A tavaszi hideg betett a jégkrémpiacnak

Lassan lendül be a jégkrémpiac, hiszen a hosszan elhúzódó tél, a hűvös időjárás nem kedvezett a családi dobozos jégkrémek forgalmának és emiatt némi visszaesés tapasztalható a tavalyi év első feléhez képest. A diszkontok részesedése erősödött, a szupermarketek megőrizték harmadik helyüket, ám részesedésük visszaesett. A többség kedvence továbbra is a hagyományos csokoládés és a vaníliás ízesítés.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Igen kedvezően alakult a 2012. év a jégkrémgyártók és -forgalmazók számára: a 2011. jó évet követően 2012-ben is tudott bővülni a kategória. A háztartások az év során családi dobozos jégkrémből közel 14 százalékkal vásároltak többet, mint 2011-ben köszönhetően többek között a kellemes, meleg időjárásnak is.

A családi dobozos jégkrém havi vásárlói körének és mennyiségi forgalmának alakulása, 2011. január - 2013. június - Forrás: Háztartáspanel, GfK Hungária

Az idei évben a hosszan elhúzódó tél és a későn érkező nyár kevésbé kedvezett a kategóriának, így az év első hat hónapjában kevesebb fogyott a hűsítő édességből mint 2012 első félévében. A július és augusztus első hetében tapasztalható hőségnek köszönhetően a forgalom javulása valószínűsíthető a kategória szempontjából igazán főszezonnak tekinthető két nyári hónapban.

Az év első hat hónapjában mért közel 8 százalékos forgalom-visszaesés elsősorban a csökkenő vásárlási intenzitás eredménye: míg 2012 január-júniusi időszakában egy háztartás átlagosan 2,6 kilogrammnyi jégkrémet vett egy-egy bevásárlás alkalmával, ez a mennyiség idén 2,4 kilogrammra mérséklődött. A vásárlói kör sem bővült az első félévben: minden harmadik magyar háztartás vásárolt családi dobozos jégkrémet, ráadásul nem gyakrabban, mint korábban – jellemzően kéthavonta.

Fagyi és jégkrém is lehet a trafikokban
A tavaly szeptemberben elfogadott trafiktörvény alapján a dohányboltokban a dohánytermékeken kívül mást nem lehetett volna kapni, a parlament azonban már decemberben bővítette a termékkört, engedélyezve, hogy lottót és sorsjegyeket is áruljanak. A jogszabály idén februárban elfogadott újabb módosítása után pedig szeszes és energiaitalt, kávét, ásványvizet, üdítőket és újságot is kínálhatnak a július 1-jén megnyitó trafikok.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo