Kkv export cikkek
Hongkongi delegáció méri fel a magyar lehetőségeket
A kormányzat és az üzleti szféra képviselőivel fejlesztési és befektetési lehetőségekről tárgyal Budapesten a Hongkongi Kereskedelem Fejlesztési Tanács magasrangú üzleti delegációja.
Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket
Az interneten történő értékesítésnek számos előnye van. Egy helyi üzlet bérlésének költségeit megtakaríthatja egészen a webáruház üzemeltetésének alacsony költségeivel, akár napi 24 órás nyitvatartással. De az egyik fő pozitívum, hogy üzlete a világ bármely pontjára elérhet.
Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk
Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.
Üzleti diplomatákat képez szeptembertől a BGE
Új, a régióban egyedülálló, a magyar felsőoktatásban hiánypótló „business diplomacy”, azaz üzleti diplomáciai képzést indít idén szeptembertől a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. (HEPA) szakmai támogatásával.
Külpiaci terjeszkedésnél a helyi szabályozásra is ügyelni kell
Minden ország rendelkezik saját jogi és adózási sajátosságokkal, amelyekre a terjeszkedés során gondolni kell. Legyen szó üzleti feltételek kidolgozásáról, jogi és adótanácsadásról egy adott országban, vagy egy vállalat alapításáról és a számlák vezetéséről – ezek a terjeszkedési folyamat fontos összetevői – hívta fel a figyelmet az Expandeco csapata.
Német támogatásból németországi cégalapítás? Így lehet
A németországi cégalapításnak is megvannak a maga költségei, de ez csak a kezdet: ott van még a helyi munkaerő költsége, az irodabérlés, a gépvásárlás, a marketing, ezek pedig újabb súlyos eurókba kerülnek. Viszont nem gond, ha nincs meg erre a teljes fedezet: ilyenkor segítenek az állami támogatottságú hitelek.
Nyolcszázezer magyar munkahely függ ettől a tíz országtól
Az elmúlt négy évben a magyar export mértéke évről évre megdöntötte előző évi rekordját. Ma hazánkban több mint nyolcszázezer munkahely függ a kivitelünk alakulásától, így nem mellékes gazdasági tényező, hogy milyen évre számítanak 2019-ben a legfontosabb külpiacainkon.
Cseresznyét Chilébe?
A politikai kommunikáció az új, távoli piacokra menő exporttól hangos, a média is inkább felkapja, ha egy-egy egzotikus országba jutnak el a magyar termékek. Pedig hazánk legfontosabb kereskedelmi partnerei még mindig az uniós országok, és súlyuk továbberősödik. A déli nyitás csalódást okozott, Japán felé azonban meglepően nagy mértékben bővült a kivitelünk az elmúlt években.
Mennének is, maradnának is
A magyar vállalkozások egyre nagyobb számban ácsingóznak az új piacok után, külföldre mégis csak kevesen merészkednek. Akik már kijutottak, azt mondják, megéri a külpiaci jelenlét, bár nem veszélytelen. Az egyre élesedő hazai verseny azonban előbb-utóbb rákényszeríti a magyar vállalkozásokat, hogy a határokon túl is megjelenjenek.
Milyen külkeresek vagyunk?
Hogyan teljesítenek a magyar cégek az exportpiacokon, milyen segítségre számíthatnak a magyar kkv-k – erről beszélgettünk Oláh Zsanettel, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatójával, a Piac & Profit most megjelent számában. De az export mellett a turizmus is szárnyakat kapott, ennek okait és az ágazat lehetőségeit Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője tárta elénk.
Az MNKH ott van, ha Szlovákia felé kacsingat
Tekintettel Magyarország és Szlovákia közti dinamikusan bővülő együttműködésekre, az MNKH összesen 7 regionális képviseletet működtet Felvidéken. Az irodahálózat sikerességét kiválóan reprezentálja, hogy mintegy 1000 helyi magyar érdekeltségű vállalkozást becsatornázott a Kárpát-medencei gazdasági térbe, mindamellett pedig már több mint 1 milliárd forint értékű üzlethez segítette az anyaországi partnereinket – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Moszkvában mutatkozik be a magyar tészta és bodza
Magyar termékek kínálatát mutatja be az Agrármarketing Centrum (AMC) Oroszország legnagyobb élelmiszer, ital és élelmiszer alapanyag szakkiállításán Moszkvában, a Prodexpo-n. Az immár 25. alkalommal megrendezendő kiállításon egy 181 négyzetméteres közösségi standdal és 10 kiállítóval mutatkozik be Magyarország 2018. február 5-9. között.
Brazília felé kacsingat a magyar húsipar
A magyar húsipar nagyágyúi szerepelnek azon cégek között, amelyek a közelmúltban exportengedélyt kaptak Brazíliába. A dél-amerikai piac azonban a tejipar számára is csábító – derült ki az Agrárszektor cikkéből.
Tovább erősödik az indonéz-magyar kereskedelmi együttműködés
A folyamatosan fejlődő indonéz piac ma már kétségtelenül egyike azoknak, amelyek iránt egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a globális exportőrök.
Kínai üzleti kapcsolat? Már a szomszédban
Megnyitotta kapuit a negyvenmillió lakosú Shanxi tartomány cégeinek termékeit bemutató kiállítóterem Budapesten. A több száz négyzetméteres új bemutatóteremmel együtt immár több mint ötezer négyzetméteren várják a kínai cégek termékei az érdeklődőket a The Experience Centerben.
Alig merészkednek át a határon a magyar cégek
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.
Áfaköteles lesz az ezeregyéjszaka
Kevesen tudják, hogy a Perzsa-öböl Menti Együttműködési Tanács tagállamai, azaz Szaúdi Arábia, az Egyesült Arab Emírségek, Bahrein, Kuvait, Katar és Omán közös vámuniót vezettek be a Perzsa-öböl térségében 2015-től. Az áruk szabad áramlásának biztosítását követően a következő logikus lépés a közös harmonizált áfarendszer bevezetése.
Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv
Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.
A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz
Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor - véli a szakértő.
Folytatódik az MNKH Exportakadémia
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) határon túli magyar vállalkozások képzését és átfogó tájékoztatását célzó tréningsorozata újabb állomáshoz érkezett. Ezúttal a kárpátaljai magyar cégek kapnak friss külpiaci információkat és gyakorlati ismereteket az MNKH Exportakadémia keretében. A rendezvény célja, hogy olyan szakmai tudást, kapcsolatrendszert és exportpiaci orientációt biztosítson a résztvevő mintegy félszáz térségbeli magyar vállalkozásnak, melyek aktív szereplőivé válhatnak a több tíz milliárd forint értékű kárpátaljai Gazdaságfejlesztési Programnak.
Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni
Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.
Fókuszban a vajdasági gazdaságfejlesztési program hatékony felhasználása
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Magyarország Szabadkai Főkonzulátusával közösen Vajdasági Agrár- és Élelmiszeripari Konferencia 2017 címen szakmai fórumot rendezett Szabadkán. Az eseményen mintegy 200 magyar és szerb cégvezető vett részt, akik sikeres exportőröktől, valamint állami- és szakmai szervezetek képviselőitől jó példák és gyakorlatokon keresztül sajátíthatták el a sikeres exportálási folyamatokhoz szükséges tudást. Az esemény célja, hogy a meghirdetett Gazdaságfejlesztési Program forrásai a lehető leghatékonyabban kerülhessenek felhasználásra.
Bővülő gazdasági kapcsolatok Magyarország és Vietnam között
Mintegy 100 hazai és vietnami cég folytatott kétoldalú üzleti tárgyalásokat a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) által március 23-án, Budapesten megrendezett Magyar-Vietnami Üzleti Fórum keretében. A rendezvényen elsősorban a mezőgazdaság, élelmiszeripar, energetika, infokommunikáció, járműipar, környezetipar, infrastruktúrafejlesztés és egészségipar területén megvalósuló együttműködések kerültek fókuszba.
Meg kell küzdeni a megszerzett előnyért is nemzetközi piacon
Kiemelt kormányzati szándék a kkv-k exportképességének növelése, de a cégek számára is fontos, hiszen egyértelmű, hogy a külpiaci megjelenés komoly lehetőségeket jelent a növekedésre. Egy sikeres magyar vállalkozás osztja meg tapasztalatait arról, hogy mi az, ami számít az exportpiacokon.
Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez
A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.
Századvég elemző: maguknak kéne változtatni a kkv-knak a sikerért
A kkv-k fejlesztésének legnagyobb nehézsége, hogy még mindig kevés uniós forrásra pályáznak a kisebb cégek - nyilatkozta az M1-en György László, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. vezető közgazdásza. Mások szerint viszont épp az a baj, hogy csak pályázatokból képesek fejleszteni a kkv-k.
Lehet készülni az újabb export pályázatra
Megjelent az "Exportképes innovatív termékek fejlesztésének támogatása az innováció vezérelt exportbővítés megvalósítása érdekében" pályázati felhívás; a mikro-, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok 5 milliárd forint vissza nem térítendő fejlesztési forrásra pályázhatnak a GINOP keretében - közölte Rákossy Balázs, az NGM európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-vel.
Már csak az új idény segíthet a termesztőkön
Mi az, amit 40 forintos önköltségi áron állítottak elő, de az áruházakban 100, az utak mentén 70, a nagybani piacon pedig 50 forintért árultak?
Kínában az online eladáshoz is jelen kell lenni
Kína a világ legnagyobb e-piaca, vonzó is a magyar cégeknek. De nem sokat ér az itt megszerzett tudás. Az online sikerekhez is fontos a személyes jelenlét, és tudni kell, mik azok a nekünk talán észrevehetetlen apróságok, amin bukhat az üzlet.
Heteken belül Ománban és Katarban is „kerház” nyílik
Bahrein után heteken belül két kereskedőházi partnerirodát is nyit – Ománban, illetve Katarban – a magyar állammal karöltve az Insomnia Middle East Kft. – tudta meg a Piac & Profit.
5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez
A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.
Így férhetünk hozzá a svájci pénztárcákhoz
A híresen gazdag Svájc álom lehetőségként szerepelhet számos kereskedő célpiacai között, de tény, hogy nem könnyű egy kisvállalkozásnak megjelenni a szigorú és drága piacon. Van azonban lehetőség, hogy kisebb ugrással is megmutathassuk magunkat.
Nagy cégek is segítik a kicsik exportját
A magyar kis-, és középvállalkozások (kkv) külföldi piacra jutását segítő exporttámogató program indul - jelentették be a programot indító cégek. Logisztika, kockázatcsökkentés, marketing - mindebben van segítség.
Szövetkezetből exportvállalattá - ilyen egy igazi sikersztori
Még szövetkezetként indult a negyvenes években az UNIFERRO Kft., mára viszont már exportra is termelő vállalattá nőtte ki magát, amely a folyamatos innovációnak és etikus működésének köszönhetően hamarosan egész Európába szállít.
Szűz piacok a szomszédban – jó lesz sietni!
Hatalmas üzleti lehetőségekkel kecsegtet a szomszédos országok közül az eddig a magyar üzletemberek által elhanyagolt Románia. Szinte minden területen óriási a potenciális növekedés lehetősége az infrastruktúra fejlesztéstől a mezőgazdaságon át a gyártásig és kereskedelemig. Aki mezőgazdaságban gondolkodik – vagy épp élelmiszert exportál Romániába, most kell lépnie - mondták a szakértők a Piac & Profit által rendezett Román-Magyar Üzleti Fórumon.
Külpiaci megjelenésre lehet pályázni
Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.
Az első csapás az orosz embargó, a következő a TTIP lesz
Az orosz embargó durva és súlyos következményekkel jár Magyarország számára - mondta a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének (Magosz) elnöke, aki szerint a a készülőben levő, az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok közti szabadkereskedelmi egyezmény is komoly kihívást jelenthet a magyar gazdaságnak.
Így fogják zabálni a külföldi vevők
A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.
Ez várja a sógoroknál a vállalkozókat
Hogy miért Ausztria? Mert ez a legközelebbi hely, ahol már euróban fizetnek. De nem csak emiatt lehet vonzó a magyar cégek számára a „sógorok” piaca. Hogy mit várhatunk és mit várnak tőlünk az osztrák piacon, arról a bécsi külgazdasági attasé beszélt a Piac & Profit konferenciáján.
Piacot lát Szijjártó a világ legpazarlóbb államában
Nukleáris, élelmiszeripari és légiforgalmi megállapodásokat kötött Magyarország, illetve magyar cégek az Egyesült Arab Emírségekben - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-vel, miután befejezte kétnapos tárgyalásait Dubajban és Abu-Dzabiban.
1300 milliárdot buktunk az oroszok miatt
Az oroszországi embargó mintegy 4,5 milliárd dollár (1300 milliárd forint) kárt okozott a magyar gazdaságnak, ennyire becsülhető a kieső export értéke - ismertette a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztosa.
Milliós üzlet, pillanatok alatt
2015-ben rekordévet zárt a magyar export, a külkereskedelmi többlet elérheti a nyolcmilliárd eurót. 2016-ban a Magyar Nemzeti Kereskedőház új szolgáltatásokkal is segíti a hazai kkv-k külpiacra jutását.
EU-s pénzből célozzuk meg az exportpiacokat
Ha az exportpiacokat célozza, szívesen bemutatkozna külföldön, de egyelőre nincs elég forrás a megvalósításhoz, a vállalkozása számára a pályázati lehetőségek nyújthatnak segítő kezet. Simon Tamás a GoodWill Kft. pályázati tanácsadója szerint a kkv-k előtt remek lehetőségek nyíltak meg az utóbbi hónapokban, és idén még várható több ígéretes pályázati kiírás.
Ki segíthet exportálni?
Az Európán kívüli területekre koncentrál továbbra is a kormányzati exporttámogatási politika. De hova és mivel fordulhatnak a külpiacra lépést tervező kkv-k? A minisztérium és az EXIM szakemberei foglalták össze a Piac & Profit konferenciáján.
Külföldre dolgozik a magyar
Van, amiben második helyen vagyunk Németország mögött európai viszonylatban: a legerősebb gazdaság után nálunk állítják ki a legtöbb számlát külföld felé.
Siker egy „játéknak látszó” tárgyból
Kisgyerekes családoknak készít játékos eszközöket a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetekre a magyar Plukkido tervezőcsapat. Olyan hétköznapi dolgokra kell gondolnunk, mint amilyen például a hiszti, az állandó ellenkezés, a reggeli indulás, a testvérek közötti civakodás vagy a testvérféltékenység. Szereztek tapasztalatot bürokráciában, kockázati tőkésekkel és sok más területen, jövőre pedig már külföldi piacra lépnek - egyelőre önerőből. Inspiráló sikersztori, hasznos tanulságokkal.
Export nélkül nem lehet növekedni?
A kisebb európai vállalatok derűlátóak a jövő évi exportnövekedési lehetőségeiket illetően – ezt állapította meg az UPS megbízásából elvégzett kutatás. Európa épp az online kereskedelem igen gyors átvételének szemtanúja az exportáló kkv-k körében.
Már a helyszínen várja az EXIM az Isztambulba érkező kkv-kat
Új lehetőségek a Törökországba irányuló magyar export számára. Az EXIM második külföldi képviseleti irodája megkezdi működését Isztambulban, miután Törökország bankfelügyeleti hatósága engedélyezte a magyar Eximbank Zrt. isztambuli képviseletének megnyitását.