Az MNKH ott van, ha Szlovákia felé kacsingat

Tekintettel Magyarország és Szlovákia közti dinamikusan bővülő együttműködésekre, az MNKH összesen 7 regionális képviseletet működtet Felvidéken. Az irodahálózat sikerességét kiválóan reprezentálja, hogy mintegy 1000 helyi magyar érdekeltségű vállalkozást becsatornázott a Kárpát-medencei gazdasági térbe, mindamellett pedig már több mint 1 milliárd forint értékű üzlethez segítette az anyaországi partnereinket – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Magyarország és Szlovákia közti gazdasági együttműködések az elmúlt időszakban jelentősen erősödtek, mind a kétoldalú kapcsolatok tekintetében, mind pedig a Visegrádi Együttműködés keretén belül. Mindez hazánk exportmutatóiban is megmutatkozik, hiszen a szlovák piacra irányuló magyar export 2010 óta több mint 360 milliárd forinttal bővült. A határokon átívelő magyar-magyar partnerkapcsolatok elmélyítése, illetve a két ország vállalkozásai közti együttműködések kiszélesítése céljából a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) összesen 7 regionális képviseletet működtet Felvidéken.

„Az irodahálózat sikerességét kiválóan reprezentálja, hogy a képviseletek 2017-ben több mint 420 millió forint értékű üzletkötésben működtek közre - az első képviselet megnyitása óta ez az érték meghaladja az 1 milliárd forintot -, valamint sikeresen megvalósítottak 14 saját szervezésű szakmai rendezvényt, illetve bemutatkozási lehetőséget biztosítottak 3 felvidéki szakkiállításon összesen 29 vállalkozásnak” – hangsúlyozta Oláh Zsanett.

Oláh Zsanett - Kép: MNKH

A Felvidék gazdasági környezete kifejezetten a kis-és középvállalkozások számára kedvező, hiszen a több mint 1 milliárd forint értékben realizált üzletkötések közel 100 sikeres ügylet eredménye. Az anyaországi és a felvidéki kkv szektor közti együttműködéseknek további lendületet adhat a Révkomáromban megvalósuló MNKH Exportakadémia is. Az MNKH felvidéki irodahálózata ezen túlmenően kialakított napi szintű együttműködést mintegy 1000 helyi magyar érdekeltségű vállalkozással, egyúttal becsatornázta őket a Kárpát-medencei gazdasági térbe.

Brazília felé kacsingat a magyar húsipar
A magyar húsipar nagyágyúi szerepelnek azon cégek között, amelyek a közelmúltban exportengedélyt kaptak Brazíliába. A dél-amerikai piac azonban a tejipar számára is csábító.
Multiszektorális együttműködések

A Kereskedőház regionális irodái közreműködésével számos szektorban létrejöttek sikeres együttműködés az anyaországi és a felvidéki magyar vállalkozások között. Felvidék egyik meghatározó méz, illetve mézet tartalmazó élelmiszerek forgalmazásával foglalkozó családi vállalkozása például az MNKH közreműködésével rendszeresen vásárol különböző fagyasztott élelmiszereket Magyarországról.

De számos, a gépiparhoz kapcsolódó partnerkapcsolat kialakításában is közreműködött a Kereskedőház. ,,A tavalyi Agrosalon szakkiállításon bemutatkozó partnereink összesen mintegy 220 millió forint értékű konkrét exportlehetőséghez jutottak a részvételnek köszönhetően. A sikeres tárgyalásoknak révén a magyar cégek többek között betakarító adaptert, szemes takarmányhoz használatos speciális tisztító-szárító berendezést, valamint tápanyag szóró eszközöket értékesítettek szlovák vevőiknek” – fogalmazott a vezérigazgató.

Alig merészkednek át a határon a magyar cégek
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.
Jelentős exportsikerek realizálhatók továbbá az innovatív megoldásokhoz kapcsolódóan is. Egy egyedi zöldtető rendszerek, illetve led- és közvilágítási technológiák fejlesztésével foglalkozó magyar cég egy üzleti konferencia keretében felvette a kapcsolatot a Kereskedőház ipolysági külképviseleti irodájával. Az együttműködésnek köszönhetően a vállalkozás tőkekihelyezést hajtott végre, valamint sikeres partnerkapcsolatot alakított ki egy helyi céggel, melynek értelmében LED világítótesteket szállít a szlovák piacra.

Fókuszban a felvidéki vállalkozások versenyképességének fokozása

Az MNKH kiemelten kezeli a határon túli magyar vállalkozások versenyképességének fokozását, illetve a sikeres külpiacra lépésük elősegítését. Ennek jegyében a Kereskedőház Felvidéken is megszervezi hiánypótló képzési sorozatát, a határon túli MNKH Exportakadémiát.

Az esemény keretében a részt vevő közel félszáz helyi vállalkozó és cégvezető szakmai előadások, készségfejlesztő, gyakorlatorientált tréningek, illetve cégre szabott személyes konzultációk keretében átfogó tájékoztatást kapnak többek között a sikeres exporttevékenységről, a felmerülő kockázatokról és azok megoldásairól, a kintlévőségek kezeléséről, illetve az MNKH széles körű szolgáltatási portfóliójáról. „Az MNKH Exportakadémia célja, hogy átadjuk azokat gyakorlati ismereteket, szakmai tudást és kiterjedt kapcsolatrendszert, amelyek hozzájárulnak a felvidéki magyar vállalkozások exportsikereihez” – hangsúlyozta Oláh Zsanett.

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo