A HITA hétfői közleménye szerint a magyar kiállító cégek megbeszélést folytattak az Orfanidész ciprusi szupermarketlánc élelmiszer vezetőivel. A Ciprus-szerte 29 áruházzal rendelkező Orfanidész komoly érdeklődést mutat olyan jó minőségű magyar élelmiszerek iránt, amelyek ciprusi bevezetésében a termelő cég vagy disztribútora részt tud vállalni. A tárgyaláson résztvevő magyar üzletemberek többsége számára ez hosszú távú lehetőséget teremthet termékeik Ciprusra történő exportálására - teszik hozzá.
A kiválló magyar élelmiszereket nemcsak az Európai Unióban becsülik nagyra, hanem Indiában és Kínában is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.
A HITA és az IMPEL (European Union Network for Implementation and Enforcement of Environmental Law - az Európai Unió környezetvédelmi joga végrehajtásával foglalkozó hatóságok hálózata) közös támogatásával a 37. Ciprusi Nemzetközi Vásáron a Benex Food Kft., Egri Korona Borház, F.R.U. Design Bt., Gallicoop Zrt., Gróf Buttler Borászat, HIKSZ Kft., Lúdland Kft., Merian Foods Kft., Mézes-Kert 2000 Kft., Multifolium Kft. - Stelázsi, Szerencsi Bon-bon Kft., Vitapress Kft. mutatkoztak be kollektív magyar megjelenés formájában.
Demetrisz Vakisz, a Ciprusi-Magyar Üzleti Társaság elnöke a találkozón kifejezte, hogy fontosnak tartja a két ország közötti gazdasági kapcsolatok fejlesztését, amelyhez a társaság minden eszközzel kész hozzájárulni. A magyar prezentáció bemutatta a magyar élelmiszeripart, ismertette a magyar élelmiszerek kínálta versenyelőnyöket, illetve a két ország közötti kereskedelmi áruszerkezet jellemzőit. A magyar áruexport közel felét az élelmiszer, ital, dohányáru termékfőcsoport adja, elsősorban a hús és húskészítmények, a gabonafélék, valamint a gyümölcsök és zöldségek kivitele által. A kétoldalú üzleti tárgyalások során a ciprusi résztvevők megerősítették, hogy a minőségi magyar élelmiszerekre van igény Cipruson.