Valentin-napkor fellendül a kiskereskedelem

A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint a februári Valentin-nap a táblás csokoládék és pralinék iránti keresletet akár 70 százalékkal is megnövelheti a januári időszakhoz képest. A gyártók és forgalmazók erőteljes kommunikációval, egyedi csomagolásokkal és árkedvezményekkel igyekeznek megnyerni termékeiknek a vásárlókat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár hetven százalékkal több csoki fogy

A szerelem és szeretet ünnepének tekintett Valentin-napon az elmúlt évek tapasztalatai alapján kiemelt forgalomra számíthatnak a csokoládé-gyártók és forgalmazók. A Valentin-nap bár az átlagosnál nagyobb forgalmat generál a táblás csokoládék és pralinék kategóriájában a GfK Hungária Háztartáspanel adatainak tanúsága szerint is, mindazonáltal a karácsonyi, húsvéti időszak forgalmát nem éri el.

A praliné az egyik legelterjedtebb ajándék Valentin-napon, hiszen közkedvelt édesség, mely a megfizethető kategóriába tartozik. A januári gyenge csokoládéforgalom után főképp a pralinék és a táblás csokoládék esetében látható jelentős fellendülés februárban: 2012-ben az értékesítés mennyisége a táblás csokoládék esetében átlagosan kicsit több mint harmadával nőtt, míg a pralinék esetében közel 70 százalékkal emelkedett egy hónap alatt.

A Valentin-nap miatti forgalomnövekedés azonban még így is messze elmarad az év végi csúcstól. Az értékesített mennyiség növekedése egyértelműen abból adódik, hogy többen teszik kosarukba ezt az édességet: tavaly 500-600 ezer háztartás vásárolt pralinét az év második hónapjában, bár vásárlószámot tekintve némi visszaesés tapasztalható 2011-ről 2012-re.

A szegmens szereplői minden évben egyedi csomagolásokkal (special edition), különböző kihelyezésekkel, erőteljes kommunikációval készülnek február 14-ére abban a reményben, hogy vásárlói forintokért folytatott szoros versenyből ők kerülnek ki nyertesként. Több gyártó és forgalmazó él ebben az időszakban az árkedvezmény eszközével is: februárban átlagosan 450 forint körüli áron volt kaphat egy doboz praliné, ami 10-15 százalékkal alacsonyabb az éves átlagárnál.

Forrás: GFK Hungária

Továbbra is a márkás változatok uralják a piacot, a saját márkás termékek a teljes értékesített mennyiség negyedét adják. Bár alacsony a piaci részesedésük, mégis egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a kézműves bonbonok is, egyre többen vállalkoznak arra, hogy saját maguk készítsenek csokis finomságokat. Az adatok szerint a Valentin-nap elsősorban a fiatalabb, illetve a magasabb jövedelmű háztartások körében erősíti a pralinévásárlási kedvet.

A különadók nehéz helyzetbe hozták az üdítőgyártókat

Tíz százalékkal esett vissza tavaly a magyarországi üdítőital- és gyümölcsléfogyasztás – közölte a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége, amely szerint ezzel 2012-ben is folytatódott az alkoholmentes italgyártó ágazat mélyrepülése. A szövetség hangsúlyozza, hogy az éves szinten 170 milliárd forint termelési értéket előállító, közvetve és közvetlenül több tízezer embernek munkát adó hazai gyártók 2011-ben és 2012-ben mintegy 700 embert kényszerültek elbocsátani a kisebb forgalom, az alapanyagköltségek emelkedése és a növekvő adóterhek miatt. Az elbocsátások várhatóan 2013-ban is folytatódnak. A szövetség adatai szerint szénsavas üdítőitalokból tavaly 54,6 litert fogyasztott évente egy-egy ember, ez az érték 2011-ben még csaknem 57 liter volt. Gyümölcsléből is keveset fogyasztottak a magyarok: tavaly 20,4 liter fejenként, míg az azt megelőző évben 23,7 liter volt a fogyasztás.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo