Nagyot buktak a boltok

Az áprilisi kiskereskedelmi forgalom volumene 2,7 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától, az esztendő első négy hónapjában 0,7 százalékos visszaesést mértek a statisztikusok. A csökkenésben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek eladásainak visszaesése játszott meghatározó szerepet a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelemben 2012 áprilisában 676 milliárd forint, az év első négy hónapjában 2434 milliárd forint értékű forgalom realizálódott. 


Forrás: KSH

A közölt adatok megerősítik, hogy a márciusi - az elemzői várakozásokat jócskán meghaladó - mérsékelt (0,9 százalékos) bővülés elsősorban az előrehozott húsvéti vásárlások hatása volt. A kiskereskedelem csökkenő trendje nem változott.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene áprilisban 1,8 százalékkal csökkent, de az év első négy hónapjában 0,8 százalékkal haladták meg az eladások az előző év azonos időszakit.

Vesztesek és nyertesek
A háztartási gépeket előállító és forgalmazó vállalkozások lehetnek az idén várhatóan 2,7 százalékkal csökkenő lakossági fogyasztás vesztesei, ugyanis egyes termékcsoportok iránt már az év első hónapjaiban is 10 százalékkal esett a kereslet – derül ki az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb iparági előrejelzéséből.  Az elmúlt napok meleg időjárásával összefüggésben érdemben nőtt ugyanakkor a nyári szezonálsi termékek - az ásványvíz-, sör- és jégkrém - értékesítése.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene áprilisban 3,6% százalékkal csökkent, míg január-áprilisban 0,9 százalékkal mérséklődtek az eladások. Áprilisban nagyobb mértékű visszaesés a bútor-, műszakicikk-üzletekben és a gyógyszer-, gyógyászati termék kiskereskedelemben jelentkezett. Az átlagosnál kisebb volt az elmaradás a könyv-, számítástechnika, egyéb iparcikk üzletekben és az iparcikk jellegű vegyes üzletekben. Ugyanakkor áprilisban folytatódott a csomagküldő és internetes kiskereskedelem dinamikus növekedése, továbbá az előző évinél nagyobb volumenű volt a forgalom az illatszer -, a textil-ruházati és lábbeli- és a használtcikk-üzletekben is.


Forrás: KSH

Az üzemanyagtöltő állomások eladásai - a magas üzemanyagárak mellett - továbbra is csökkenést mutattak. Áprilisban az eladások 3,2 százalékkal, az első négy hónapban 3,0 százalékkal maradtak el az előző év azonos időszakitól.

Visszaesés az európai kiskereskedelemben
Az Eurostat eddig rendelkezésre álló adatai alapján az unió 13 országában mérséklődött a kiskereskedelemi forgalom az év negyedik hónapjában, 9 országban pedig növekedést regisztráltak. Az eurózónában hazánkéhoz hasonló, 2,5 százalékos volt a visszaesés átlagos mértéke, míg az EU 27 átlagára vetítve 1,9 százalék volt a mérséklődés.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo