Kkv export cikkek
Az uniós minőséget kéne hoznia a magyar cégeknek
Ugyan kedvezőbbé váltak a magyar cégek körülményei, de tisztán kell látni azt is, hogy nem vagyunk a világ vezető gazdasága. Növelni kell a termelékenységet és a kkv-k exportképességének javítása mellett arra kell koncentrálni, hogy a magyar kkv-k elérjék az uniós minőséget – nem feltétlenül az exportpiacra lépés, de legalább az importkiváltás képessége miatt - mondta Varga Mihály a Világgazdaság által szervezett konferencián.
Mentőöv helyett befektetés a német export
Menekülne itthonról? Nem az export a megoldás. Ha viszont egy biztos lábakon álló cég szeretné növelni bevételeit és csökkenteni kockázatait, érdemes a külpiacra lépésben gondolkodni. Németország nehéz, de nagy lehetőséggel kecsegtető piac, érdemes felkészülten nekivágni. A Piac & Profit konferenciáján szakértők adtak tippeket.
Újratölti Matolcsy a csodafegyvert
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2016 januárjában elindítja a Növekedéstámogató Programot (NTP), ami a bankok piaci hitelezéshez való visszatérését segíti elő a Növekedési Hitelprogram (NHP) fokozatos kivezetésével és a pozitív ösztönzést jelentő új Piaci Hitelprogram (PHP) meghirdetésével.
Csak nézik a csábító piacokat a cégek
A kkv-k többségében felismerik, hogy a külpiacok milyen óriási lehetőségeket kínálnak, de a többségükben semmit sem tesznek azért, hogy ki is törjenek Magyarországról, pedig bőven lenne erre lehetőségük AKCENTA CZ devizapiaci elemzője.
Most a stabilitásra koncentrálnak a cégek
A tavalyinál kevésbé, de még mindig mérsékelten optimisták a hazai kkv-k a CIB Stafétabot kutatásának eredményei szerint. Minden második vezető másképp tennie valamit, ha visszamehetne az időben, most viszont a hatalmas lépések – például az export beindítása – helyett inkább a stabilitásra koncentrálnak.
Nagy magyarok húznák a kis cégeket külföldre
Három pillérre épített, új programmal adna újabb lendületet a kkv-k exporttevékenységének a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). Az Export Expressz névre keresztelt programban egyrészt „zászlóshajó” cégek segítésével ismertetné meg a magyar márkákat, erősebben nyit a startupok felé és a külföldön élő sikeres magyarok támogatására is számít.
Továbbra is húz a magyar export
A magyar külkereskedelem továbbra is magas szinten teljesít, a bővülés dinamikájáról azonban eltérően vélekednek az MTI által megkérdezett elemzők.
Így spórolhatunk az üzleti utakon
Sok magyar vállalkozó szembesül azzal a problémával, hogy nem elég cégének a magyar piac. Ilyenkor bizony nyakukba kell venni a világot, és új piacot keresni a termékeiknek. Egy ilyen üzleti utazás azonban nem olcsó mulatság, ezért most mutatunk néhány ötletet, hogyan lehet hatékonyan csökkenteni a költségeket.
Így segít az Unió az exportőröknek
Exportálni szeretne az Európai Unión kívül is? Bizony ez nem könnyű feladat, de most már az Unió is segít benne, az Európai Bizottság ugyanis egy helyre gyűjtött minden olyan információt, és dokumentumot, amire egy exportőrnek szüksége lehet.
Érdekli Szerbia a magyar cégeket
Kiemelt érdeklődés mellett rendezett magyar-szerb üzleti fórumot a Magyar Nemzeti Kereskedőház. A 150 magyar kis- és középvállalkozás vezetőjének részvételével zajló eseményen főleg az élelmiszeripari és a mezőgazdasági exportlehetőségek feltárására helyezték a hangsúlyt. A fórumra 50 fős szerb delegáció érkezett Aleksandar Vučić szerb miniszterelnök vezetésével. A találkozón a hazai kis- és középvállalkozások megismerkedhettek a szerbiai üzleti lehetőségekkel, a két ország cégei közötti szorosabb együttműködés érdekében pedig már előkészítés alatt áll a szerbiai magyar kereskedőház megnyitása.
Német piacra készül? Így lehet sikeres
Nyitva állnak Németország kapui a magyar termékek előtt, de nem mindegy, hogyan jelenik meg egy magyar kkv az Unió legnagyobb gazdaságában. A szakértők szerint hiba csak az árelőnyre építeni. Pláne, hogy más vonzerővel is bírnak a magyar cégek, amit viszont nem mutatnak meg eléggé.
Hasznos részletek, ha uniós pályázatra készül
Már visszaszámol a cégek többsége július elejéig, amikor végre beadhatóak az első pályázatok a három megjelent GINOP kiírás esetében. Milos Katalin az NGM osztályvezetője és Törös Gréta a Goodwill Consulting pályázati szakértője beszélt a Piac & Profit konferenciáján a hasznos részletekről, hogy mire kell figyelni e pályázatok kapcsán.
Erre ügyeljünk, ha Kínában üzletelnénk
Óriási piac, hatalmas lehetőségek, korrekt üzleti partnerek és komoly kockázatok jellemzik a kínai terjeszkedést, de megfelelő felkészüléssel a kockázatok jelentős része kivédhető – figyelmeztettek a szakemberek a ChinaCham által szervezett üzleti klubon.
Másfélmillió is elég lehet egy életre szóló üzlethez
Évek óta az egyik legjobb vállalkozásfejlesztési pályázat került kiírásra május végén, amit a kisvállalkozásoknak gyakorlatilag vétek kihagyni – így véleményezik a Creative Expert Consulting Kft. exporttanácsadói. A szakértők áttekintették a friss kiírást, és összegyűjtötték a kivételesen ígéretes konstrukció mellett szóló érveket.
Minden ötödik állás az Unión kívüli exporttól függ
Minden nehézség ellenére is érdemes lehet az Unión kívüli exportpiacokkal próbálkozni az Unió friss, a globális export foglalkoztatására és bevételekre gyakorolt hatását elemző tanulmánya szerint.
Félezer cégnek juthat az export támogatásból
550-600 feldolgozóipari mikro-, kis- és középvállalkozás előtt nyílik meg a lehetőség, hogy exportpiacainak célzott bővítésével jelentős bevételnövekedést érjen el az új ciklus elsőként meghirdetett pályázatával.
Tévhitek tartják távol a kisvállalatokat az exporttól
A javuló belföldi kilátások elkényelmesítik a hazai kis- és középvállalatokat, de nem csak emiatt lanyhul a késztetésük, hogy külföldi vevők megtalálásában próbáljanak szerencsét. Az okok közül a leggyakoribbakat mutatjuk most be.
Tizenöt magyar cég újra exportálhat Oroszországba
Az orosz Állategészségügyi és Növényvédelmi Szövetségi Szolgálat (Rosszelhoznadzor) tizenöt magyar, két ciprusi és néhány görög cégnek engedélyezte, hogy exportálhassa termékeit Oroszországba az élelmiszerembargó feloldásának esetén.
Attól is félünk, hogy kötünk üzletet
A keleti, illetve az újabban hangoztatott déli nyitás még jóakarattal is csak félsikernek nevezhető, a cégeknek azonban mégis „kinyílt a csipája”, egyre több vállalkozás gondolkodik külpiaci terjeszkedésben. Azonban amilyen nagy lehetőségek rejlenek a külföldi piacokon, éppolyan nagyok a veszélyek is.
Mennyit buktunk az orosz embargón?
Az orosz piac nagyon fontos Magyarország számára, a magyar vállalkozások legyenek ugrásra készek, hogy a szankciók megszűnése után élni tudjanak a lehetőségekkel. Viszont azzal sem árt számolni, hogy egy darabig még fennmaradhatnak a szankciók.
Így lehetünk biztosak abban, hogy termékünk az EU-ba érkezett
Adómentes uniós értékesítéshez főszabályként igazolni kell, hogy az áru igazolhatóan külföldre megy. Gyakran előfordul azonban, hogy az eladónak nincsen ráhatása a vevőre a kiszállítást igazoló okmányok megszerzése tekintetében. Ez a probléma könnyen áthidalható, Lássuk, hogyan.
Kínában lejárt a gagyi ideje
A kormány már évek óta dolgozik a keleti nyitáson, de ha nem a megfelelő terméket és nem a megfelelő kommunikációval visszük Kínába, ne számítsunk sikerre. A Piac&Profit konferenciáján szakértők összefoglalták, hol állunk most és mi az, amire mindenképpen érdemes figyelni.
Putyin hálája: itthon marad a magyar csirke
Oroszország ideiglenesen megtiltotta a 70 foknál alacsonyabb hőmérsékleten hőkezelt baromfihús és baromfitermékek importját Magyarország egész területéről szerdán, a békési madárinfluenzás eset miatt.
Adómentes értékesítés? Erre ugrik a NAV
Amennyiben megvan az összes szükséges igazolás, akkor kijelenthető-e, hogy az értékesítés biztosan adómentes?Korántsem biztos, a NAV mindig találhat hibát.
Így lehet hitelt érdemlően bizonyítani az adómentes kivitelt
Az áfatörvény szerint a hazai cégeknek az Európai Unió más tagállamába történő termékértékesítése mentes az általános forgalmi adó alól, amennyiben az eladó igazolja, hogy az árut a közösség más tagállamába valóban kiszállították. Az igazolásokat a NAV gyakran kétségbe vonja. Mit fogad el az adóhatóság hitelt érdemlő bizonyítéknak?
EU-s értékesítés: így adómentes
Kisebb vállalkozások is egyre gyakrabban értékesítenek szomszédos országokba, így könnyen kerülnek üzleti kapcsolatba EU-s adószámmal rendelkező üzleti partnerrel, akinek adómentesen értékesíthetnek. Ehhez azonban több feltételnek is meg kell egyszerre felelniük a feleknek, ráadásul vannak kockázatok.
Kisokos kezdő exportálóknak
Kezdő exportálóként a közelebbi, biztonságosabb piacokkal érdemes kezdeni, de azokból is csak néhánnyal. Amit pedig nem lehet megspórolni, az a jó szakemberek - az export kooperáció szakértői a kkv-k exportlehetőségeit, támogatásait és céljait elemezték.
Glattfelder: a legoptimálisabb konstrukciót keressük
Újraiparosításra készül a kormány, hogy ezzel segítség a feldolgozóipar GDP-n belüli részarányának emelkedését - mondta el a Piac&Profitnak Glattfelder Béla, a nemzetgazdasági tárca gazdaságszabályozásért felelős államtitkára. Hosszabb távon a termelő cégek exportkapacitásának növelése a cél. Az államtitkár szerint könnyebb lesz ebben a ciklusban uniós pénzhez jutni, főleg a kisebb projektekhez. Mint mondta, a "lehetőségekhez képest legoptimálisabb" konstrukción dolgoznak.
Íme 2014 legjobb exportőrei
A Magyar Nemzeti Kereskedőház az „Év exportőre 2014” díját a legjobban teljesítő partnerek kapják három kategóriában. A műszaki kiválóság kategóriában az Elpumps Kft., az élelmiszer kiválóság kategóriában a Stühmer Kft., a legdinamikusabban fejlődő partner kategóriában pedig a Hungarowool Kft. kapta az elismerést.
Újraszabott az intézményrendszer
A hazai export GDP-hez mért aránya nagyságrendileg 90-95 százalék, de ezt meghatározó részben a külföldi vállalatok végzik. A magyar tulajdonú, kis- és közepes vállalkozások aránya a kivitelben mindössze 15 százalék körül van statisztikák alapján. A kormány egy ambiciózus terv szerint szeretné a jelenleg 2000-3000 exportáló vállalkozás számát tízezer fölé tornázni hosszú távon.
Nem nyugati zárás a keleti nyitás
Szükség van keleti nyitásra, hogy Magyarország export-kitettségének kockázatát ezzel is csökkenteni tudjuk, hangsúlyozta Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára a Piac&Profit Piacbővítés exporttal című konferenciáján. Hozzátéve ez közel sem egyenlő a nyugati piacok bezárásával. Milyen exportpiacokra fókuszál a közeljövőben Magyarország?
Tippek olcsó cafeteriára
Megjelent a Piac & Profit év végi száma. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában többek között bemutatkozik három játékgyártó kisvállalkozás, ahol az üzlet és a dizájn egyaránt fontos szerephez jut, Tóth Tamás, az Opten tulajdonos-ügyvezetője elmondja, hogy szerinte mi a probléma a hazai támogatáspolitikával és kiderül az is, hogy milyen intézmények és hogyan segítik az exportáló kkv-kat. A lapban ezúttal is számtalan vállalkozási gyakorlati tudnivaló kapott helyet a színes cikkek és híroldalak mellett.
Jövőre is száguldhat az export
A nyugat-európai átlagot meghaladó mértékben növekszik idén és jövőre is a közép-kelet-európai országok bruttó hazai összterméke (GDP), és az export is jobban bővül – áll az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb elemzésében. 2015-ben Európa legjobban teljesítő gazdaságai közé tartozhat a lengyel és a magyar.
Üzleti siker a közelben? Segítünk!
A tartós növekedéshez a külpiaci terjeszkedés a legbiztosabb út, mégis csak kevés hazai kkv próbálja ki magát külföldön. Közeli, de biztos célpontot keres? A Piac & Profit ezúttal az osztrák, svájci és horvátországi lehetőségeket mutatja be szakértői segítséggel!
Honnan szerezzünk pénzt külpiaci terjeszkedéshez?
A hazai kis- és középvállalkozások körében viszonylag kevés az exporttevékenységet folytatók száma, körülbelül csak minden tizedik hazai kkv-ra jellemző. pedig a tartós növekedéshez ez a legbiztosabb út: de hogyan finanszírozhatjuk?
Pénz van, irány a nagyvilág!
Ma már nem mondhatjuk, hogy az exportra érett cégek nem tudnak pénzt találni a külpiacra lépéshez, a sikerhez azonban sokkal több kell.
Kilenc bankban lehet hozzáférni az Exim lízingfinanszírozásához
Eddig kilenc hitelintézet csatlakozott az Exim lízingfinanszírozásához. Az exportélénkítési hitelprogram (EHP) keretében kifejlesztett új lízingfinanszírozás konstrukcióját az idén februárban hirdették meg.
Mikrohitel programot indít az Eximbank
Az Eximbank idén ősszel új hitelprogramokat indít a mikrocégek és kkv-k számára, amelyek révén a határ mellett exporttevékenységet folytató kis cégek is hozzájutnak majd az Eximbank forrásaihoz.
Mire lesz elég Norbi 840 milliója?
Egyszerre tíz ország piacát támadja le a magyar fitneszpápa, de a szakértő szerint erre nem lesz elég a pénze, és a legnagyobb kihívást az jelenti majd, hogyan lesznek képesek egyszerre megbirkózni a különböző kulturális hátterű piacokkal.
Lánctartozást hoz az orosz embargó?
A jelentős feketegazdaság és a kevés vevő miatt kiszolgáltatott magyar élelmiszer-ipari cégeknek újabb nehézséget jelent az uniós élelmiszerekre bevezetett orosz embargó, ami miatt az építőiparhoz hasonló lánctartozások is kialakulhatnak a szektorban, figyelmeztet az Atradius Hitelbiztosító.
Újabb pénz a hazai kkv-knak
Kétszáz millió euró összegű hitelkeret szerződést kötött az Európai Beruházási Bank (EIB) és az Eximbank. A forrásnak jelen keret esetében is legalább hetven százalékos mértékben kell kkv-kat finanszíroznia.
A vámoson múlhat az orosz export
A közhiedelemmel ellentétben az Oroszország elleni szankciók, illetve az oroszok részéről az Európai Unióra kivetett korlátozások korántsem teljes körűek, illetve pontos meghatározás hiányában sokszor bizonytalan az értelmezés - és azon is sok múlhat, hogy a vámtisztet meg tudjuk-e győzni.
Tekintsük lehetőségnek az exporttilalmat!
Ha egy ajtó bezárul, kinyílik egy ablak – tartja a mondás. Az orosz embargó által érintett magyar kis- és középvállalatoknak ennek fényében ugrásra készen kell figyelniük az exporttilalom miatt megnyíló új üzleti lehetőségekre.
Együttműködik a Nemzeti kereskedőház és a VOSZ
A hazai kis- és középvállalkozások új üzleti lehetőségekhez juttatása és export-tevékenységük elősegítése, támogatása érdekében a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. együttműködési megállapodást kötött a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Közép-magyarországi Regionális Szervezetével. Az MNKH célja, hogy év végéig kétezerre bővüljön a Partner Programjában szereplő, exportképes magyar kkv-k száma.
Orosz embargó: villám-átrendeződés Magyarországon
Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek mellett az őket kiszolgáló logisztikai szolgáltatók. A kár alig egy hónap alatt euró milliókban mérhető.
Mi garantálja a sikert a külpiacon?
Egyedül nem megy - ez az egyik legfontosabb tanács, amit a szakemberek azoknak a vállalatoknak adnak, amelyek a külpiacok felé kacsingatnak. A tapasztalatok szerint ugyanis a magyar kkv-k nem rendelkeznek megfelelő emberi és pénzügyi erőforrásokkal ahhoz, hogy megvessék a lábukat külföldön.
Üzleti lehetőség „háborús optimalizációval”
Az Africa–Europe Challenge (AEC) projekt az afrikai vitorlásversenyek és a térségben meglévő üzleti lehetőségek összekapcsolása. A programban tíz afrikai és mintegy tíz-tizenkét európai ország vesz részt, a megálmodója és megvalósítója azonban egy magyar csapat.
A fizikai közelség növeli az eladást
Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.