Kkv export cikkek


Hongkongi delegáció méri fel a magyar lehetőségeket

Hongkongi delegáció méri fel a magyar lehetőségeket 

A kormányzat és az üzleti szféra képviselőivel fejlesztési és befektetési lehetőségekről tárgyal Budapesten a Hongkongi Kereskedelem Fejlesztési Tanács magasrangú üzleti delegációja.
Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket

Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket 

Az interneten történő értékesítésnek számos előnye van. Egy helyi üzlet bérlésének költségeit megtakaríthatja egészen a webáruház üzemeltetésének alacsony költségeivel, akár napi 24 órás nyitvatartással. De az egyik fő pozitívum, hogy üzlete a világ bármely pontjára elérhet.
Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk

Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk 

Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.
Üzleti diplomatákat képez szeptembertől a BGE

Üzleti diplomatákat képez szeptembertől a BGE 

Új, a régióban egyedülálló, a magyar felsőoktatásban hiánypótló „business diplomacy”, azaz üzleti diplomáciai képzést indít idén szeptembertől a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. (HEPA) szakmai támogatásával. 
Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell

Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell 

Minden ország rendelkezik saját jogi és adózási sajátosságokkal, amelyekre a terjeszkedés során gondolni kell. Legyen szó üzleti feltételek kidolgozásáról, jogi és adótanácsadásról egy adott országban, vagy egy vállalat alapításáról és a számlák vezetéséről – ezek a terjeszkedési folyamat fontos összetevői – hívta fel a figyelmet az Expandeco csapata.
Német támogatásból németországi cégalapítás? Így lehet

Német támogatásból németországi cégalapítás? Így lehet 

A németországi cégalapításnak is megvannak a maga költségei, de ez csak a kezdet: ott van még a helyi munkaerő költsége, az irodabérlés, a gépvásárlás, a marketing, ezek pedig újabb súlyos eurókba kerülnek. Viszont nem gond, ha nincs meg erre a teljes fedezet: ilyenkor segítenek az állami támogatottságú hitelek.
Nyolcszázezer magyar munkahely függ ettől a tíz országtól

Nyolcszázezer magyar munkahely függ ettől a tíz országtól 

Az elmúlt négy évben a magyar export mértéke évről évre megdöntötte előző évi rekordját. Ma hazánkban több mint nyolcszázezer munkahely függ a kivitelünk alakulásától, így nem mellékes gazdasági tényező, hogy milyen évre számítanak 2019-ben a legfontosabb külpiacainkon.
Cseresznyét Chilébe?

Cseresznyét Chilébe? 

A politikai kommunikáció az új, távoli piacokra menő exporttól hangos, a média is inkább felkapja, ha egy-egy egzotikus országba jutnak el a magyar termékek. Pedig hazánk legfontosabb kereskedelmi partnerei még mindig az uniós országok, és súlyuk továbberősödik. A déli nyitás csalódást okozott, Japán felé azonban meglepően nagy mértékben bővült a kivitelünk az elmúlt években.
Mennének is, maradnának is

Mennének is, maradnának is 

A magyar vállalkozások egyre nagyobb számban ácsingóznak az új piacok után, külföldre mégis csak kevesen merészkednek. Akik már kijutottak, azt mondják, megéri a külpiaci jelenlét, bár nem veszélytelen. Az egyre élesedő hazai verseny azonban előbb-utóbb rákényszeríti a magyar vállalkozásokat, hogy a határokon túl is megjelenjenek.
Milyen külkeresek vagyunk?

Milyen külkeresek vagyunk? 

Hogyan teljesítenek a magyar cégek az exportpiacokon, milyen segítségre számíthatnak a magyar kkv-k – erről beszélgettünk Oláh Zsanettel, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatójával, a Piac & Profit most megjelent számában. De az export mellett a turizmus is szárnyakat kapott, ennek okait és az ágazat lehetőségeit Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője tárta elénk.

Az MNKH ott van, ha Szlovákia felé kacsingat 

Tekintettel Magyarország és Szlovákia közti dinamikusan bővülő együttműködésekre, az MNKH összesen 7 regionális képviseletet működtet Felvidéken. Az irodahálózat sikerességét kiválóan reprezentálja, hogy mintegy 1000 helyi magyar érdekeltségű vállalkozást becsatornázott a Kárpát-medencei gazdasági térbe, mindamellett pedig már több mint 1 milliárd forint értékű üzlethez segítette az anyaországi partnereinket – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Moszkvában mutatkozik be a magyar tészta és bodza 

Magyar termékek kínálatát mutatja be az Agrármarketing Centrum (AMC) Oroszország legnagyobb élelmiszer, ital és élelmiszer alapanyag szakkiállításán Moszkvában, a Prodexpo-n. Az immár 25. alkalommal megrendezendő kiállításon egy 181 négyzetméteres közösségi standdal és 10 kiállítóval mutatkozik be Magyarország 2018. február 5-9. között.

Brazília felé kacsingat a magyar húsipar 

A magyar húsipar nagyágyúi szerepelnek azon cégek között, amelyek a közelmúltban exportengedélyt kaptak Brazíliába.  A dél-amerikai piac azonban a tejipar számára is csábító – derült ki az Agrárszektor cikkéből.

Tovább erősödik az indonéz-magyar kereskedelmi együttműködés 

A folyamatosan fejlődő indonéz piac ma már kétségtelenül egyike azoknak, amelyek iránt egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a globális exportőrök.

Kínai üzleti kapcsolat? Már a szomszédban 

Megnyitotta kapuit a negyvenmillió lakosú Shanxi tartomány cégeinek termékeit bemutató kiállítóterem Budapesten. A több száz négyzetméteres új bemutatóteremmel együtt immár több mint ötezer négyzetméteren várják a kínai cégek termékei az érdeklődőket a The Experience Centerben.

Alig merészkednek át a határon a magyar cégek 

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.

Áfaköteles lesz az ezeregyéjszaka 

Kevesen tudják, hogy a Perzsa-öböl Menti Együttműködési Tanács tagállamai, azaz Szaúdi Arábia, az Egyesült Arab Emírségek, Bahrein, Kuvait, Katar és Omán közös vámuniót vezettek be a Perzsa-öböl térségében 2015-től. Az áruk szabad áramlásának biztosítását követően a következő logikus lépés a közös harmonizált áfarendszer bevezetése. 

Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv 

Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.

A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz 

Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor - véli a szakértő.

Folytatódik az MNKH Exportakadémia 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) határon túli magyar vállalkozások képzését és átfogó tájékoztatását célzó tréningsorozata újabb állomáshoz érkezett. Ezúttal a kárpátaljai magyar cégek kapnak friss külpiaci információkat és gyakorlati ismereteket az MNKH Exportakadémia keretében. A rendezvény célja, hogy olyan szakmai tudást, kapcsolatrendszert és exportpiaci orientációt biztosítson a résztvevő mintegy félszáz térségbeli magyar vállalkozásnak, melyek aktív szereplőivé válhatnak a több tíz milliárd forint értékű kárpátaljai Gazdaságfejlesztési Programnak.

Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni 

Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.

Fókuszban a vajdasági gazdaságfejlesztési program hatékony felhasználása 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Magyarország Szabadkai Főkonzulátusával közösen Vajdasági Agrár- és Élelmiszeripari Konferencia 2017 címen szakmai fórumot rendezett Szabadkán. Az eseményen mintegy 200 magyar és szerb cégvezető vett részt, akik sikeres exportőröktől, valamint állami- és szakmai szervezetek képviselőitől jó példák és gyakorlatokon keresztül sajátíthatták el a sikeres exportálási folyamatokhoz szükséges tudást. Az esemény célja, hogy a meghirdetett Gazdaságfejlesztési Program forrásai a lehető leghatékonyabban kerülhessenek felhasználásra.

Bővülő gazdasági kapcsolatok Magyarország és Vietnam között 

Mintegy 100 hazai és vietnami cég folytatott kétoldalú üzleti tárgyalásokat a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) által március 23-án, Budapesten megrendezett Magyar-Vietnami Üzleti Fórum keretében. A rendezvényen elsősorban a mezőgazdaság, élelmiszeripar, energetika, infokommunikáció, járműipar, környezetipar, infrastruktúrafejlesztés és egészségipar területén megvalósuló együttműködések kerültek fókuszba.

Meg kell küzdeni a megszerzett előnyért is nemzetközi piacon 

Kiemelt kormányzati szándék a kkv-k exportképességének növelése, de a cégek számára is fontos, hiszen egyértelmű, hogy a külpiaci megjelenés komoly lehetőségeket jelent a növekedésre. Egy sikeres magyar vállalkozás osztja meg tapasztalatait arról, hogy mi az, ami számít az exportpiacokon.

Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez 

A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.

Századvég elemző: maguknak kéne változtatni a kkv-knak a sikerért 

A kkv-k fejlesztésének legnagyobb nehézsége, hogy még mindig kevés uniós forrásra pályáznak a kisebb cégek - nyilatkozta az M1-en György László, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. vezető közgazdásza. Mások szerint viszont épp az a baj, hogy csak pályázatokból képesek fejleszteni a kkv-k.

Lehet készülni az újabb export pályázatra 

Megjelent az "Exportképes innovatív termékek fejlesztésének támogatása az innováció vezérelt exportbővítés megvalósítása érdekében" pályázati felhívás; a mikro-, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok 5 milliárd forint vissza nem térítendő fejlesztési forrásra pályázhatnak a GINOP keretében - közölte Rákossy Balázs, az NGM európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-vel.

Már csak az új idény segíthet a termesztőkön 

Mi az, amit 40 forintos önköltségi áron állítottak elő, de az áruházakban 100, az utak mentén 70, a nagybani piacon pedig 50 forintért árultak?

Kínában az online eladáshoz is jelen kell lenni 

Kína a világ legnagyobb e-piaca, vonzó is a magyar cégeknek. De nem sokat ér az itt megszerzett tudás. Az online sikerekhez is fontos a személyes jelenlét, és tudni kell, mik azok a nekünk talán észrevehetetlen apróságok, amin bukhat az üzlet.

Heteken belül Ománban és Katarban is „kerház” nyílik 

Bahrein után heteken belül két kereskedőházi partnerirodát is nyit – Ománban, illetve Katarban – a magyar állammal karöltve az Insomnia Middle East Kft. – tudta meg a Piac & Profit.

5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez 

A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.

Így férhetünk hozzá a svájci pénztárcákhoz 

A híresen gazdag Svájc álom lehetőségként szerepelhet számos kereskedő célpiacai között, de tény, hogy nem könnyű egy kisvállalkozásnak megjelenni a szigorú és drága piacon. Van azonban lehetőség, hogy kisebb ugrással is megmutathassuk magunkat.

Nagy cégek is segítik a kicsik exportját 

A magyar kis-, és középvállalkozások (kkv) külföldi piacra jutását segítő exporttámogató program indul - jelentették be a programot indító cégek. Logisztika, kockázatcsökkentés, marketing - mindebben van segítség.

Szövetkezetből exportvállalattá - ilyen egy igazi sikersztori 

Még szövetkezetként indult a negyvenes években az UNIFERRO Kft., mára viszont már exportra is termelő vállalattá nőtte ki magát, amely a folyamatos innovációnak és etikus működésének köszönhetően hamarosan egész Európába szállít.

Szűz piacok a szomszédban – jó lesz sietni! 

Hatalmas üzleti lehetőségekkel kecsegtet a szomszédos országok közül az eddig a magyar üzletemberek által elhanyagolt Románia. Szinte minden területen óriási a potenciális növekedés lehetősége az infrastruktúra fejlesztéstől a mezőgazdaságon át a gyártásig és kereskedelemig. Aki mezőgazdaságban gondolkodik – vagy épp élelmiszert exportál Romániába, most kell lépnie - mondták a szakértők a Piac & Profit által rendezett Román-Magyar Üzleti Fórumon.

Külpiaci megjelenésre lehet pályázni 

Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.

Az első csapás az orosz embargó, a következő a TTIP lesz 

Az orosz embargó durva és súlyos következményekkel jár Magyarország számára - mondta a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének (Magosz) elnöke, aki szerint a a készülőben levő, az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok közti szabadkereskedelmi egyezmény is komoly kihívást jelenthet a magyar gazdaságnak.

Így fogják zabálni a külföldi vevők 

A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.

Ez várja a sógoroknál a vállalkozókat 

Hogy miért Ausztria? Mert ez a legközelebbi hely, ahol már euróban fizetnek. De nem csak emiatt lehet vonzó a magyar cégek számára a „sógorok” piaca. Hogy mit várhatunk és mit várnak tőlünk az osztrák piacon, arról a bécsi külgazdasági attasé beszélt a Piac & Profit konferenciáján.

Piacot lát Szijjártó a világ legpazarlóbb államában 

Nukleáris, élelmiszeripari és légiforgalmi megállapodásokat kötött Magyarország, illetve magyar cégek az Egyesült Arab Emírségekben - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-vel, miután befejezte kétnapos tárgyalásait Dubajban és Abu-Dzabiban.

1300 milliárdot buktunk az oroszok miatt 

Az oroszországi embargó mintegy 4,5 milliárd dollár (1300 milliárd forint) kárt okozott a magyar gazdaságnak, ennyire becsülhető a kieső export értéke - ismertette a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztosa.

Milliós üzlet, pillanatok alatt 

2015-ben rekordévet zárt a magyar export, a külkereskedelmi többlet elérheti a nyolcmilliárd eurót. 2016-ban a Magyar Nemzeti Kereskedőház új szolgáltatásokkal is segíti a hazai kkv-k külpiacra jutását.

EU-s pénzből célozzuk meg az exportpiacokat 

Ha az exportpiacokat célozza, szívesen bemutatkozna külföldön, de egyelőre nincs elég forrás a megvalósításhoz, a vállalkozása számára a pályázati lehetőségek nyújthatnak segítő kezet. Simon Tamás a GoodWill Kft. pályázati tanácsadója szerint a kkv-k előtt remek lehetőségek nyíltak meg az utóbbi hónapokban, és idén még várható több ígéretes pályázati kiírás.

Ki segíthet exportálni? 

Az Európán kívüli területekre koncentrál továbbra is a kormányzati exporttámogatási politika. De hova és mivel fordulhatnak a külpiacra lépést tervező kkv-k? A minisztérium és az EXIM szakemberei foglalták össze a Piac & Profit konferenciáján.

Külföldre dolgozik a magyar 

Van, amiben második helyen vagyunk Németország mögött európai viszonylatban: a legerősebb gazdaság után nálunk állítják ki a legtöbb számlát külföld felé.

Siker egy „játéknak látszó” tárgyból 

Kisgyerekes családoknak készít játékos eszközöket a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetekre a magyar Plukkido tervezőcsapat. Olyan hétköznapi dolgokra kell gondolnunk, mint amilyen például a hiszti, az állandó ellenkezés, a reggeli indulás, a testvérek közötti civakodás vagy a testvérféltékenység. Szereztek tapasztalatot bürokráciában, kockázati tőkésekkel és sok más területen, jövőre pedig már külföldi piacra lépnek - egyelőre önerőből. Inspiráló sikersztori, hasznos tanulságokkal.

Export nélkül nem lehet növekedni? 

A kisebb európai vállalatok derűlátóak a jövő évi exportnövekedési lehetőségeiket illetően – ezt állapította meg az UPS megbízásából elvégzett kutatás. Európa épp az online kereskedelem igen gyors átvételének szemtanúja az exportáló kkv-k körében.

Már a helyszínen várja az EXIM az Isztambulba érkező kkv-kat 

Új lehetőségek a Törökországba irányuló magyar export számára. Az EXIM második külföldi képviseleti irodája megkezdi működését Isztambulban, miután Törökország bankfelügyeleti hatósága engedélyezte a magyar Eximbank Zrt. isztambuli képviseletének megnyitását.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből?

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből? 

 Bár az albérletpiaci főszezon rajtjára még két hónapot várni kell, a piac már most megmozdult.

Pénzszerzés

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon  

Magyarországon 2010 előtt még évi 30-40 ezer lakás épült, tavaly kevesebb mint 19 ezer.

Klímablog

Karácsony Gergely tett egy ígéretet

Karácsony Gergely tett egy ígéretet  

A következő ciklusban 18 milliárd forintból többszáz négyzetméteres zöldterület jön létre - jelentette be a főpolgármester.

Infokom

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós 

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo