A hőség jót tett a jégkrémpiacnak

Jó idők járnak a jégkrém-piacra, hiszen a meleg nyári időjárás a hűsítő nyalánkság forgalmában már tavaly is komoly erősödést eredményezett. Ráadásul a családi dobozos jégkrémekből idén már a szezon elején - a második negyedévben - is több fogyott, mint a tavaly július-szeptemberi időszakban. Az otthon elfogyasztott jégkrémek legnagyobb hányada diszkontokból származik, a többség kedvence továbbra is a csokoládés és a vaníliás ízesítés.

A tavalyi évben mindössze néhány olyan élelmiszerkategória tudott növekedni, amelyek forgalmában a nyári szezon kiemelt fontossággal bír. A rendkívül kedvező időjárás miatt 2011-ben a szénsavas üdítőitalok, a sörök és a jégkrémek forgalma igen erős volt, a gyártók többsége jóval nagyobb mennyiséget adott el mint 2010-ben.

A 2012-es szezon is kimondottan jól indult a jégkrém-gyártók és -forgalmazók számára: már májusban és júniusban is voltak olyan hosszú, forró időszakok, amelyek a vásárlókat a termék fokozott vásárlására késztették. A családi dobozos jégkrémek eladása így az év második negyedévében - amely még nem tekinthető főszezonnak ebben a kategóriában - kis mértékben ugyan, de már meghaladta a tavalyi év harmadik negyedévének forgalmát.


Forrás: GFK Háztartáspanel

„A kiemelkedő szezonnyitás elsősorban a növekvő vásárlási intenzitásnak köszönhető, mindazonáltal többen is vásároltak jégkrémet, mint egy évvel korábban" - mondta el Kárai Anita, a GfK Hungária Key Account Managere. „2012. áprilistól júniusig tartó időszakban minden harmadik háztartás vásárolt dobozos jégkrémet, alkalmanként átlagosan két dobozzal, nagyjából havonta egy alkalommal" - mutatott rá a trendekre a szakember.

A gyártók a korábbi évekhez hasonló intenzitással akcióznak: idén nem erősödött promóciós tevékenységük. Nem is volt erre szükség az óriási hőség miatt, enélkül is sokan keresték a családi jégkrémeket. Egy liter dobozos jégkrémet 600 forintnál valamivel kevesebbért lehet beszerezni, ám természetesen nagy különbségek vannak az egyes márkák között. Ugyanakkor minden árszegmensben látható növekedés: az olcsóbb és a drágább termékek is jobban fogynak.

Továbbra is három fő értékesítési csatornája van a dobozos jégkrémeknek: a mennyiség több mint harmada a diszkontokban fogy, másik 31 százaléka a hipermarketekben, míg negyede a szupermarketekben.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo