Megmenekült a bezárástól a Cerbona

A Naponta Kft. aláírta a Cerbona Zrt.-t felszámoló Agro Alba Zrt.-vel azt a szerződést, amely a Cerbona székesfehérvári gyárának megvásárlásáról szól. Ezzel a Cerbona teljes extrudált üzletága, a márka és nem utolsó sorban 84 munkahely megmenekült a felszámolás alól. A vevő Naponta Kft. a jövőben a külföldi piacokra épít.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Talpra áll az egykor szebb napokat látott Cerbona, legalábbis a gyár extrudált üzletága, amely müzlik és müzliszeletek mellett gabonapelyhet és chipset gyártott. Az üzemre áprilisban írt ki tendert a felszámoló 1,5 milliárd forintos kikiáltási áron. A vevő a Naponta Kft. lett, amely 2011 óta gyártja a Cerbona extrudált termékeit.

A korábban 400 főt foglalkoztató Cerbona Zrt. csődjét 2010 októberében jelentették be. A társaság több mint 6 milliárdos adósság súlya alatt omlott össze, amikor a beszállítók már nem hitelezték tovább tevékenységét. A cég alapanyagot ekkor már csak készpénzért kapott, azzal viszont nem rendelkezett. A társaság három üzletágból, a malomiparból, a tésztagyártásból és az extrudált üzletágból állt.

„Innen szép a győzelem” – gondolta a Naponta Kft.-be tömörült befektetői csapat, amely még 2010 decemberében kezdte meg a tárgyalásokat a Cerbona Zrt. igazgatóságával a tevékenység átvételére. „Ennek eredményeként három hónappal később, 2011 márciusában ismét megindult a termelés Székesfehérváron, az extrudált termékeket gyártó telephelyen” – mondta el Pókecz Attila, a Naponta Kft. ügyvezetője.

A Naponta Kft. először bérgyártásra kötött szerződést a Cerbona Zrt.-vel. Ennek keretében a Naponta vásárolta az alapanyagot, majd Fehérváron gyártották le a termékeket, amelyeket a Naponta hozott forgalomba. A márka elég erős volt ahhoz, hogy újra megjelenjen az addigra már kiürült áruházi polcokon. Sokkal nehezebb volt meggyőzni a bizalmatlanná vált beszállítókat, akik kezdetben csak készpénzért adtak alapanyagot. Ez rendkívül finanszírozásigényessé tette a gyártást, de a Naponta Kft. képes volt saját erőből, bankhitel nélkül újraindítani a termelést. „A bedőlt cég 1,5-2 milliárdos szállítói tartozást hagyott maga után, így érthető volt a beszállítók bizalmatlansága, akik sokszor csak nagyon nehezen álltak szóba velünk” – mondta Pókecz Attila.

A vállalat forgalma tavaly 1,1 milliárd forintot tett ki, idén már megközelíti a 2 milliárd forintot. A teljes mértékben újjászervezett társaság megkezdte a külföldi terjeszkedést is. A nagyobb részt müzliből és szeletekből, kisebb részt gabonapehelyből származó árbevétel az induló évben is jelentős eredményt hozott, idén pedig a várakozások szerint 100 millió forint feletti adózott nyereséget termel az immár tulajdonos Naponta Kft. számára. A Naponta idén tavasszal fordított pénzt előszörbrand karbantartását célzó kampányokra, miután 2012. január elsejével bérbe vették a telepet, illetve átvettek 84 munkavállalót a Naponta Kft.-be.

„Az extrudált üzletág egykori 2,7 milliárdos forgalmának visszaszerzése a belföldi piacon rövid távon nem reális célkitűzés, hiszen chipset még nem gyártunk, a pelyhekben pedig nagy volt a piacvesztés. A szeletek és a müzlik forgalma viszont már az utolsó békeév szintjén van” – mondta Pókecz Attila.

Az ügyvezető ennek ellenére ambiciózus terveket dédelget: „A keleti országokban megmaradtak a korábbi jó kapcsolatok, s itt az ideje, hogy a fejlett piacokon is megjelenjünk” – állítja. A társaság ennek érdekében új termékeket fejleszt, másokat pedig átcsomagolással akar újrapozícionálni és alkalmassá tenni a külföldi megjelenésre. „Meglevő piacainkon termékeink 70 százalékát Cerbona márkanéven hozzuk forgalomba, 30 százalék a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiként kel el. Az új piacokon feltehetőleg inkább az utóbbi megoldással lehet rövid távon nagyobb forgalomra szert tenni. A Cerbona brand bevezetése hosszabb időt vesz igénybe” – vázolja a terveket az igazgató.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo