Megmenekült a bezárástól a Cerbona

A Naponta Kft. aláírta a Cerbona Zrt.-t felszámoló Agro Alba Zrt.-vel azt a szerződést, amely a Cerbona székesfehérvári gyárának megvásárlásáról szól. Ezzel a Cerbona teljes extrudált üzletága, a márka és nem utolsó sorban 84 munkahely megmenekült a felszámolás alól. A vevő Naponta Kft. a jövőben a külföldi piacokra épít.

Talpra áll az egykor szebb napokat látott Cerbona, legalábbis a gyár extrudált üzletága, amely müzlik és müzliszeletek mellett gabonapelyhet és chipset gyártott. Az üzemre áprilisban írt ki tendert a felszámoló 1,5 milliárd forintos kikiáltási áron. A vevő a Naponta Kft. lett, amely 2011 óta gyártja a Cerbona extrudált termékeit.

A korábban 400 főt foglalkoztató Cerbona Zrt. csődjét 2010 októberében jelentették be. A társaság több mint 6 milliárdos adósság súlya alatt omlott össze, amikor a beszállítók már nem hitelezték tovább tevékenységét. A cég alapanyagot ekkor már csak készpénzért kapott, azzal viszont nem rendelkezett. A társaság három üzletágból, a malomiparból, a tésztagyártásból és az extrudált üzletágból állt.

„Innen szép a győzelem” – gondolta a Naponta Kft.-be tömörült befektetői csapat, amely még 2010 decemberében kezdte meg a tárgyalásokat a Cerbona Zrt. igazgatóságával a tevékenység átvételére. „Ennek eredményeként három hónappal később, 2011 márciusában ismét megindult a termelés Székesfehérváron, az extrudált termékeket gyártó telephelyen” – mondta el Pókecz Attila, a Naponta Kft. ügyvezetője.

A Naponta Kft. először bérgyártásra kötött szerződést a Cerbona Zrt.-vel. Ennek keretében a Naponta vásárolta az alapanyagot, majd Fehérváron gyártották le a termékeket, amelyeket a Naponta hozott forgalomba. A márka elég erős volt ahhoz, hogy újra megjelenjen az addigra már kiürült áruházi polcokon. Sokkal nehezebb volt meggyőzni a bizalmatlanná vált beszállítókat, akik kezdetben csak készpénzért adtak alapanyagot. Ez rendkívül finanszírozásigényessé tette a gyártást, de a Naponta Kft. képes volt saját erőből, bankhitel nélkül újraindítani a termelést. „A bedőlt cég 1,5-2 milliárdos szállítói tartozást hagyott maga után, így érthető volt a beszállítók bizalmatlansága, akik sokszor csak nagyon nehezen álltak szóba velünk” – mondta Pókecz Attila.

A vállalat forgalma tavaly 1,1 milliárd forintot tett ki, idén már megközelíti a 2 milliárd forintot. A teljes mértékben újjászervezett társaság megkezdte a külföldi terjeszkedést is. A nagyobb részt müzliből és szeletekből, kisebb részt gabonapehelyből származó árbevétel az induló évben is jelentős eredményt hozott, idén pedig a várakozások szerint 100 millió forint feletti adózott nyereséget termel az immár tulajdonos Naponta Kft. számára. A Naponta idén tavasszal fordított pénzt előszörbrand karbantartását célzó kampányokra, miután 2012. január elsejével bérbe vették a telepet, illetve átvettek 84 munkavállalót a Naponta Kft.-be.

„Az extrudált üzletág egykori 2,7 milliárdos forgalmának visszaszerzése a belföldi piacon rövid távon nem reális célkitűzés, hiszen chipset még nem gyártunk, a pelyhekben pedig nagy volt a piacvesztés. A szeletek és a müzlik forgalma viszont már az utolsó békeév szintjén van” – mondta Pókecz Attila.

Az ügyvezető ennek ellenére ambiciózus terveket dédelget: „A keleti országokban megmaradtak a korábbi jó kapcsolatok, s itt az ideje, hogy a fejlett piacokon is megjelenjünk” – állítja. A társaság ennek érdekében új termékeket fejleszt, másokat pedig átcsomagolással akar újrapozícionálni és alkalmassá tenni a külföldi megjelenésre. „Meglevő piacainkon termékeink 70 százalékát Cerbona márkanéven hozzuk forgalomba, 30 százalék a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiként kel el. Az új piacokon feltehetőleg inkább az utóbbi megoldással lehet rövid távon nagyobb forgalomra szert tenni. A Cerbona brand bevezetése hosszabb időt vesz igénybe” – vázolja a terveket az igazgató.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo