A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz

Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor - véli a szakértő.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint, ami 12%-kal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14%, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20% körüli a növekedés. Jól hangzik? A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.

Olcsóbb és könnyebb lesz a weben eladni
Több lépcsőben csökkentené az EU a közösségen belüli elektronikus kereskedelemmel, illetve távértékesítéssel foglakozó cégek adminisztrációs terheit és költségeit – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából. A kérdés, hogy engedi-e a magyar jogalkotó.
A hatalmas növekedést mutató átlag „megtévesztő, mert igen nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kismértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések, de előfordulnak extrém, 1000 százalékos növekedések is, melyre a praxisunkban is van példa” – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.

Hozzátette: Valójában ha egy e-kereskedelmi vállalkozás 15-20 százalékot növekszik, az mindössze organikus, iparági növekedést jelent. Ezzel szemben egy növekvő online piacon 50% növekedés elérhető. Márpedig a piac erőteljesen növekszik.

Ma az e-kereskedelem 4%-ot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.

Kép:FreeDigitalPhotos.net

A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz

„Mindez óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni. Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor” – mondta Dunder Krisztián.

Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy - akár jelentős - szeletet kihasítani. Később, ahogyan sokasodnak a konkurensek, majd megjelennek a nagy nemzetközi szereplők, ez egyre nehezebb lesz.

Így lehet versenyben maradni az online piacon
Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!
Gyakran előfordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már történtek Magyarországot is érintő jelentős tranzakciók, melyek jól mutatják a piac bizalmát.

Megéri nemzetközi vizekre evezni

Ahogy lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a hazai piacon, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elért brand kezd külföldi terjeszkedésbe. Ugyanis a nemzetközi online piacok óriási fejlődési lehetőségeket tartogatnak. Már csak azért is érdemes evvel a gondolattal foglalkozni, mert évről évre nő a külföldi oldalakon vásárlók aránya annak ellenére, hogy az interneten vásárlók többsége – tízből hatan – szinte mindig, illetve inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben - derül ki a GfK Digital Connected Consumer (DCC) felméréséből, de a DHL elemzése szerint is a külföldi piacra lépés hozhat sikert.

Egy új országba lépés akár több száz százalékos növekedést hozhat. Azonban Dunder Krisztián óva int: a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni, növekedési stratégiát kell építeni, gondosan kiválasztva a célországot és a szegmenst is, amelyben tevékenykedni szeretnénk.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo