Nagy magyarok húznák a kis cégeket külföldre

Három pillérre épített, új programmal adna újabb lendületet a kkv-k exporttevékenységének a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). Az Export Expressz névre keresztelt programban egyrészt „zászlóshajó” cégek segítésével ismertetné meg a magyar márkákat, erősebben nyit a startupok felé és a külföldön élő sikeres magyarok támogatására is számít.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Export Expressz névre keresztelt programjával kívánja tovább segíteni a hazai kis- és középvállalatok exporttevékenységét. Az MNKH ezért egy külön szervezeti egységet hozott létre, melynek dedikált feladata, hogy felkutassa az innovatív termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar KKV-kat és elősegítse azok exporttevékenységét, külpiacra jutását, illetve a magyar tudás és szakértelem kivitelét.

Kép:Pixabay

A három pillérre épülő program egyik eleme a nemzetközileg is versenyképes technológiákat, vállalkozásokat karolja fel – mondta el Ducsai-Oláh Zsanett, a társaság vezérigazgatója. Október 15-étől a kereskedőház tematikus weboldalán jelezhetik a projektgazdák külpiaci szándékukat. A vezérigazgató szerint a Magyarországon születő technológiákkal már eddig is lehetett külpiacon jelentkező problémákat megoldani, erre kívánnak a jövőben nagyobb erőforrást fordítani.

Növekedés, szétválás, fúzió, öröklés, átszervezés? Szakértők segítenek!
A vállalkozások a növekedés érdekében új üzleti lehetőségek után kutatnak, sokan a külföldi terjeszkedésben látják a megoldást. Lehet, hogy az export erősítése mellett érdemes lenne azon is elgondolkodni, hogy külföldi leányvállalat létrehozásával „multivá” erősítsük a céget? Október 21-én nemzetközi és hazai jogban, adózásban, szervezetfejlesztésben jártas szakértők segítenek sok más "céggond" megoldásában is a KKV-Akadémián!
Az új szakmai program egyik legfontosabb eleme, hogy a Kereskedőház, a folyamatosan beérkező külpiaci igények kielégítése mellett, intenzíven próbál piacot szerezni a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító kkv-knak.  A „magas hozzáadott érték” fogalom a Kereskedőház számára korántsem hungarikumokat, hanem olyan termékeket jelent, amelyek bárhol a világon értéket hordoznak – hangsúlyozta a vezérigazgató.

Ennek keretében hangsúlyosan a legpiacképesebb iparágakból 20-30 már sikeres exportőr termékeinek illetve szolgáltatásainak keres értékesítési lehetőségeket – vagyis ők kapnak további lehetőségeket – ezek a tervek szerint zászlóshajóként nyithatnak utat további magyar cégek számára a külpiacokon. A több cég termékeiből összeállított kínálat a kisebb beszállítók termékei számára is lehetőséget teremt a külpiaci megjelenésre, ami például az agrárium esetében nagyon fontos, hiszen sok esetben ezen a területen a probléma a megfelelő volumen és egységes minőség létrehozása. A programban a kiváló magyar élelmiszerek külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet, amely a programhoz kapcsolódó magyar élelmiszeripar termékek egységes megjelenítését szolgálja.

Együtt könnyebb
A kereskedőház által biztosított anyagi és szakmai támogatás olyan lehetőségeket – például neves nemzetközi vásárokon való megjelenést – tesz lehetővé, amely egyébként a kisebb vállalkozások számára elképzelhetetlen lenne.
A Kereskedőház emellett a beérkező megkeresések esetében sokszor a látókörében lévő kisebb cégekből létrehozott konzorcium ajánlatát juttatja el a külföldi partnereknek, így együtt a kisebb magyar cégek is eredményesen pályázhatnak akár nagyobb volumenű projektekre is.
Az MNKH programjának harmadik eleme sikeres, külföldön élő magyar üzletemberekkel való együttműködés kiépítése annak érdekében, hogy az üzleti kapcsolati hálójuk révén hozzájáruljanak a hazai kkv-k exporttevékenységének bővüléséhez, kapcsolataik, gazdasági súlyuk révén segítsenek az anyaország cégeinek. Ezért a Kereskedőház aktívan keresi a potenciális partnereket a külpiacokon, illetve szívesen fogadja az ilyen irányú megkereséseket is.

Ennek alátámasztására a rendezvényen megjelent Klimovitszky Lívia, aki az  Amerikai-Magyar Keresekedelmi Kamara alelnökeként és egyébként kaliforniai befektetési céget vezető üzletemberként biztosította támogatásáról a progamot. A programban felhívást tesznek közzé a nagykövetségeken, a kereskedelmi hálózaton, hogy újabb magyar származású üzleti partnerekkel bővüljön a hálózat.

A vezérigazgató hangsúlyozta, minden exportáló, vagy exportálni kívánó vállalkozás jelentkezését várják, akár az első lépések megtételében is tudnak segíteni – például az adott cég számára ideális piac meghatározásában.

Így segít az Unió az exportőröknek
Exportálni szeretne az Európai Unión kívül is? Bizony ez nem könnyű feladat, de most már az Unió is segít benne, az Európai Bizottság ugyanis egy helyre gyűjtött minden olyan információt, és dokumentumot, amire egy exportőrnek szüksége lehet.

Véleményvezér

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.
Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo