A fizikai közelség növeli az eladást

Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Külföld? Csak leányvállalattal – Kép: Pixabay

Az exportőrök már három éve töretlenül erősítik pozíciójukat: közülük 48 százalék jelzett profitnövekedést az elmúlt 12 hónapban, míg a kizárólag belföldön kereskedő vállalatok esetében ez az arány mindössze 36 százalék. Az exportvállalatok sikerének egyik forrása, hogy a külkereskedelemmel eleve nagyobb területet fednek le, mint ha csak hazájukban folytatnák tevékenységüket.

Ám a profitnövekedéshez az ügyfelekhez való közelség is nagyban hozzájárul. Ennek fontosságát a Regus felmérése is alátámasztja: a hazai válaszadók 73 százaléka szerint a fizikai közelség növeli az eladásokat. A magyar vállalatok 68 százaléka úgy gondolja, hogy a vásárlókhoz való közelség – a célországban kialakított telephellyel és/vagy leányvállalattal – növeli az ügyfél elégedettséget, és 66 százalékuk egyetért abban, hogy kisebb távolságból sokkal hatékonyabban lehet kezelni az ügyfelek problémáit.

A megkérdezettek 64 százaléka szerint a vásárlókhoz való közelség segít az ügyfelek és a piac jobb megértésében. Az ügyfelekhez közeli telephely a magyar vállalatok 61 százaléka szerint növeli az ügyfél-megtartási arányt, és 55 százalékuk gondolja úgy, hogy a fizikai közelség növeli a piaci hatékonyságot.

A külföldi terjeszkedés fontos lépés, ám rengeteg nehézséget okozhat a vállalatoknak, ha nem kapnak hozzá kellő támogatást. A válaszadó cégek több mint fele szerint (59%) a kereskedelmi kamara leginkább jogi és szabályozási tanácsadással tudná segíteni a külföldi terjeszkedést. (A magyar cégek többsége egyébként inkább a belföldi piacra fókuszál.)

Exportálna? Sokan segítenek, hogy ne induljon hátránnyal!
A magyar kkv-k számára ugyan komoly lehetőségeket tartogatnak a külpiacok, azonban fel kell venniük a versenyt nemcsak hazai konkurenseikkel, hanem más országok cégeivel is. A hazai kkv-kat több szervezet is segíti azonban, hogy ne kerüljenek versenytársaikkal szemben hátrányba – hangsúlyozták előadók a Piac & Profit és a BKIK által szervezett konferencián.
A vállalatok külföldi terjeszkedését a cégek 49 százaléka szerint segítené az, ha az állam közreműködne a helyi vállalkozói szervezeteknek és egyesületeknek való bemutatkozásban. 40 százalékuk véli úgy, hogy adótanácsadással kellene támogatni a külpiacra lépést. A vállalkozások negyede (26%) hasznosnak találná, ha lenne egy lista a hálózatépítésre alkalmas helyszínekről.

„Az emberek gyakran mondogatják, hogy közelebb kell kerülni az ügyfélhez, az exportpiacokon viszont ezt szó szerint kell venni. A felmérésre válaszolók szerint az ügyfelekhez közeli fizikai jelenlét számos előnnyel szolgál. A vállalatok mindenekelőtt arról számolnak be, hogy nagyobb arányban lehet megtartani az ügyfeleket, gyorsabban megoldhatók a problémák és javítható az elégedettség, ha az ügyfelek közelében létesítenek telephelyet” – mondta Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója.

Másrészt viszont a külföldi jelenlét kiépítése nehéz feladat lehet, ha a hazai kormány nem nyújt kellő támogatást. A vállalatok világszerte azt vallják, hogy saját országuk kereskedelmi kamarája leginkább azzal segíthet a terjeszkedésben, ha tanácsot ad jogi és szabályozási kérdésekben, illetve adózási és váminformációkkal látja el a vállalatokat. „Ahol ezek az információk nem elérhetőek vagy nem teljesek, ott a vállalatok jobban teszik, ha olyan cégekkel társulnak, amelyek otthonosan mozognak az üzleti életben, valamint helyi ismeretekkel és kapcsolatokkal is rendelkeznek” – hangsúlyozta a szakértő.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo