Milliós üzlet, pillanatok alatt

2015-ben rekordévet zárt a magyar export, a külkereskedelmi többlet elérheti a nyolcmilliárd eurót. 2016-ban a Magyar Nemzeti Kereskedőház új szolgáltatásokkal is segíti a hazai kkv-k külpiacra jutását.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok az országok voltak sikeresek a gazdasági növekedésben, amelyek az exportra építettek. Legfontosabb partnerünk továbbra is az Európai Unió, de a keleti és déli nyitás országai is jelentős potenciált hordoznak Ducsai-Oláh Zsanettnek, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatójának a véleménye szerint. (A kormányzati törekvés továbbra is egyértelműen az Európán kívülre irányuló export támogatása.)

Kép:PP

– A mi feladatunk a mindenkori piaci lehetőségekhez való alkalmazkodás, az üzleti lehetőségek felkutatása és a hazai kkv-k exportvolumenének növelése. Folyamatosan keressük azokat a magyar vállalkozásokat, amelyek a külpiacokon is versenyképesek lehetnek, a célországokban létrehozott helyi kereskedőházaink segítségével felmérjük az adott piac igényeit, illetve feltérképezzük a magyar cégek szempontjából potenciális üzleti lehetőségeket. A magyar gazdaság nyitott, ezért a világban végbemenő változások ránk is hatással vannak. Ilyen volt például az orosz embargó, amelynek hatására a balkáni régióban, Japánban vagy Szingapúrban kerestünk értékesítési csatornákat a hazai cégeknek.

Trend körkép

IT: Kevés a sufnituningSzomorú képet festenek a felmérések a magyar kkv-k digitális biztonságérzetéről. Miközben a hackerek egyre gyakrabban támadják a kisebb cégeket, a magyar kkv-k többsége továbbra is saját megoldásokkal próbál védekezni a profi bűnözők ellen. Idén viszont ez már nem lesz elég.

Energia: elszáll a húzóerő

Izgalmas évet zárt és izgalmas év elé néz az energiaszektor globálisan és Magyarországon is. Globálisan az alacsony olajár befolyásolja a fogyasztást és az ágazat szereplőinek profitabilitását. A hazai piacon ezen túlmenően a változó szabályozás, az állami jelenlét erősödése és a 2013-ban indított rezsicsökkentés is meghatározza a lehetőségeket.

Mely ágazatok és mekkora méretű cégek lehetnek sikeresek külföldön 2016-ban?

– Idén sikeres együttműködés alakulhat ki a magyar és a szomszédos országokban működő cégek között az élelmiszeripar, a mezőgazdasági termékek, valamint a gépipar területén. Dél-Amerikában és Ázsiában pedig a vízgazdálkodásra érdemes összpontosítani, a fejlődő országok tekintetében az IKT terület nyújt kiemelt lehetőségeket. De például a gyógyszeripari termékeink a világ bármely pontján megállják a helyüket. A sikeres exportcégek méretét tekintve a globalizált világunkban kettősség mutatkozik. A dömpingtermékek piacán jellemzően elvárás a nagy mennyiségben és folyamatos kapacitással előállítható áruk értékesítése, ilyen esetekben nagyvállalatok jöhetnek szóba. Ha szolgáltatásokról vagy egyedi, magas hozzáadott értékű, prémium kategóriájú termékekről van szó, már teljesen más a helyzet. Olyan sikeres kis cégek, startupok kötnek ma már pillanatok alatt milliós üzleteket, mint például a nemrégiben az amerikai piacon megjelenő, otthon egyszerűen kezelhető sörfőző gép feltalálója, a Brewie. Pont az ilyen, innovatív induló vállalkozások számára indítottuk el az InnoTrade elnevezésű programunkat. Ennek keretében konkrét megjelenési, kiállítási lehetőséget adunk a nemzetközi piacra lépést tervező hazai startupok számára. Négy kontinens negyven országában vagyunk jelen közvetlen képviselettel. Ma már pontosan tudjuk, hogy az egyes országokban milyen magyar termékekre, technológiákra, szolgáltatásokra van igény.

Milyen új szolgáltatásokat kínál a kereskedőház 2016-ban?

– Elindítottuk Export Expressz elnevezésű komplex szakmai programunkat, amely három pillérre épül. A kkv-k magas hozzáadott értékű termékeiből, szolgáltatásaiból külpiaci kínálatot állítunk össze, amelyek zászlóshajóként utat nyithatnak további magyar cégek számára. Emellett kiemelt figyelmet kapnak az innovatív vállalkozások, valamint szeretnénk a külföldön élő magyar üzletembereket aktivizálni annak érdekében, hogy támogassák a külpiacra kilépni kívánó hazai vállalkozásokat. Tavaly év végén elindult a Magyar Nemzeti Kereskedőház élelmiszermárkája, az „Áldomás”. Az „Áldomás” mint ernyőmárka célja a magas hozzáadott értékű, természetes alapanyagokból származó élelmiszerek hazai gyártásának ösztönzése, az egészségtudatos fogyasztók jó minőségű, hazai gyártású élelmiszer-kínálatának bővítése. Az Áldomás termékek exportértékesítésében főszerepet tölt majd be az MNKH. Nem új, de idén a kkv-k igényeihez igazítottuk az Exportakadémia képzésünket, amely tréningsorozatot azért indítottuk, hogy a külpiacra lépés legfőbb akadályai közé tartozó piaci információk, illetve exporttevékenységgel összefüggő tudás hiányát orvosoljuk.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo