A multik híznak a nyúlon

A fogyasztók egyre inkább a magas minőségű csokitojásokat keresik Húsvétkor a boltokban, a korábban piacvezető nugátok egyre veszítenek népszerűségükből. A forgalmat egyértelműen a hipermarketek fölözik le.

Kép:Pixabay

Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti időszak három hónapja alatt. Értéket tekintve 2, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt. Utánuk, szintén érték szempontjából a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is.

Az egyéb csokoládé figurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el múlt évben is, azelőtt is. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.

Tarol a minőség

Folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. (Hasonló folyamat megfigyelhető a csokimikulásoknál is.) Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, 4-gyel pedig a 2013. évit. A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: A 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán 10, tavalyelőtt már csak 9, múlt évben pedig 6 százalékot ért el.

A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé 6 százalékos tavalyi mutatója, amely 1 százalékponttal nagyobb, az előző évinél. . Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot, a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott.

Szapora üzlet?
Svájci, német, belga és olasz asztalokon végzi a magyar nyúlhús 98 százaléka. A honi gasztronómiában nem terjedt el eléggé, pedig még támogatást is lehet kapni rá.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo