élelmiszerkereskedelem cikkek
Jönnek a félárú pékáruk a Lidl-ben
Féláron kapható pékáru a Lidl országos élelmiszermentő akciója keretében.
A magyar kosárban is több a zöldség
Az utóbbi években egyre fontosabb mérlegelési szempont az élelmiszervásárlásnál, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és a gyümölcsök is még jobban előtérbe kerülnek.
Hat nyalánkság az idei áfaszabályokban
A sokat emlegetett áfacsökkentés mellett az idei évre vonatkozó új áfaszabályokban találni néhány igazi érdekességet is. Tudta, hogy egyes esetekben az autó alvázszámát is be kell írnia az áfabevallásba? Vagy hogy a kávét 18, az ír kávét viszont csak 27 százalékos áfával lehet árusítani? Hogy a friss tej 5, míg az dobozos tej 27 százalékkal adózik? Összeszedtük a legérdekesebb szabályokat az új áfatörvényből.
Megint megy a balhé a dinnyével
Teherautókról dobáltak dinnyét a termelők a budaörsi Tesco épülete elé szerdán, hogy ezzel is tiltakozzanak az áruházlánc árpolitikája ellen, feltételezve, hogy a Tesco túlzottan alacsony akciós árai lenyomják a felvásárlási árakat. A Tesco azonban hangsúlyozta, hogy az akcióban a már korábban felvásárolt túlkészletet értékesíti néhány áruház, és a cégnek nem célja az árak lenyomása.
Eltűnik a gluténmentes a boltokból
Megszűnik a „gluténmentes”, illetve a „nagyon alacsony glutén tartalmú” élelmiszerek kötelező bejelentési eljárása 2016. július 20-tól. A jövőben az élelmiszergyártók a már korábban megszokott „gluténmentes”, illetve a „nagyon alacsony glutén tartalmú” élelmiszer jelölést kiegészíthetik, így a termékek csomagolásán új kifejezések jelenhetnek meg.
A Tesco is szembeszáll a pazarlással
Egyedülálló akcióba kezdett a legnagyobb brit szupermarketlánc, amely most vállalta, hogy az eddig kidobásra ítélt, de fogyasztásra alkalmas élelmiszert ezentúl rászorulóknak juttatja el. Ezt nálunk is megtehetné – de ez nem kötelező.
Nem a kisboltok profitáltak a vasárnapi boltzárból
Csaknem egy évvel a vasárnapi boltzár bevezetése után már biztosan állítható, hogy a kormány érveivel ellentétben nem a vasárnap is nyitva tartó kisboltok profitáltak a kötelező zárvatartásból, hanem a közepes méretű üzletek.
Van, amiben nem kötünk kompromisszumot
Amikor a fogyasztók egy boltban élelmiszert vásároltak, száz forintjukból átlag csaknem huszonnyolcat a láncok saját márkás termékeire adtak ki a legutóbbi két év során. De vannak cikkek, amelyeknél nem adjuk be a derekunkat az olcsóságnak.
A multik híznak a nyúlon
A fogyasztók egyre inkább a magas minőségű csokitojásokat keresik Húsvétkor a boltokban, a korábban piacvezető nugátok egyre veszítenek népszerűségükből. A forgalmat egyértelműen a hipermarketek fölözik le.
A magas áfa miatt megzápul a tojáspiac
Súlyos zavarokat okoz a magyar tojáspiacon az árletörő hatású, sokszor ellenőrizetlen tojásimport. A tojástermelők szakmai szervezete szerint a helyzeten csak egy sürgős áfacsökkentéssel lehet segíteni, illetve be kellene tartatni az árak feltüntetésére vonatkozó előírásokat is.
Áfacsökkentés: a kocsonyahús nem lett olcsóbb
Félreértésre adhat okot, hogy a köznyelvben azokat a termékeket is „sertéshúsként”emlegetik, amelyek nem kerültek be a kedvezményes termékkörbe, ilyen a szalonna, vagy a belsőségek és a kocsonyahúsként emlegetett sertésfej, fül és farok.
Karosszérialakatosnál működött a halfeldolgozó
Néhány kirívó esettől eltekintve pozitív tapasztalatokkal zárult a 2015-ös téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés. Az esetek két százalékában tapasztaltak az ellenőrök súlyos hiányosságokat.
Whisky-t, sajtot, fagyit csak a hiperből veszünk
Mintegy 1540 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. november között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző évi hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve szintén 4 százalékkal emelkedett a bolti eladás.
Hápogott a liba: azonnal visszavonták a terméket a boltok polcairól
Azonnali termékvisszahívásra kötelezte a Kurunczi Hús Bt.-t a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága (KÜI), miután a laboratóriumi vizsgálatok bebizonyították, hogy libamáj megjelöléssel kacsamájat forgalmaztak.
Napokon belül újra itt a sarc - már mindenkinek
Napokon belül visszaállíthatja a kormány az élelmiszer-felügyeleti díjat – értesült kormányzati és piaci forrásokból a Népszabadság. Miközben az Európai Bíróságon támadja a korábbi szabályozás felfüggesztését, a lap értesülései szerint a kormány már előkészítette az új, mindenkire érvényes teher szabályait.
Rákapcsoltak a tévés reklámokra a kereskedők
Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai az idei első félévben 7 százalékkal több nézőt értek el, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapította meg a Nielsen Közönségmérés Kft. összesítése.
Védjegyet kapnának a GMO-mentes élelmiszerek
Védjeggyel ellátott GMO-mentes termékek bevezetését kívánja elérni a GMO-mentes Magyarországért Egyesület, amely abban bízik, hogy már az év végén, a jövő év elején ezek megjelenhetnek a magyar üzletekben.
Jövő hétig ketyeg a dinnyebomba
Tragikusan alacsony felvásárlási árakról beszélnek a Békés megyei Medgyesegyháza dinnyetermelői, többen azt mondták, elgondolkoztak azon, hogy jövőre egyáltalán folytassák-e a gazdálkodást. A FruitVeb szerint a jövő hét második felében van remény a probléma mérséklődésére.
Alkalmazás segít az élelmiszerpazarlás csökkentésében
Még mindig döbbenetes mennyiségű élelmiszer kerül a kukába, ami mára szerencsére a forgalmazókat is zavarja. Egy nagyáruház lánc Nagy Britanniában egy alkalmazást fejlesztett, hogy tegyenek valamit ez ellen.
Egyre többet költünk élelmiszerre
Megint nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben is, mennyiségben is. Mintegy 490 milliárd forint bevételt értek el a boltok, 5 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során.
Célkeresztben a piacok
Fokozottan vizsgálja a piacokon az őszi szezonális zöldségek és gyümölcsök minőségét és nyomon követhetőségét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal. A hatóság fél szemét az importőrökön is rajta tartja.
Minek kell szerepelnie az élelmiszer címkéjén?
A termékek csomagolásán vagy a termékhez csatolt árucímkén számos információt köteles feltüntetni a gyártó vagy forgalmazó cég. Ezen információk egy részének ellenőrzése elengedhetetlen az áruk átvételéhez. Az alábbiakban összefoglaltuk az élelmiszer csomagolásra vonatkozó előírásokat.
A higiénia még mindig gond az üzletekben
Kevesebb a bizonytalan forrásból származó élelmiszer, de még mindig gondok vannak a higiéniával és még mindig sok helyen a lejárt szavatosságú élelmiszert is kirakják a pultokra.
Sonkára és tojásra utaznak az ellenőrök húsvét előtt
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az idén is fokozott húsvéti ellenőrzést tart. Az ellenőrök az ár mellett a szavatossági időt, a sonkák pontos címkézését és a tojások kilónkénti árát is ellenőrzik.
Élelmiszeripar csak nyilvántartott vállalkozókkal
Aki élelmiszeriparban dolgozik, már most igényeljen nyilvántartási számot, mert jövőre ellehetetlenülhet! 2015-től ugyanis csak olyan vállalkozótól lehet rendelni, aki rendelkezik FELIR azonosítóval.
A magyarok eledele: pizza és hamburger
A magyarok még mindig rajonganak a pizzáért, legtöbbször ezt az ételt rendelik, de egyre gyakrabban fordul elő, hogy a virágkorát élő hamburger mellett teszik le a voksukat. Budapesten igazi trend a hamburgerezés, míg a világ más országaiban meglepő ételrendelési szokások figyelhetők meg.
Nem lehet citromos sör a citromos sör
Ezentúl nevében is meg kell különböztetni a sörtől azokat a termékeket, amelyekhez az érlelést, szűrést követően annak ízét, illatát, színét, jellegét megváltoztató bármilyen anyagot hozzáadnak, és ezáltal lényegében egy új terméket hoznak létre. Nevük akkor tartalmazhatja a „sör” kifejezést, ha a gyártó a fogyasztó számára egyértelművé teszi, hogy a sör csupán a készítmény egyik alkotóeleme. Így lehet majd például: sörkeveréket, sörmixet, vagy sörtartalmú italt árulni.
Az üzletek forgalma is befagyott márciusban
Nagyot esett márciusban a kiskereskedelmi forgalom: éves összevetésben 2,8 százalékos zsugorodást mutatnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma publikált előzetes adatai. Az adat rosszabb a vártnál, mindezzel együtt a piaci szereplők a tavalyinál mérsékeltebb, 0–1 százalék közötti csökkenésre számítanak az esztendő egészében.
Alakul a kiskereskedelem
Februárban, éves összevetésben 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint. Elemzők biztatónak értékelték a közölt adatot.
Kevesebb magyar bárány az olasz asztalokon
Az idén mintegy 20 százalékkal kevesebb húsvéti bárányt szállítottak külföldre Magyarországról a korábbi évekhez viszonyítva. A válság ugyanis az olasz fogyasztókat sem kímélte, míg itthon a magas takarmányárak miatt esett vissza a tenyésztés.
Hiába minden: a válság kiütötte a fogyasztást
Nem volt könnyű helyzetben a napi fogyasztási cikkek hazai kiskereskedelme 2012-ben. A háztartások kiadásai évek óta változatlanok, a fogyasztókat a gazdasági körülmények egyfajta kényszertudatosságra ösztönözték.
Továbbra is jó üzlet az ásványvíz
Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Egyre nő a hozzáadott értéket tartalmazó termékek piaci szerepe: hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz.
Még mindig vannak gondok a jótállással és a szavatossággal
Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.
Kosz és rágcsálók: illegális húsraktárra bukkantak
Lakossági bejelentés alapján illegális kereskedelmi tevékenységet lepleztek le egy közös ellenőrzés során a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság munkatársai 2013. január 29-én Kecskeméten. Az ellenőrzés során a hatóság 2,7 tonna húskészítmény, sertészsír és tepertő megsemmisítését rendelte el illegális raktározás, valamint alapvető tárolási és higiéniai hiányosságok miatt.
A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok
Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el.
Lehet még kevesebbet költeni
Egyre meredekebben zsugorodik a kiskereskedelem: novemberben az éves visszaesés 4,1 százalék volt, a 2012-es esztendő első 11 hónapjában 2 százalékkal csökkentek az eladások a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorsjelentése szerint.
Élelmiszerkereskedelem: kisebb forgalom, de több költés
Az élelmiszerek, illetve napicikkek forgalma az eladott árumennyiséget tekintve együttvéve 8 százalékkal csökkent 2007-től, miközben csaknem 700 milliárd forinttal többet hagytak az áruházak pénztáraiban a vásárlók.
Egyre többen főznek otthon: csak értékben nőtt az élelmiszerforgalom
Öt százalékkal, 1370 milliárd forintra nőtt az élelmiszerekből a kiskereskedelem bevétele 2011 decembere és 2012 novembere között az egy évvel korábbihoz képest, miközben mennyiségben változatlan maradt a forgalom a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 kategóriában.
A virsli és a pezsgő uralja a szilveszteri forgalmat
Az év utolsó hónapjában – elsősorban szilveszteri kedveltségüknek köszönhetően – megugrik mind a virsli, mind a pezsgő vásárlása: mindkét kategóriában az átlagnál kedvezőbb forgalomra számíthatnak a kereskedelmi láncok decemberben.
Súlyos kockázatra figyelmeztet a Nébih
Hatástalan fertőtlenítőszereket talált a NÉBIH: az élelmiszerek előkészítésével, forgalmazásával foglalkozó vállalkozásokat arra hívja fel a hivatal, hogy legyenek óvatosak a beszerzéseknél.
Nem kell eladni a földet!
Fogyasztó és termelő érdek- és kockázati közösséget vállal egymással, cserébe egyiküknek megélhetést nyújt a ház körüli föld, másikuknak jó minőségű, biztos forrásból származó frissen szüretelt, az évszaknak megfelelő zöldség és gyümölcs kerül az asztalára egész évben.
Bajban a boltok – Fogynak a vásárlók
Júliusban folytatódott a kiskereskedelem visszaesése: az előző hónaphoz képest 0,4, az előző évhez viszonyítva 2,6 százalékkal csökkent a forgalom. Az értékesítés a 2003-as szintre süllyedt. Buktak az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek. A „nyerő oldalon” a csomagküldő és internetes kiskereskedelem állt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorsjelentése szerint.