Magyarországon 1993-ban hozták létre az Indonéz Kereskedelemfejlesztési Központot (ITPC – Indonesian Trade Promotion Center), amelynek missziója, hogy a széleskörű indonéz termékek exportját a világ minden országában növelje. Mint azt Hikmat Rijadi, az ITPC igazgatója elmondta, a magyar iroda legfőbb célkitűzése, hogy elősegítse a magyar kereskedők és az indonéz exportőrök közötti gazdasági kapcsolatok kialakítását és azok koordinálását. Feladatuk, hogy a behozott termékek hazai engedélyeztetéséhez szükséges szabályozásokról és eljárásokról minden partnerüket tájékoztassák, illetve hogy megbízható ügyfelekkel kapcsolják össze őket.
Az Indonéz Kereskedelmi Minisztériumhoz tartozó nonprofit kormányzati szervezet az egész kelet-közép-európai régióban jelen van. Mint kiderült, Magyarországra leginkább logisztikai csomópontként tekintenek. Annak érdekében, hogy a hazai fogyasztók minél inkább megismerhessék az indonéz termékeket, az ITPC részt vesz különböző kereskedelmi promóciókon és kiállításokon, illetve saját rendezvényeket és kiállításokat is szervez. Kiemelendő ezek közül az évente megrendezésre kerülő „Sirha Budapest”, „Indonéz Napok és Jótékonysági Vásár”, valamint a „Trade Expo Indonesia” névre hallgató nagyszabású esemény, melyet a délkelet-ázsiai állam fővárosában, Jakartában tartanak. Ezenkívül üzleti utak lebonyolításában is közreműködnek, hogy a magyar beszállítók személyesen találkozhassanak az indonéz gyártókkal és exportőrökkel.
A közel húszezer szigetből álló ország exportorientált ágazatai közé tartozik többek között a kávé, az egzotikus fűszerek, a kókuszvaj, a pálmaolaj és a különféle bio élelmiszerek. Jelentős exportcikknek számítanak még a bőrből és egyéb alapanyagokból készített kézműves dísztárgyak, a gumi- és textiláruk, a rattan bútorok, illetve a szépségápolási termékek is. Noha az elektronikai berendezések és háztartási kiegészítők nagyobb profitot jelentenek, mint a feldolgozott élelmiszerek, ez utóbbiak is legalább olyan fontosak számukra, mint a hajszárítók, mobiltelefonok, kávéfőzők vagy éppen a hangszerek. Miután Magyarországon is robbanásszerűen megnőtt a kereslet a kókuszból előállított termékek iránt, a közeljövőben a kávékülönlegességek, valamint a pálmaolaj és pálmaolaj-származékok exportjának fellendítésére szeretnének koncentrálni. A tervek szerint még idén, a SEMIRAMIS Kft. közreműködésével megnyitják első, autentikus indonéz kávézójukat Budapesten, az óbudai Atrium Eurocenter bevásárlóközpontban.
A 2012-2016-os periódus kétoldalú kereskedelmi mérlege folyamatosan növekvő tendenciát mutat. A 2015-ös adatokhoz képest tavaly az indonéz export jelentős fejlődést produkált. Az ITPC-nél dolgozó hatfős szakmai csapat folyamatosan olyan stratégiák kialakításán dolgozik, amelyek még hatékonyabbá tehetik a két ország közötti szoros gazdasági együttműködést.
ITPC Budapest – the bridge of business