Ki lesz az Év Exportőre?

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) az „Év Exportőre Díj" címmel pályázatot ír ki olyan hazai mikro-, kis- és középvállalkozások részére, amelyek saját gyártású termékkel rendelkeznek, exporttevékenységük nagymértékben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez, tevékenységük példamutató az ágazatukban tevékenykedő hazai vállalkozások számára.

Az augusztus hatodikán meghirdetett pályázattal a HITA célja, hogy az Év Exportőre Díj segítségével hangsúlyozza az export fontosságát a magyar gazdaság szerepében, erősítse annak mértékét a KKV szektoron belül, valamint megismerje és elismerje a legsikeresebb KKV exportőröket. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szándéka, hogy a hazai kis- és középvállalkozások körében ezzel is növelje a tudatos és innovatív exportőrök számát. A HITA exportfejlesztési küldetése, hogy a díjazottak külgazdasági modelljeit példaként állítsa mások elé, és ily módon az Év Exportőre Díj a siker védjegyeként szolgáljon.

A cégek számára az Év Exportőre Díj pályázatban való részvétel azért is előnyős, mert a díj nyerteseinek elismertsége növekszik, a külpiacon velük szemben erősödik a bizalom a potenciális partnerek körében, ami jelentős mértékben hozzájárul további exportsikereihez. A HITA valamennyi pályázó részére cégre szabott exportösztönzési csomagot állít össze, célzott partnerkeresési szolgáltatások és külpiaci programok tartalommal. A pályázatok elbírálása során nagy hangsúlyt kapnak olyan szempontok, mint az alkalmazott marketingstratégia és annak hatásfoka, az innováció, valamint az exportnövekedés fenntarthatósága és a külpiacok iránti elkötelezettség. 

A kiírás három pályázati kategóriában díjazza a legsikeresebb kis- és középvállalkozásokat: Tudatos Exportőr, Regionális Stratéga, Legnagyobb Legkisebb Exportőr. Az Év Exportőre Díj pályázatok benyújtási határideje 2012. szeptember 24., azok elbírálása október 25-ig történik meg. A pályázat kategória győzteseit az idei Exportőr Gála keretében hirdetik ki.

Így lehet esélyük a hazai cégeknek

Ha belül nem tudunk piacot növelni, akkor csak a külpiac marad. Ehhez jól működő exportfinanszírozás kell megfelelő tőkeellátottsággal, kereskedőházak, amelyek összegyűjtik a kkv-k termékeit, és kiviszik a külpiacra, ahol hatékonyan tudják képviselni őket. Mindez elsősorban állami feladat, amelynek lényege: a profitot nem az exportot finanszírozónak, hanem az exportőrnek kell elérnie a megfelelő intézmények segítségével. S ha Magyarországon nem ügyfél-, hanem ügyletfinanszírozás működne, akkor jelentős exportnövekedést lehetne elérni - mondta Nyíri Iván, a terület szakértője a Piac & Profitnak adott interjújában.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo