Kkv export cikkek
Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra
Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.
Kína már nem az olcsó tornacipők országa
A kínai termelés lassult az utóbbi időben, de még így is a világgazdaság motorjának számít a maga 7-9 százalékos éves GDP-növekedésével. Bár a kínai rendszert kommunista rezsim működteti, vannak szegmensei, amelyek kapitalistábbak a nyugati országokban működő piacgazdaságokénál.
Együttműködés a külgazdasági kapcsolatok fejlesztéséért
Stratégiai partnerségi megállapodást írt alá december 20-án a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Magyar Külgazdasági Szövetség (MKSZ). A HITA és az MKSZ szorosan együttműködve kívánja növelni a hazai vállalatok és vállalkozások versenyképességét, segíteni őket export piacaik bővítésében és új piacok feltérképezésében.
Irány Kelet! De melyik?
A magyar kis- és középvállalatok szegmensenként eltérő eséllyel indulhatnak a keleti nyitásban emlegetett négy geopolitikai régió országaiban. A négy világrész meglehetősen különböző termékekre tarthat igényt, így a magyar vállalatoknak alaposan meg kell fontolniuk, merre keressenek új üzleti piacokat. A Piac&Profit összegyűjtötte, mire vevők a különböző régiók.
Hódító útra indulnának a magyar cégek keletre
Nehéz megítélni, milyen lehetőségek rejlenek a magyar kis- és középvállalkozások számára „a keleti nyitás” kormányzati politikájában, amely elsősorban Oroszországot, a FÁK-államok közül leginkább a kaukázusiakat, ezenkívül Kínát és az arab világot célozza meg. Még a legközelebbi piac, Oroszország is messze van, és a többiekkel együtt szinte bevehetetlennek tűnik a külgazdaság terén meglehetősen tapasztalatlan kkv-k számára. A kormány viszont támogatást, intézményrendszert és forrást ígér, így mindenképpen érdemes kicsit közelebbről megvizsgálni az esélyeket.
Újvidéken is segítségre találnak a magyar kkv-k
A Kárpát Régió Üzleti Hálózat mától fogva Újvidéken is segítséget nyújt a magyar vállalkozóknak üzleti sikereik elérésében. A Kárpát-medencében tevékenykedő irodák száma az újvidéki iroda megnyitásával hétre bővült.
Díjazták az Év Exportőreit
Első alkalommal adták át az Év Exportőre díjakat azon hazai mikro-, kis- és középvállalkozásoknak, amelyek saját gyártású termékkel rendelkeznek, exporttevékenységük nagymértékben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez, tevékenységük példamutató az ágazatukban tevékenykedő hazai vállalkozások számára.
Népszerűsítésre szorul a vállalkozói lét
A kkv-k kiemelten fontos részét képezik egy fejlődő gazdaságnak, de az európaiak mindössze 37%-a szeretne vállalkozni a jövőben. Az attitűdváltás alapvető kihívás, amiért az EU is sokat tesz.
Exportképes termékre van pénz
Már az exportáló nagyvállalatoknak beszállító kis- és középvállalatok is kaphatnak államilag támogatott exporthitelt, és az exportcélú uniós vissza nem térítendő támogatásokat megelőlegező hitel is elérhető lesz a kereskedelmi bankok kínálatában. Az Eximbank új konstrukcióiról Nátrán Roland, az Eximbank és a MEHIB vezérigazgatója beszélt lapunknak.
Százötven üzleti tárgyalás az Arab-magyar fórumon
A kétnapos rendezvényen, melyet Orbán Viktor miniszterelnök, Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár, valamint Adnan Kassar, az Egyesült Arab Kamara elnöke nyitott meg, 16 országból 200 arab és ugyanennyi magyar üzletember vett részt.
Az exporthoz két dolog kell: idő és pénz
A nemzetközi terjeszkedés a bukás veszélyét is magában hordja, amennyiben tudás, jól átgondolt stratégia és pénzügyi források nélkül fog bele a vállalkozás. Jó hír, hogy egyre több kedvezményes konstrukció segíti az exportőröket, és a kockázati tőketársaságok is nyitottak a finanszírozásra, persze feltételekkel.
Már Ungváron is segítségre találnak a kkv-k
Ungváron megnyílt Kárpátalja első, a Kárpát-medence hatodik üzletfejlesztési irodája a Kárpát Régió Üzleti Hálózat keretein belül. A jeles eseményen Radetzky Jenő miniszteri biztos bemutatta a magyar gazdaság Kárpát-medencei léptékű növekedési stratégiáját, a Wekerle Tervet.
Mi mindent kell megtanulni az oroszországi üzlethez?
Oroszország hatalmas felvevőpiaca látszólag óriási lehetőségeket tartogat a hazai kkv-k számára. De csak azok a vállalkozások lesznek sikeresek, amelyek tudják, hová, mivel, kiken keresztül lehet erre a sajátos piacra bejutni, és elsajátítják az eredményes üzlethez szükséges ismereteket a legjobb ágazatoktól a finanszírozásig. A Piac&Profit konferenciájának délutáni szekciójában praktikus tanácsok hangzottak el az orosz piacra lépéssel kapcsolatban.
Hogyan finanszírozható az orosz piacra lépés?
Oroszország hatalmas felvevőpiaca látszólag óriási lehetőségeket tartogat a hazai kkv-k számára. De csak azok a vállalkozások lesznek sikeresek, amelyek tudják, hová, mivel, kiken keresztül lehet erre a sajátos piacra bejutni, és elsajátítják az eredményes üzlethez szükséges ismereteket a legjobb ágazatoktól a finanszírozásig. Alább áttekintjük a finanszírozási lehetőségeket és azt, hogy kinek és mit érdemes kínálnia az orosz piacon.
Hogyan üzleteljünk Oroszországban?
Oroszország hatalmas felvevőpiaca látszólag óriási lehetőségeket tartogat a hazai kkv-k számára. De csak azok a vállalkozások lesznek sikeresek, amelyek tudják, hová, mivel, kiken keresztül lehet erre a sajátos piacra bejutni, és elsajátítják az eredményes üzlethez szükséges ismereteket a legjobb ágazatoktól a finanszírozásig. Először lássuk a gazdasági környezetet, a katalizátorokat és gátló tényezőket az orosz-magyar üzleti kapcsolatok szintjén.
Zöld holnap Münchenben
Immáron negyedik alkalommal rendezték meg Münchenben az alternatív mobilitást népszerűsítő, elektromos járműcsodákat és műszaki innovációt felvonultató szakkiállítást, az eCarTec-et. Az október 23-25. között zajlott rangos nemzetközi seregszemlén a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából több magyar cég és szervezet is képviseltette magát. A magyar közösségi standon egy versenyautóval és több technológia termék kiállításával demonstrálták Magyarország részvételét a járműipari zöldítés terén.
Magyar cégek Észtországban
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 10 magyar vállalkozás vett részt 2012. október 25-27. között a Tallinn FoodFest 2012 Nemzetközi Élelmiszeripari Kiállításon.
Nagy sikert arattak a magyar cégek Jekatyerinburgban
2012. október 17-19. között rendezték Jekatyerinburgban az „Oroszország Önkormányzatai”- 5. Nemzetközi Befektetési Fórumot és Kiállítást, amelyhez kapcsolódóan 5 magyar vállalkozás vett részt közös standon a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával. A standot a megnyitó napján Szverdlovszk megye kormányzó-helyettese, gazdaságfejlesztési minisztere és külkereskedelmi minisztere is felkereste.
Tetszhalott magyar kkv-k
Magyarországon 2005 óta stagnál a foglalkoztatás a kis- és közepes vállalkozásoknál (kkv), és számuk sem emelkedett; a kisvállakozók helyzetét jellemző mutatók többsége javult, de nagy többségük az uniós átlag alatti, a közigazgatás hatékonysága az egyetlen index, amely meghaladja azt - állapítja meg az Európai Bizottság hétfőn közzétett jelentésében.
Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató
Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.
Még egy hétig lehet pályázni az Év Exportőre díjra
Még egy hétig nyújthatnak be pályázatokat a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) „Év Exportőre Díj” kiírására olyan hazai mikro-, kis- és középvállalkozások, amelyek saját gyártású termékkel rendelkeznek, exporttevékenységük nagymértékben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez, tevékenységük példamutató az ágazatukban tevékenykedő hazai vállalkozások számára.
Az export az egyetlen reményünk
A magyar belső piac immáron hat éve zsugorodik, ezért azok a cégek, amelyek fejlődni kívánnak, jelenleg csak az exportintenzitásuk növelésében gondolkodhatnak. A külpiacokra betörni azonban nem könnyű és nem is olcsó mulatság, főként nem akkor, ha a magyar kormány által is mindinkább előtérbe helyezett távol-keleti piacokon próbál meg érvényesülni egy magyar vállalkozás.
Megmenekült a bezárástól a Cerbona
A Naponta Kft. aláírta a Cerbona Zrt.-t felszámoló Agro Alba Zrt.-vel azt a szerződést, amely a Cerbona székesfehérvári gyárának megvásárlásáról szól. Ezzel a Cerbona teljes extrudált üzletága, a márka és nem utolsó sorban 84 munkahely megmenekült a felszámolás alól. A vevő Naponta Kft. a jövőben a külföldi piacokra épít.
Iránya a nagyvilág: újabb összefogás a vállalkozásokért
A hazai kis- és közepes vállalkozások külpiaci megjelenésének támogatásáról írt alá együttműködési megállapodást a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA), a Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank) és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. (MEHIB).
Érezhető a Mercedes-hatás - Nőtt az export
Az export euróban 4,6, az import 4,0 százalékkal nőtt júliusban az egy évvel korábbihoz képest - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön. Az árfolyamok alakulása miatt forintban a növekedés 11,3, illetve 10,8 százalékos volt. A szakértők szerint a Mercedes-gyár felfutó termelése ellensúlyozza a csökkenő külső keresletet.
Kanadai üzleti körút magyar cégek számára
Kanadába szervez üzleti körutat magyar cégek számára a Kanadai-Magyar Kereskedelmi Kamara - jelentette be a kamara elnöke szerdán Budapesten a Nemzeti Külgazdasági Hivatal rendezvényén.
A kommunikációs készség a kulcs az exportpiachoz
A kifinomult kommunikációs készségek egyre inkább elengedhetetlenné válnak az üzleti vezetők számára, ha valóban hatékonyan szeretnék határokon átívelő menedzseri feladataikat ellátni. Megfelelő kommunikációs felkészültség nélkül nemzetközi viszonylatban ma már nem létezhet hatékony vezetés.
Pénz piacra jutáshoz
3-20 millió forintra pályázhatnak kis-és középvállalkozások külpiaci tanácsadás igénybevételére, külkereskedelmi munkatárs bérköltségére és piacra jutás támogatására.
Családi házból üzemcsarnokba - A válságban is sikeresen
Száztíz embernek ad munkát és az idén hárommilliárdos forgalommal számol a Györkönyben működő Zambelli Colorferr Kft., a cég 2010-ben került német tulajdonba, azóta a válság ellenére megduplázta dolgozói létszámát és forgalmát.
Nagy lehetőség a külföldre kacsintó kkv-knak
Nagy lehetőség előtt állnak a nemzetközi piacok felé kacsintgató magyar cégek, akik nem várnak tovább és augusztus 1-től pályáznak az Új Széchenyi Terv keretében megjelent a „Mikro-, Kis-, és Középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása" című (GOP-2012-3.3.3 kódszámú) pályázatra.
Ki lesz az Év Exportőre?
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) az „Év Exportőre Díj" címmel pályázatot ír ki olyan hazai mikro-, kis- és középvállalkozások részére, amelyek saját gyártású termékkel rendelkeznek, exporttevékenységük nagymértékben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez, tevékenységük példamutató az ágazatukban tevékenykedő hazai vállalkozások számára.
Euro-vállalkozó program indul
Békéscsaba és Arad térségében határ menti euro-vállalkozó felnőttképzési program indul, a projekt a magyar-román határ menti együttműködés keretében valósul meg, a nyitó rendezvényt kedden tartották Békéscsabán.
100 milliárd beruházásra
100 milliárd forint keretösszegű beruházási célú hitelpályázatot indít az OTP Bank elsősorban nagyvállalatoknak. A bank szakértői főképp az exportra termelők és az agrárvállalkozások hitelezésére számítanak és arra, hogy a most megnyíló forrás 170-200 milliárd forint beruházást generálhat. Ezen kívül a vissza nem térítendő EU-források elköltéséhez is hozzájárulhat.
Magyar cégek, exportra fel!
Nagy lehetőség nyílik a nemzetközi piacok felé kacsintgató magyar cégek előtt, ugyanis az Új Széchenyi Terv keretében megjelent a „Mikro-, Kis-, és Középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása" című (GOP-2012-3.3.3 kódszámú) pályázati kiírás. A konstrukció tanácsadói tevékenységek pályázati finanszírozásával segíti hozzá a vállalkozásokat nemzetközi versenyképességük megteremtéséhez vagy növeléséhez, beleértve a lehetséges piacok felmérésének támogatását.
Van megoldás, ha lassan fizet a vevő
Az elmúlt időszakban a faktoring finanszírozás volumene növekedett, egyre több vállalat választja ezt a megoldást, hogy csökkentse a hosszú futamidőkből eredő likviditási szükségletét, amely ma már az exportra termelő cégeknek is esetenként gondot okoz.
Ausztria: csak tapasztaltaknak
Csak az induljon Ausztriába exportálni, akinek már van külkereskedelmi tapasztalata, mivel nem könnyű terep - mondta el a Piac & Profit megkeresésére a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a vállalkozások külpiacra lépését segítő Export Kooperáció.
Sokak megtehetnék, mégsem mennek külföldre
Elvileg mára tömegével lehetnek olyan hazai cégek, amelyek terméke vagy szolgáltatása minőségi és mennyiségi szempontból is megfelelne a nemzetközi elvárásoknak. A kör exportrészesedésében ez mégsem tükröződik.
A magyar cégeknek csak az export jelenthet kiutat
A külpiacra lépés elsősorban a magyar piacon már sikeresen működő, versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások számára jelentheti a további növekedés, nagyobb stabilitás lehetőségét az első hazai exporttársulás, az Export Kooperáció tapasztalatai alapján. A környező országok, valamint az EU piacai számos magyar KKV-nek biztosíthatnak kitörési pontot a stagnáló piaci körülmények közül.
Így lehet esélyük a hazai cégeknek
Ha belül nem tudunk piacot növelni, akkor csak a külpiac marad. Ehhez jól működő exportfinanszírozás kell megfelelő tőkeellátottsággal, kereskedőházak, amelyek összegyűjtik a kkv-k termékeit, és kiviszik a külpiacra, ahol hatékonyan tudják képviselni őket. Mindez elsősorban állami feladat, amelynek lényege: a profitot nem az exportot finanszírozónak, hanem az exportőrnek kell elérnie a megfelelő intézmények segítségével. S ha Magyarországon nem ügyfél-, hanem ügyletfinanszírozás működne, akkor jelentős exportnövekedést lehetne elérni - mondja Nyíri Iván, a terület szakértője.
Változik az adómentesség kérése Németországban
A német Szövetségi Tanács döntése alapján várhatóan 2012. július 1-től németországi adóalany által teljesített Közösségen belüli termék értékesítés vonatkozásában az adómentesség érvényesítéséhez a magyar adózói kört is érintő adminisztrációs kötelezettségek változására lehet számítani.
Magyar élelmiszerek mehetnek Ciprusra
Ciprus és Magyarország közötti kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése, elsősorban a további magyar exportlehetőségek feltárása érdekében a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 12 magyar vállalkozás vesz részt május 18. és 27. között a 37. Ciprusi Nemzetközi Vásáron Nicosiában.
Nyelvtudás nélkül nincs üzlet
A magyar munkavállalók jelentős része még mindig nem beszél idegen nyelven, pedig mostanra nem csak az egyértelmű, hogy erre szükség van, de az is, hogy mindenképpen az angol az alap. A szabályozás változása ráadásul nem kedvez a nyelvtanulásnak.
Magyar cég védi az Isztambuli Egyetemet
Az Isztambuli Műszaki Egyetem (ITU) új épületének földrengésvédelmi eszközeit a magyar Star Seismic Europe Kft. fogja biztosítani a napokban Törökországban aláírt megállapodás értelmében - közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) hétfőn.
Lehetőségek Kazahsztánban
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szervezésében 70 fős üzletember delegáció is elkísérte Orbán Viktort hivatalos kazahsztáni látogatására. A küldöttségben 47 cég képviseltette magát a mezőgazdasági / élelmiszer-feldolgozó technológiák, az élelmiszer kis- és nagykereskedelem, az olajipar/energetika, az építőipar / infrastruktúra-fejlesztés, az egészségügy, a járműipar, a bankszektor, az elektronika és az ICT területéről.
Több ezren a magyar kkv-k standjain
Az idén is jelentős számban vettek részt magyarországi kis- és középvállalkozók (kkv) a Szentgyörgy Napok keretében megrendezett gazdasági és kereskedelmi vásáron, a Szentgyörgy Expón Sepsiszentgyörgyön - közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szerdán.
Magyar ételt enne Kína
Kína magas feldolgozottságú, egészséges élelmiszereket szeretne importálni, s kész arra, hogy magyar termékeket vásároljon - mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési keddi pekingi tárgyalásait követően az MTI-nek.
Montenegróba vitték a magyar cégeket
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 10 magyar cég vett részt a 2012. április 19-21. között, a Jadranski Sajam területén megrendezett 18. Nemzetközi Környezetvédelmi Kiállításon.
Magyar borokat vittek Oslóba
Borbemutatót szervezett a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) az oslói magyar nagykövetségen április közepén, a rendezvény különlegességét az adta, hogy ennyi borászat személyes részvételével még nem volt példa professzionális közönségnek szervezett bemutatkozásra.