Az exportpiacainkon 2018 a konzorciális projektekről fog szólni, amelyek révén a hazai és a határon túli magyar vállalkozások közös árualappal tudnak majd sikeresen megjelenni harmadik országokban, piacokon. Mindennek előfeltétele volt, hogy a Kereskedőház a határon túli magyar vállalkozások számára is elérhetővé tette széles körű szolgáltatási portfólióját. Oláh Zsanettel, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatójával a szervezet tevékenységéről, a felsővezetői felelősségről és hitvallásról, valamint a személyes értékekről beszélgettünk a Piac & Profit most megjelent, márciusi számában.
A sikerágazatok között kell megemlítenünk a turizmust is, amely szárnyakat kapott az elmúlt években: 2010-óta sorra dőlnek a rekordok: minden eddiginél többen indulnak el belföldön, és hazánk egyre népszerűbb a külföldi látogatók körében is. A tavaly elfogadott Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében hamarosan újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.
A fellendülésnek és a környezetvédelemnek kéz a kézben kell járnia. A fizikus és fenntarthatósági kutató, Hetesi Zsolt saját farmján gyakorolja a karbonsemlegességet. Vallja, hogy az általa is használt mezőgazdasági módszerrel meg tudnánk kötni a civilizációnk által a légkörbe juttatott üvegházgázokat.
A Balabit tulajdonosai véghezvitték azt, amit soha nem terveztek, de amire a legtöbb induló startup vállalkozás vágyik: egy nagy, amerikai cég felvásárolta a vállalatot. A január közepén bejelentett ügylet hátteréről, a folyamat tanulságairól és a jövőre vonatkozó terveiről Györkő Zoltán alapítóval beszélgettünk.
A ’90-es évek elején itthon szinte senkinek nem volt piacgazdasági gyakorlata, sem egy-két évnél hosszabb vállalkozási tapasztalata. Aranyat ért, aki az üzlet minden területén a vezető partnere tudott lenni. De az eltelt huszonöt év és ma már sokan inkább pihennének az elért sikerek után. Hogy mikor érdemes elengedni a cégünket, arról egymással ellentétes nézetek keringenek. Salzmann Zoltánnal a generációváltás, a cégutódlás dilemmáiról beszélgettünk.