A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok

Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el.

“Ízlések és pofonok különbözőek.” Sosem igazabb ez az állítás, mint mikor a világ különböző tájainak vacsoraasztalaira vetünk egy pillantást. Ha az otthon fogyasztott étkek témája kerül terítékre, az egyre jobban növekvő termékválasztékkal arányosan széles érdeklődést és nagyfokú nyitottságot tükröznek a válaszok – ezek a legfontosabb megállapításai az Ipsos Marketingkutatás legfrissebb tanulmányának.

„Manapság óriási választék áll rendelkezésre élelmiszerből, ami egyben azt is jelenti, hogy a fogyasztók fogékonyabbá váltak az új iránt, akár egyedi, a megszokott családi receptekhez képest egzotikus ízeket is kipróbálva. Amikor legfrissebb kutatásunkban 26 ország válaszadóit kérdeztük arról, hogy milyen ételkülönlegességeket fogyasztanak szívesen otthon, szinte minden országban, más nemzetek, kultúrák ízei bizonyultak a legnépszerűbbnek, így Magyarországon is (46 százalék)” - mondta el Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója.   „De természetesen a hagyományos fogások is tartják magukat: a válaszadók 47 százaléka olyan ételeket költ el otthon, amelyek felidézik gyermekkoruk kedves, megszokott ízeit.

Ennél jóval kevesebben keresik az élelmiszerboltok polcain az egyes sztárséfek által fejlesztett vagy ajánlott élelmiszereket, tésztaszószokat és leveskonzerveket, vagy a Nyugat-Európában sokkal szélesebb választékban megtalálható éttermi márkákat.

A nosztalgikus emlékek minden ország lakói számára egyformán fontosak, egyébiránt sok különbséget látunk az egyes nemzetek között: nem meglepő módon az Egyesült Királyság lakói sokkal nyitottabbak a különböző nemzetek konyhái iránt, mint az európai átlag; míg az olaszok számára szinte létfontosságú, hogy bizonyos élelmiszerekből (pl. tésztákból, sajtokból) kézműves minőséget válasszanak. Egy-egy ismert arc,

Élelmiszerkereskedelem: kisebb forgalom, de több költés
Az élelmiszerek, illetve napicikkek forgalma az eladott árumennyiséget tekintve együttvéve 8 százalékkal csökkent 2007-től, miközben csaknem 700 milliárd forinttal többet hagytak az áruházak pénztáraiban a vásárlók. Az élelmiszerek fogyasztói árszintje a vizsgált időszakban összesen másfélszeresére nőtt, a mezőgazdasági alapanyagárak együttes változása 70 százalékos volt. Szerepet játszott az árváltozásokban az is, hogy az élelmiszerek általános forgalmi adókulcsa a 2006. évi 15-ről 27 százalékra emelkedett, illetve a kenyér- és tejfélék esetében 18 százalékos az áfakulcs.
tévés szakács ajánlásának elsősorban Ázsiában, például Kínában van jelentősége.

“A csomagolt termékek iránti érdeklődés váltakozó szintje azt mutatja, hogy ami egzotikus a világ egyik pontján, hétköznapi egy másikban. Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el. Az európai átlaghoz képest meglepően alacsony érdeklődést mutattak a magyar válaszadók a kézműves minőségű élelmiszerek iránt (20 százalék), de ennek oka valószínűleg abban is rejlik, hogy legtöbben ezeket a termékeket családi, baráti kapcsolatokon keresztül szerezzük be, s nem a kereskedelemből. Mi, magyarok érdeklődünk legkevésbé a celebek által kifejlesztett ételek iránt is (9 százalék)” – osztotta meg a kutatás tanulságait Szabó Valéria.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo