecsegtetnek. Tudatos nyitással a hazainál tízszer-hússzor nagyobb piacok válnak elérhetővé. De nem mindig marad így.

Felkészülés és teli zseb nélkül kár nekivágni Ausztriának 

Sok magyar vállalkozás számára vonzó célpont Ausztria, de a szakértők szerint az "ígéret földjére" is csak komoly felkészüléssel és vastag pénztárcával érdemes kimerészkedni.

Meg kell küzdeni a megszerzett előnyért is nemzetközi piacon 

Kiemelt kormányzati szándék a kkv-k exportképességének növelése, de a cégek számára is fontos, hiszen egyértelmű, hogy a külpiaci megjelenés komoly lehetőségeket jelent a növekedésre. Egy sikeres magyar vállalkozás osztja meg tapasztalatait arról, hogy mi az, ami számít az exportpiacokon.

Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez 

A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.

Szívesen exportálnának többet a kkv-k 

A kisebb méretű vállalatok Európa-szerte exporttevékenységük bővítésével igyekeznek bevételeiket növelni, derül ki egy kutatásból. Ez alól kivételt jelent az Egyesült Királyság, ahol a cégek exporthajlandósága jelentősen csökkent a júniusi „Brexit” népszavazás után. 

Így taroljunk a vásárokon 

A vásári megjelenések kitörési pontot jelenthetnek a világpiacra a magyar kisvállalkozásoknak. Azonban a jelenlét, különösen egy külföldi rendezvényen, nem olcsó mulatság. Adunk néhány tanácsot, hogy ne menjen pocsékba a befektetett pénz.

Export roadshowt rendezett a Kereskedőház 

Három állomásos export roadshow-t szervezett a Magyar Nemzeti Kereskedőház, amelynek keretein belül a közép-európai régió külpiaci lehetőségeiről kaptak tájékoztatást magyar vállalkozások.

Már nem vakrepülés a keleti terjeszkedés 

Románia magyar határhoz közeli területei az ígéret földjét jelenthetik a hazai kis- és középvállalkozásoknak. Nagy lehetőségeket rejt számukra az építőipar, a bútorgyártás, vagy éppen a mezőgazdaság. Ráadásul most már több erdélyi városban is várják a vállalkozó szellemű cégeket a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) regionális irodái, amelyek segítséget tudnak adni a hazai vállalkozásoknak.

Szűz piacok a szomszédban – jó lesz sietni! 

Hatalmas üzleti lehetőségekkel kecsegtet a szomszédos országok közül az eddig a magyar üzletemberek által elhanyagolt Románia. Szinte minden területen óriási a potenciális növekedés lehetősége az infrastruktúra fejlesztéstől a mezőgazdaságon át a gyártásig és kereskedelemig. Aki mezőgazdaságban gondolkodik – vagy épp élelmiszert exportál Romániába, most kell lépnie - mondták a szakértők a Piac & Profit által rendezett Román-Magyar Üzleti Fórumon.

Külpiaci megjelenésre lehet pályázni 

Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.

Egyre rizikósabb a német export 

A német vállalatokra leselkedő kockázatok növekedése visszafogja a gazdasági bővülést. Mivel Németország szoros kereskedelmi kapcsolatokkal rendelkezik feltörekvő piacok és fejlődő gazdaságok csoportjával (FP-csoport), ezért jelentős kockázatot hordoz a német vállalatokra nézve a szóban forgó országok strukturális és ciklikus gyengesége - derül ki a Coface hitelbiztosító elemzéséből.

Így fogják zabálni a külföldi vevők 

A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Ez várja a sógoroknál a vállalkozókat 

Hogy miért Ausztria? Mert ez a legközelebbi hely, ahol már euróban fizetnek. De nem csak emiatt lehet vonzó a magyar cégek számára a „sógorok” piaca. Hogy mit várhatunk és mit várnak tőlünk az osztrák piacon, arról a bécsi külgazdasági attasé beszélt a Piac & Profit konferenciáján.

Piacot lát Szijjártó a világ legpazarlóbb államában 

Nukleáris, élelmiszeripari és légiforgalmi megállapodásokat kötött Magyarország, illetve magyar cégek az Egyesült Arab Emírségekben - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-vel, miután befejezte kétnapos tárgyalásait Dubajban és Abu-Dzabiban.

Siker egy „játéknak látszó” tárgyból 

Kisgyerekes családoknak készít játékos eszközöket a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetekre a magyar Plukkido tervezőcsapat. Olyan hétköznapi dolgokra kell gondolnunk, mint amilyen például a hiszti, az állandó ellenkezés, a reggeli indulás, a testvérek közötti civakodás vagy a testvérféltékenység. Szereztek tapasztalatot bürokráciában, kockázati tőkésekkel és sok más területen, jövőre pedig már külföldi piacra lépnek - egyelőre önerőből. Inspiráló sikersztori, hasznos tanulságokkal.

Magyarok fejlesztik a mongol fővárost 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) tevékenységének köszönhetően egyre szorosabbá válnak a gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok Mongólia és Magyarország között. A Kereskedőház és a mongol főváros, Ulánbátor önkormányzatának Fejlesztési Ügynöksége 25 millió euró értékű együttműködési megállapodást írt alá, melynek keretében magyar cégek részt vállalhatnak jelentős városfejlesztési projektekben.

Világhódító magyarok a Szilícium-völgyben 

Évtizedes tapasztalat, egy világszínvonalú cég, és egy óriási lehetőség a magyaroknak. Az innomine magyar vállalatként, sikeres hazai és európai tevékenysége után elindította amerikai működését. Ezzel létrejött egy olyan kapocs az EU, Magyarország és a technológia fellegvárának számító Szilícium-völgy között, amely egyedülálló kiugrási pont lehet hazai és európai innovátoroknak, cégeknek, döntéshozóknak.

Nem Kína lesz a legvonzóbb exportcélpont? 

Miközben a növekedésorientált vállalatokat érő nemzetközi gazdasági kihívások és főbb tényezők folyamatosan változnak, a közép-vállalatok mégis döntő szerepet játszanak a globális gazdaság fejlődésében. A nemzetközi növekedésnek nem kell feltétlenül új kontinensre kiterjedőnek lennie, sok esetben szerencsésebb első lépésként a regionális jelenlét növelése. Döntő fontosságú a sikeres növekedéshez a piaci sajátosságok feltérképezése és megértése, amelybe a működési modell, a helyi kereslet, a szabályozás, és a kulturális közeg ismerete is beleértendő. A devizakockázatok, a szellemi tulajdon és a márkajegyek védelmének ismerete is kritikus kérdést jelent – emeli ki az RSM globális reálgazdasági felmérése.

Németországban is versenybe szállhatunk pályázati pénzekért 

Tévhit, hogy a szövetségi köztársaságban nincsenek az itthoni uniós konstrukciókhoz hasonló pályázatok. Az infokommunikációs cégek és a startupok nagyon népszerűek Németországban, ha pályázati támogatási lehetőségekről beszélünk – figyelmeztettek a szakértők a Piac&Profit konferenciáján.

Mentőöv helyett befektetés a német export 

Menekülne itthonról? Nem az export a megoldás. Ha viszont egy biztos lábakon álló cég szeretné növelni bevételeit és csökkenteni kockázatait, érdemes a külpiacra lépésben gondolkodni. Németország nehéz, de nagy lehetőséggel kecsegtető piac, érdemes felkészülten nekivágni. A Piac & Profit konferenciáján szakértők adtak tippeket.

Miért legyünk multik? 

Megérett a cég és az elhatározás arra, hogy a vállalkozásunkat országhatárokon kívül is megmérettessük a piacon. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy holdingként működjünk tovább, esetleg telephelyet létesítsünk. A kérdés megválaszolásához elsősorban arra van szükség, hogy eldöntsük pontosan mi a célunk. Erről beszélt szerdán Dr. Magyar Csaba a Crystal Worldwide Kft. jogi igazgatója a Piac & Profit Céggondok, céges variációk című konferenciáján.

Cégalapítás Angliában? Itt van, amit tudnia kell 

Az angol cégalapítás sokak számára vonzó lehetőségnek tűnik. Segítünk átlátni az alapvető cégindítási, adózási és bevallási szabályokat!

Így juthatunk a világpiacra 

Hogyan juthatunk a világpiacra? Például úgy, hogy egy nagyvállalat beszállítójává válunk. A költséghatékony működésre való törekvés és a piacok erőteljes globalizálódása együttesen vezetett oda, hogy ma a legtöbb multinacionális cég regionális partnereket keres.

Növekedés, szétválás, fúzió, öröklés, átszervezés? Szakértők segítenek!  

Cégeladás, cégforma-váltás, befektető bevonása? Október 21-én nemzetközi és hazai jogban, adózásban, szervezetfejlesztésben jártas szakértők segítenek!

Nagy magyarok húznák a kis cégeket külföldre 

Három pillérre épített, új programmal adna újabb lendületet a kkv-k exporttevékenységének a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). Az Export Expressz névre keresztelt programban egyrészt „zászlóshajó” cégek segítésével ismertetné meg a magyar márkákat, erősebben nyit a startupok felé és a külföldön élő sikeres magyarok támogatására is számít.

Nagy Britannia felé kacsintgat? Segítünk elindulni! 

Hatalmas lehetőségeket tartogat a hazai vállalkozások számára a brit piac. A gyors és egyszerű brit cégalapítás és kedvező adózási környezet mellett azzal is nyerhetünk, ha itthon keresünk kapcsolatot brit cégekkel. A Piac & Profit konferenciáján minderről lesz szó.

Érdekli Szerbia a magyar cégeket 

Kiemelt érdeklődés mellett rendezett magyar-szerb üzleti fórumot a Magyar Nemzeti Kereskedőház. A 150 magyar kis- és középvállalkozás vezetőjének részvételével zajló eseményen főleg az élelmiszeripari és a mezőgazdasági exportlehetőségek feltárására helyezték a hangsúlyt. A fórumra 50 fős szerb delegáció érkezett Aleksandar Vučić szerb miniszterelnök vezetésével. A találkozón a hazai kis- és középvállalkozások megismerkedhettek a szerbiai üzleti lehetőségekkel, a két ország cégei közötti szorosabb együttműködés érdekében pedig már előkészítés alatt áll a szerbiai magyar kereskedőház megnyitása.

A sógoroknál sincs wurstból a kerítés 

Ausztria gazdaságilag legerősebb tartományainak egyikében lakik. Három, síparadicsomban található, lejtőre néző hotel tulajdonosa. Ha azonban tehetné, Hans Höllwart mégis Németországba költözne át. Az ok pedig: egy Ausztriában tervezett adóreform, amely a vendéglátók életét is megnehezítheti.

Német piacra készül? Így lehet sikeres 

Nyitva állnak Németország kapui a magyar termékek előtt, de nem mindegy, hogyan jelenik meg egy magyar kkv az Unió legnagyobb gazdaságában. A szakértők szerint hiba csak az árelőnyre építeni. Pláne, hogy más vonzerővel is bírnak a magyar cégek, amit viszont nem mutatnak meg eléggé.

Erre ügyeljünk, ha Kínában üzletelnénk 

Óriási piac, hatalmas lehetőségek, korrekt üzleti partnerek és komoly kockázatok jellemzik a kínai terjeszkedést, de megfelelő felkészüléssel a kockázatok jelentős része kivédhető – figyelmeztettek a szakemberek a ChinaCham által szervezett üzleti klubon.

Hová özönlenek a márkák? 

A nemzetközi piacra belépő kiskereskedelmi cégek számára a japán főváros a legvonzóbb piac, ahova 63 új márka érkezett 2014-ben, a mi régiónkban Varsó a legnépszerűbb, de feljövőben van Budapest is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Befektetési szolgáltatót bírságolt az MNB

Befektetési szolgáltatót bírságolt az MNB  

15 millió forint bírságot szabtak ki az Erste Befektetési Zrt.-re.

Társadalom

Törés az orosz hadvezetésben

Törés az orosz hadvezetésben 

Nem sok háború lehetett a Földön, amiben ne jelent volna meg a korrupció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo