élelmiszer-értékesítés cikkek


Eljárás indult az Aldi, a CBA, a Tesco és egyes COOP partnerek ellen

Eljárás indult az Aldi, a CBA, a Tesco és egyes COOP partnerek ellen 

GVH: eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait.
„Lemondhatna a kereskedelem haszonkulcsának néhány százalékáról"

„Lemondhatna a kereskedelem haszonkulcsának néhány százalékáról" 

Még ebben az évben tárgyalások kezdődhetnek az élelmiszertermelők és kereskedők között egy kiegyensúlyozottabb erőviszonyokat teremtő megállapodás érdekében, hogy ne mindig a termelő kerüljön kényszerhelyzetbe, hanem akár az árrés kis részének átengedésével legyen partner a kereskedelem is - jelentette be Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára.
Többet ettünk az idén

Többet ettünk az idén 

Közel 1300 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. szeptember között, mennyiséget tekintve szintén 5 százalékkal emelkedett a bolti eladás, állapítja meg a Nielsen felmérése.
A kánikula felpörgette a kiskereskedelmet

A kánikula felpörgette a kiskereskedelmet 

Több mint 1000 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. július között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző évi hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás.
Többet költöttünk élelmiszerre – és vodkára

Többet költöttünk élelmiszerre – és vodkára 

Folytatódik az élelmiszerek kiskereskedelmének kedvező trendje. Ugyanis 2014. február-2015. január között a boltok közel 1 480 milliárd forint forgalmat értek el, ami 5 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során.
Március végéig minden automatát be kell jelenteni

Március végéig minden automatát be kell jelenteni 

A NAV az elektronikus pénztárgépekhez hasonlóan akar majd rálátni az automaták forgalmára - írja az Index. A rendelkezés minden élelmiszer-kereskedést végző automatára vonatkozik.
Belekóstoltak a magyar narancsba

Belekóstoltak a magyar narancsba 

Tíz, a hazai kereskedelemben leginkább előforduló fajtájú és származási helyű narancsot vett górcső alá februárban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). A szakemberek a laborvizsgálatokon „ízekre szedték” a déligyümölcsöket: 302 különböző hatóanyagra és azok bomlástermékeire végeztek méréseket, és ezúttal sem maradhatott el a kedveltségi vizsgálat.
Minek kell szerepelnie az élelmiszer címkéjén?

Minek kell szerepelnie az élelmiszer címkéjén? 

A termékek csomagolásán vagy a termékhez csatolt árucímkén számos információt köteles feltüntetni a gyártó vagy forgalmazó cég. Ezen információk egy részének ellenőrzése elengedhetetlen az áruk átvételéhez. Az alábbiakban összefoglaltuk az élelmiszer csomagolásra vonatkozó előírásokat.
A magyarok eledele: pizza és hamburger

A magyarok eledele: pizza és hamburger 

A magyarok még mindig rajonganak a pizzáért, legtöbbször ezt az ételt rendelik, de egyre gyakrabban fordul elő, hogy a virágkorát élő hamburger mellett teszik le a voksukat. Budapesten igazi trend a hamburgerezés, míg a világ más országaiban meglepő ételrendelési szokások figyelhetők meg.
Zöldségből a magyart szeretjük

Zöldségből a magyart szeretjük 

Gyakorlatilag minden harmadik bevásárló kosárba kerül a zöldség, vagy gyümölcs. Az őszi és téli időszakban talán felértékelődő zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók.

A magyarnál a hús a favorit 

Honfitársaink kedvelik és gyakran fogyasztanak is húst. A GfK Hungária adatai szerint a szárnyasok és sertéshús népszerűsége és fogyasztása hasonló méreteket ölt, marha- és vadhús viszont ritkábban és kevesebbeknek kerül a tányérjára. Különösen e két utóbbi – jellemzően drágábban elérhető – kategória esetében figyelhető meg különbség a fogyasztók iskolázottsága és jövedelmi helyzete mentén.

Élelmiszerre költjük fizetésünk negyedét 

A kilencvenes évek közepén a hazai háztartások nagyjából egyharmadnyi fizetést áldoztak élelemre, és ez a mutatószám mára sem változott sokat, ami jól mutatja, hogy a fogyasztás szerkezetváltása, amely egyben a gazdaság modernizációját is jelenti, lassan halad előre.

A tavaszi hideg betett a jégkrémpiacnak 

Lassan lendül be a jégkrémpiac, hiszen a hosszan elhúzódó tél, a hűvös időjárás nem kedvezett a családi dobozos jégkrémek forgalmának és emiatt némi visszaesés tapasztalható a tavalyi év első feléhez képest. A diszkontok részesedése erősödött, a szupermarketek megőrizték harmadik helyüket, ám részesedésük visszaesett. A többség kedvence továbbra is a hagyományos csokoládés és a vaníliás ízesítés.

Hungarikumüzlet nyílt Nyíregyházán 

Megnyitották az első hungarikumüzletet Nyíregyházán pénteken. A kormányzat tervei szerint a az ország valamennyi tájegységében a nyíregyházihoz hasonló, hungarikumokat árusító üzletek nyílnának, ahol az adott térség híres élelmiszer-ipari termékeit hoznák forgalomba.

Mindenkinek hoz csokit a nyuszi 

Még a legszegényebb családok is vesznek csokoládét az ünnepekre, sonka minden negyedik háztartás asztalára kerül. A legtöbben még mindig a csokinyuszit veszik, de hódítanak a krémes töltött csokicsodák is.

Valentin-napkor fellendül a kiskereskedelem 

A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint a februári Valentin-nap a táblás csokoládék és pralinék iránti keresletet akár 70 százalékkal is megnövelheti a januári időszakhoz képest. A gyártók és forgalmazók erőteljes kommunikációval, egyedi csomagolásokkal és árkedvezményekkel igyekeznek megnyerni termékeiknek a vásárlókat.

A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok 

Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el.

Jön a húsvét, hatósági célkeresztben a tojás 

A kormány elfogadta a nagybani piacokról szóló jelentést, és ennek alapján újult erővel kezdődik meg a nagybani piacok ellenőrzése. Februártól újra összehangolt ellenőrzéssorozat veszi kezdetét a fővárosi és vidéki nagybani zöldség- és gyümölcspiacokon.

Egyre többen főznek otthon: csak értékben nőtt az élelmiszerforgalom 

Öt százalékkal, 1370 milliárd forintra nőtt az élelmiszerekből a kiskereskedelem bevétele 2011 decembere és 2012 novembere között az egy évvel korábbihoz képest, miközben mennyiségben változatlan maradt a forgalom a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 kategóriában.

Drágább lett az ételünk és állami a dohányunk szeptemberben 

A nyár után is folytatódott a példátlan szárazság Magyarországon, ekkor már biztos volt, hogy a rossz termés miatt jelentősen drágulni fognak az élelmiszerek, ami felpörgette az amúgy is magas inflációt. Ezt a hónapot választotta a kormány a trafiktörvény elfogadására és a kamarai szabályok módosítására. Ez történt 2012 szeptemberében.

A virsli és a pezsgő uralja a szilveszteri forgalmat 

Az év utolsó hónapjában – elsősorban szilveszteri kedveltségüknek köszönhetően – megugrik mind a virsli, mind a pezsgő vásárlása: mindkét kategóriában az átlagnál kedvezőbb forgalomra számíthatnak a kereskedelmi láncok decemberben.

Cukrot és étolajat foglaltak le a hatóságok 

Több mint 250 ezer liter külföldről behozott étolajat és több mint 70 ezer kg kristálycukrot vont ki a forgalomból – nem bejelentett élelmiszer-kereskedelmi tevékenység miatt – a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH).

Fél szemét a nagybanin tartja Budai Gyula 

Folytatódnak az ellenőrzések a budapesti és a vidéki nagybani piacokon az év végéig, a társhatóságokkal készített munkaterv szerint - közölte Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.

Áfacsökkentés nélkül nem lesz magyar húsipar 

Nehéz idők járnak a magyar húsiparra: sorozatban kerülnek nehéz helyzetbe a jó nevű magyar élelmiszeripari vállalkozások. Gondok vannak a Gallicoop háza táján, felszámolás alá került a Kapuvári Hús, finanszírozási nehézségekkel küzd a Gyulai Húskombinát. Ágazati szereplők szerint az élelmiszerekre kirótt magas áfa csökkentésével megoldhatók lennének a szegmens problémái, ám erre – legalábbis a belátható időben – nem lesz pénz a magyar költségvetésben.

Élelmiszermaffia Magyarországon – Bekeményít a VM 

Ki fogjuk takarítani a magyar piacról azokat a cégeket, amelyek hamisított vagy nem megfelelő eredet-megjelölésű terméket hoznak forgalomba - mondta Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára kedden Budapesten sajtótájékoztatón. A nagybani piacok augusztusban indult ellenőrzései során sok gyanús cég neve merült fel, s ezért kimondható, hogy maffiaszerű hálózat működik a magyar élelmiszeriparban.

Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégia készül 

Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszer-biztonsági stratégiát dolgoz ki. A dokumentum célja, hogy meghatározza azokat a lépéseket és eszközöket, amelyeken keresztül a fogyasztók egészségének védelme a jövőben is hatékonyan megvalósítható.

Újra darabolják a szalonnát Kapuváron 

Kevesebb emberrel, az utóbbi hetekénél nagyobb, de a korábbi időszakban megszokottnál jóval kisebb termeléssel indult újra a feldolgozás a kapuvári húsgyárban.

Megmenekült a bezárástól a Cerbona 

A Naponta Kft. aláírta a Cerbona Zrt.-t felszámoló Agro Alba Zrt.-vel azt a szerződést, amely a Cerbona székesfehérvári gyárának megvásárlásáról szól. Ezzel a Cerbona teljes extrudált üzletága, a márka és nem utolsó sorban 84 munkahely megmenekült a felszámolás alól. A vevő Naponta Kft. a jövőben a külföldi piacokra épít.

Élelmiszerbiztonság: 66 millió forintos bírság a nyáron 

A 2012. évi nyári szezonális élelmiszerlánc-biztonsági ellenőrzésekre június 25. és augusztus 31. között került sor az egész ország területén, melynek elsődleges célja volt a nyári melegben, a nyaralók és turisták miatt megnövekedett forgalom mellett is fenntartani az élelmiszerbiztonságot.

Kilós ár a tojásokra 

Hatályba lépett az a rendelet, miszerint a jövőben a tojások darabára mellett fel kell tüntetni a tojás kilónkénti árát is. Az új rendelkezés célja a fogyasztók jobb tájékoztatása. 

Szeptember 1-jén lép hatályba a magyartermék-rendelet 

Szeptember 1-jén lép hatályba az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló vidékfejlesztési miniszteri rendelet (magyartermék-rendelet), amely többek között szabályozza, hogy milyen feltételek mellett tüntethető fel az élelmiszerek csomagolásán a „magyar termék", a „hazai termék" és a „hazai feldolgozású termék" jelölés.

Lopott árammal és gázzal működött a pizzéria 

Lakossági bejelentés alapján az elmúlt napokban négy pizzéria működésének felfüggesztéséről is rendelkezett a területileg illetékes élelmiszer-biztosági hatóság Bács-Kiskun megyében.

Másfél évtizedes trend szakadt meg 

Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése. Összesen 19 544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon a Nielsen piackutató vállalat új felmérése szerint, míg egy évvel korábban számuk 19 569 volt. Ezen kívül a piackutatók személyesen mértek fel a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban minden olyan üzletet, ahol élelmiszert árusítanak.

Felkészültebbek az élelmiszerkereskedők 

Lezárult az idei nyári szezonális ellenőrzés július 1-31. közötti szakasza. Az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság 5836 ellenőrzést végzett, melynek során 269 esetben szabott ki bírságot összesen 22,5 millió Ft értékben. A nyári szezonális élelmiszerlánc ellenőrzések elsődleges célja a nyári melegben a nyaralók és turisták miatt megnövekedett forgalom mellett is fenntartani az élelmiszer-biztonságot.

A hőség jót tett a jégkrémpiacnak 

Jó idők járnak a jégkrém-piacra, hiszen a meleg nyári időjárás a hűsítő nyalánkság forgalmában már tavaly is komoly erősödést eredményezett. Ráadásul a családi dobozos jégkrémekből idén már a szezon elején - a második negyedévben - is több fogyott, mint a tavaly július-szeptemberi időszakban. Az otthon elfogyasztott jégkrémek legnagyobb hányada diszkontokból származik, a többség kedvence továbbra is a csokoládés és a vaníliás ízesítés.

Kiugrott dinnyéért a nagybanira a NAV 

Az elmúlt 20 év legnagyobb átfogó ellenőrzése zajlott le a Budapesti Nagybani Piacon, a Nagykőrösi úton, augusztus 1-jén éjjel. A hatóságok összehangolt akcióban vadászták le a dinnyeneppereket.

Termelői piacon vesz almát az átlagmagyar 

Egyre több gyümölcsöt és zöldséget vásárolnak a magyar háztartások, javarészt még mindig a hagyományos csatornákon keresztül, a termelői piacokon, illetve a kiskereskedőknél, utcai árusoknál. A gyümölcsök között az alma, a zöldségekből a burgonya a legnépszerűbb.

Jöhet a magyar termék jelölés 

A kormány úgy döntött, hogy megjelenhet a magyar termék rendelet. A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termék” jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a kormány szándékai szerint a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja. 

Egyre rosszabbul élünk 

Májusban tovább zsugorodott a kiskereskedelmi fogalom: a visszaesés éves összevetésben 2,5 százalék volt, amelyben elsősorban üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek eladásainak csökkenése játszott szerepet. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatsora alapján az ágazat szezonálisan és naptárhatástól megtisztított értékesítése a 7,7 százalékkal marad el a 2005. májusitól.

Biztonságos a fagyi és a jégkrém 

A nyári szezonban gyakrabban fogyasztott termékek ellenőrzése az idei évben is kiemelten fontos, így a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal 2012. június-júliusában a jégkrém és fagylalt termékekre vonatkozó célellenőrzéseket rendelt el.

Hungarikum lenne a pálpusztai 

Az idén ünnepli születésének 120. évfordulóját a hungarikumok közé kívánkozó pálpusztai sajt. A patinás sajtkülönlegesség ma is állja a versenyt a hazai piacon a világhírű holland és francia termékekkel szemben, a választék határtalan bővülése sem képes letaszítani a jobb élelmiszerüzletek polcairól.

Önkéntes lesz a „magyar termék" jelölés használata 

A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék", a „hazai termék" és a „hazai feldolgozású termék" jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja.

Nem az EB, hanem a meleg miatt nő a sörfogyasztás 

A nagy sportesemények kapcsán a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak a gyártók, kereskedők. Az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között.

Kánikulában a vásárlásnál is legyünk körültekintőbbek! 

A nyár nemcsak a szabadidő eltöltéséhez kínál jó lehetőséget, de a friss zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával egészségesebben is táplálkozhatunk. Ugyanakkor a nyári meleg kedvez az élelmiszerekből eredő megbetegedéseknek is, ezért legyünk körültekintőbbek a vásárlásnál.

Megpirongatta a Spar-t a GVH 

Jogsértő beszállítói szerződések miatt 50 millió forint, a versenyhivatali eljárás ismételt elhúzása miatt pedig 35 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-re.

Piacmustra – Több tér termelőknek 

Röpke két hónap leforgása alatt négy új termelői piac nyitott meg Budapesten, a legújabb éppen a Kossuth téren a Vidékfejlesztési Minisztérium árkádjai alatt. A kezdeményezések nem csak a fővárosi lakosoknak jók, akik így közvetlenül, - és sokszor olcsóbban - juthatnak hozzá a háztáji termékekhez, hanem a termelőknek is, akik végre eljuthatnak a fizetőképes kereslethez. A piacok növekvő száma azonban azt is jelzi, hogy a lakosság részéről is emelkedik az igény a friss háztáji termékekre.

Nagyot buktak a boltok 

Az áprilisi kiskereskedelmi forgalom volumene 2,7 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától, az esztendő első négy hónapjában 0,7 százalékos visszaesést mértek a statisztikusok. A csökkenésben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek eladásainak visszaesése játszott meghatározó szerepet a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra?

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra? 

A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék – vásárolna a jövőben lakóingatlant.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo