A pályázat segítségével a magyar piacon már sikeresen működő, versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások a külpiacra lépés olyan alapvetően fontos tevékenységeit is finanszírozhatják, mint a humánerőforrás, az információszerzés, a szakmai tapasztalatcsere, és a piacfelmérések.
A magyar cégek számára mindig is óriási kihívást jelentett a külpiacra lépés, hiszen a sikeres exportot gyakran igen költséges és hónapokat igénybe vevő előkészítés előzi meg. A most megnyíló pályázati forrás éppen ezen a területen kínál fontos lehetőséget a magyar cégeknek, azzal a céllal, hogy a vállalkozások piaci megjelenéséhez és a piaci versenyben való eredményes részvételhez szükséges információhoz, vállalkozás specifikus üzleti tanácsadáshoz juttassa a vállalkozásokat. Azok a magyar vállalkozások, akik már felismerték magukban a bennük rejlő export potenciált, azok a GOP-3.3.3 pályázat segítségével, jobb eséllyel léphetnek a külpiaci terjeszkedés útjára.
A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 3 milliárd forint az elkövetkező bő fél évre. Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 3 millió forint, maximum 20 millió forint. A pályázatok benyújtása 2012. augusztus 1-jétől 2013. március 15-ig lehetséges.
„A külpiacra lépés során kulcsfontosságú a jogi és szerződéses háttér megfelelő kialakítása. Az Uniós jog egységes keretrendszert biztosít a vállalkozások nemzetközi terjeszkedéséhez, azonban még így is számos olyan országspecifikus jogi formula és szabályozás létezik, amelyek ismerete és megfelelő alkalmazása elengedhetetlenül fontos az újonnan érkező cégek számára." - hívja fel a figyelmet Szabó Dénes, ügyvéd, a Taylor Wessing e|n|w|c budapesti irodájának partnere, a Kooperáció egyik alapító tagja.
„A nemzetközi terjeszkedés elindítása meghatározó döntés egy társaság életében. Azonban sok esetben a külpiacok felé történő nyitás sikertelenné válik, ha a szervezet nem képes az új, megváltozott folyamatokat átültetni mindennapi folyamataiba. A GOP-333 piacra jutást segítő támogatási konstrukció az által válik piacképessé, hogy szervezetfejlesztésen és menedzsmentfejlesztésen keresztül a külpiacra lépési stratégia megvalósítását követően is képes lesz a szervezet a megváltozott piaci körülményeknek és folyamatoknak megfelelni." állítja Klemens Wersonig, a Target Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, a Kooperáció másik alapító tagja.