Kanadai üzleti körút magyar cégek számára

Kanadába szervez üzleti körutat magyar cégek számára a Kanadai-Magyar Kereskedelmi Kamara - jelentette be a kamara elnöke szerdán Budapesten a Nemzeti Külgazdasági Hivatal rendezvényén.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nicholas Sárvári elmondta: az október 9. és 19. között megrendezendő Kanadai Kereskedelmi Misszió aktualitását az adja, hogy Kanada és az Európai Unió közötti szabadkereskedelmi megállapodást várhatóan 2012-ben aláírják a felek. A szabadkereskedelmi egyezmény jelentősen bővítheti a két régió közötti gazdasági együttműködési lehetőségeket, és a kamara elnöke esélyt lát a magyar kis- és közepes vállalkozások számára is a kereskedelmi kapcsolatok építésére.


Minden évben vinné Kanadába a magyar cégeket a HITA - Kép: SXC

A több kanadai várost érintő körúton résztvevő magyar cégeknek lehetőségük nyílik személyes üzleti találkozókra, az érdemi üzleti kapcsolatok létesítéséhez pedig a kamara minden támogatást megad. A körút részeként a vállalatok képviselői Winnipegben részt vesznek a Centrallia konferencián, amelyre a világ 40 gazdasági régiójából mintegy 600 vállalat érkezik. A konferenciát évente rendezik Kanada legnagyobb városaiban. Ezen túl több kanadai kamara tagvállalatai közül előminősített cégek képviselővel szerveznek találkozót a magyar üzletemberek számára. A kamara a későbbiekben minden évben szeretné megrendezni az üzleti körutat.

A HITA kezdeményezése azért is fontos, mert a magyar cégeknek csak az exportpiacok bővítése jelenthet reális kiutat a válságból. A külpiacra lépés elsősorban a magyar piacon már sikeresen működő, versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások számára jelentheti a további növekedés, nagyobb stabilitás lehetőségét az első hazai exporttársulás, az Export Kooperáció tapasztalatai alapján. A környező országok, valamint az EU piacai számos magyar KKV-nek biztosíthatnak kitörési pontot a stagnáló piaci körülmények közül.

Így lehet esélyük a hazai cégeknek

Ha belül nem tudunk piacot növelni, akkor csak a külpiac marad. Ehhez jól működő exportfinanszírozás kell megfelelő tőkeellátottsággal, kereskedőházak, amelyek összegyűjtik a kkv-k termékeit, és kiviszik a külpiacra, ahol hatékonyan tudják képviselni őket. Mindez elsősorban állami feladat, amelynek lényege: a profitot nem az exportot finanszírozónak, hanem az exportőrnek kell elérnie a megfelelő intézmények segítségével. S ha Magyarországon nem ügyfél-, hanem ügyletfinanszírozás működne, akkor jelentős exportnövekedést lehetne elérni - mondja Nyíri Iván, a terület szakértője.

További részletek itt olvashatók!

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo