értékesítési tippek cikkek
Tudatalattira ható tippek személyes eladáshoz
Van élet az online világon túl is! A személyes értékesítés szerepe még mindig nem elhanyagolható. Ha figyelünk néhány finomságra, nagyságrendekkel is hatékonyabbá tehető.
Erre a hét képességre van szükség a sikeres értékesítéshez
Általában azt mondják, hogy az értékesítőknek jó beszélőkével és kiváló meggyőzőképességgel kell rendelkeznie. Valójában viszont a sikerhez sokkal többre van szükség, mint, hogy lyukat tudjunk beszélni valakinek a hasába.
10 értékesítésgyilkos szokás
Ha nem pörög az üzlet, hajlamosak vagyunk mindent okolni a vevőktől a gazdaság állapotán át az időjárásig. Pedig sokszor magunk vagyunk a saját legnagyobb ellenségünk. Jobb szembenézni vele, hogy le tudjunk számolni az értékesítés gyilkos szokásokkal.
Van az az ügyfél, akit el kell felejteni
Egy-egy ügyfél megszerzéséért a vállalkozók szinte mindenre képesek. Pedig olykor jobb lenne figyelni az intő jelekre és még időben belátni: van olyan vásárló, akit jobb, ha elengedünk.
Szakértői tippek a sikeresebb értékesítéshez
Az értékesítés nem könnyű pálya, aki hosszú évek óta ezen a területen dolgozik, ha őszinték vagyunk, akár már több ezer visszautasításon túl van. Lehet, hogy úgy érezzük, sínen van az üzlet, minden feltétel klappol, de végül mégsem a mi ajánlatunk lesz a befutó. Van 7 tippünk, hogy idén máshogy legyen!
6 tipp a sikeres értékesítési beszédhez
Az értékesítési „pitch” sem a régi már. Abban az értelemben legalábbis semmiképpen, hogy egyáltalán nem arról van szó, hogy odadobunk valamit a reménybeli ügyfélnek, aztán „vagy eszi, vagy nem”. Manapság az értékesítési szövegek sokkal inkább beszélgetések. Meg kell hallgatunk az ügyfelet, valódi kérdéseket kell feltennünk és az igazi problémáira megoldást kínálnunk.
Értékesítés: 9 tipp, hogy bejussunk a kapun
A vállalkozók egyik legnagyobb kihívása az új ügyfelek folyamatos toborzása. A legtöbbször csak pár másodpercünk van arra, hogy megnyerjünk valakit. A jobb eredmények eléréséhez mutatunk néhány tippet.
A zene segíthet többet eladni
A kereskedők a legkülönfélébb módszerekkel próbálják vásárlásra bírni a boltjukba betérőket. A jól elrendezett áru és a vonzó árak mellett bármilyen meglepő, az sem mindegy, hogy mi szól a hangszórókból.
Az azonnali kielégülés sem elég gyors
Használja szakértőnk stílustippjeit ahhoz, hogy az Ön értékesítési szövegei, Facebook-posztjai és promólevelei messziről kiemelkedjenek a „futottak még” kategóriából! Nélkülözhetetlenek a sokkal közvetlenebb és gyorsabb online üzleti kommunikációhoz. Az értékesítési szövegnek, ha hatni akar, figyelembe kell vennie: az azonnali kielégülés sem elég gyors manapság.
A végső haszon, ami meggyőzi a vásárlókat
Mi a különbség a jellemzők és az előnyök között? És az miért fontos, hogy az áru jellemzőit lefordítsuk az előnyök, illetve a személyes haszon nyelvére, ha a célközönségünkhöz beszélünk? Szakértőnk elmondja!
Így pörgeti meg az eladást a pszichológia
Az értékesítés felpörgetéséhez a legkülönbözőbb trükköket kell bevetni, a kiváló termék sajnos önmagában a legtöbbször kevés. Kihasználhatjuk a pszichológia eredményeit is!
Mi hatja meg egy cég beszerzési osztályát?
Minden szövegíró tudja, hogy cégekkel másképp kell kommunikálni, mint az egyedi vásárlókkal. Máshogy, de hogyan? Szakértőnk segít!
A sikeres értékesítő nem eladni akar
Hiába van szükség folyamatos újításokra a sikeres értékesítéshez, a szükséges alaptulajdonságok nem változnak véli szakértőnk, dr. Dobay Róbert. De persze kell némi plusz a sikerhez. De mi?
Ettől lesz tényleg hatékonyabb az értékesítés
Az értékesítők ideje bizony nagyon drága a cégeknek, kár lenne feleslegesen pazarolni. A legjobb lenne, ha csak olyan ügyfelekkel kéne például személyesen találkozniuk, ahonnan nagy eséllyel jelentős megrendeléssel távoznak. Ha bizonyosság nincs is, megtehetünk néhány dolgot, hogy kevesebb legyen a „lukra futás”.
Többet akar eladni? Lássa, kivel áll szemben!
Az értékesítők sikeréhez vezető első lépése az értékesítési helyzet felismerése. Az értékesítési helyzetek különbözőek, és a különböző helyzetek más-más értékesítői viselkedés tudatos alkalmazását kívánják.
Telefonos eladás: amit mondjunk - és amit ne
A telefonos értékesítés az egyik legnehezebb műfaj, a cégek azonban nem mondhatnak le róla. Egy jól megfogalmazott mondat, egy megfelelő helyen elejtett szó elég lehet a sikerhez, vagy megelőlegezheti a kudarcot.
Ez a sikeres eladás alapja
Egy cégben komoly szerepe van az értékesítőknek, az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz eredményes az értékesítés?
Tisztára mintha karácsony lenne
A Google Trendek keresési kimutatásai alapján az “ajándék” szóra az elmúlt években a karácsonyi időszak után legtöbbször Valentin-nap környékén, illetve április-május környékén kerestek az emberek Magyarországon. A trend idén sem látszik változni, a Google-ben is ajándékkeresési dömpinggel érkezik február 14., ez pedig jó üzleti lehetőség a Valentin-nap környékén termékeiket az interneten hirdető vállalkozásoknak.
Mindnyájan eladunk
Tévhit, hogy csak az értékesítőknek kell nap mint nap szembesülniük az eladás nehézségeivel. Mindegyikünk elad valamit: a kereskedő az árut, az innovátor az ötletét, a vállalkozó a termékét vagy a szolgáltatását az ügyfelének, vagy a befektetőnek, az álláskereső pedig önmagát a potenciális munkáltatónak. Az eladni tudás tehát komoly szerepet játszik abban, hogy sikeresek legyünk az élet számtalan területén. Aki jó értékesítő, könnyen teremt kapcsolatot, könnyen motivál egy csapatot, könnyen tereli az embereket egy fókuszpont felé, könnyen tárgyal, és könnyen zár le egy tárgyalást. Mindezeket a képességeket pedig meg lehet és érdemes is megtanulni, hiszen bárki – akár magánember, akár cégvezető, akár beosztott – életét hatékonyabbá teszi, függetlenül attól, hogy elad valamit, vagy sem.
Tapasztalat szülte tanácsok a sikeres eladáshoz
Az értékesítők sokszor eleve "hátrányból indulnak" az ügyfeleknél, mert az embereknek a túlzottan rámenős ügynökök jutnak eszükbe róluk. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy a sikeres értékesítéshez nem ez az út vezet. Elmondjuk, melyik.
5 dolog, ami minden üzletnek segít
Dolgozzunk sokat és dübörög az üzlet és növekszik a vállalkozás, vallják sokan, és milyen igazuk van. De a sok munka önmagában nem elegendő a sikerhez. Következik néhány aprónak tűnő ötlet, amelyekkel növelhető az eladás. Nem nagy dolgok, de ügyesen használva sokat hozzátehetnek a jó üzlethez.
Nem kell mindig eladni az eladáshoz
Egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partnerkeresésben! Szakértőnk 5 tippje következik, hogyan hatékonnyá tegyük azokat az alkalmakat is, amikor nem direktben értékesítünk.
Többet eladni? Legyen verseny!
Az eladások felpörgetéséhez nem kell feltétlenül óriási marketingkampányokat indítani. Sokszor az is elég, ha megtaláljuk a legjobb módszert az értékesítők felpörgetésére. Erre a szakemberek szerint az egyik legjobb: a verseny.
A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
Tényleg kitalálhatjuk a vevők gondolatát
A sikeres eladás feltétele, hogy olyasmit kínáljunk a potenciális vevőknek, amit tényleg akarnak. De honnan tudjuk, hogy mit akarnak? Szakértőnk segít!
6 dolog, ami lehetetlenné teszi az eladást
Nézzünk szembe a ténnyel: nem mindenki való értékesítőnek – ahogy nem mindenki való tanárnak, vagy éppen színésznek sem. De ki igen? Grant Cardone értékesítési tréning szakértő szerint az alábbi vonások vezetnek ahhoz, hogy egy értékesítő elbukik.
Így találjuk meg a jó ügyfeleket
Jelentősen hatékonyabb lehet az értékesítés, ha az időnket olyan érdeklődőkre szánjuk, akikből a későbbiekben valóban lehet vásárló. Hogy megtudjuk, kivel érdemes foglalkozni, minősítenünk kell a potenciális vevőket. Szakértőnk segít, hogyan!
Nem új ügyfél kell a több eladáshoz
Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!
Így lehet eladni, ami ingyen volt
Elvileg az ember hajlamos azt viszonozni, amit kap valakitől – erre épít a marketingben az ingyenes ajándék és próbaverzió módszere. Mit tegyünk, hogy tényleg vásárlás legyen a viszonzás az ajándékért? Szakértőnk segít!
Eladna? Ezt ne mondja soha!
A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.
Így lesz hatékony az értékesítési folyamat
A véletlenszerű értékesítés nem vezet sehová. Mindig pontosan kell tudnia, hogy mit csinál és mi a következő lépés. Az első és legfontosabb feladat egy átgondolt, jól meghatározott lépésekből álló értékesítési folyamat felépítése. Szakértőnk segít!
Így lesz képes bárki ügyfelet hozni nekünk
Hiába a legtehetségesebb vállalkozó, ha a fejlesztés helyett a cég üzemeltetésével van elfoglalva, rosszat tesz magának és a cégének is. De hogyan lehet kiengedni a kezünkből az egyik legfontosabb feladatot, az ügyfélszerzést? Hát automatizálással!
Mire jó valójában a CRM?
Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.
5 tipp a hatékonyabb online termékbemutatásért
Az online térben minden kereskedő számára külön kihívás, hogy megfelelően vonzóvá tegye a termékeket és vásárlásra buzdítsa a vevőt, leküzdve a bizalmatlanságot.
Hogyan írjunk jobban?
Jó értékesítési szöveget írni szinte művészet, de ne ijedjünk meg tőle! Emögött is vannak szabályok, amelyeket el lehet sajátítani. Az agyunk egyedi módon működik: kérdés, milyen szabályokat kell tudnunk ahhoz, hogy úgy írjunk, hogy az agy a lehető legjobban megértse azt? A választ Steven Pinker, a Harvard Egyetem kognitív tudósa és nyelvésze adta meg.
Így lehet többet, többért eladni
Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez adunk három könnyen követhető tippet.
6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
„Extra”, avagy a halál marketingnyelven
Extra adag. Óriási akció. Szuper árak. Ön is hallotta, olvasta már ezeket a közhelyeket? Önt meg tudták győzni? Minden egyes sarkon talál egy ilyen felhívást. Mégis, kit érdekel ez a sok elcsépelt kifejezés? Mint kiderült, a legtöbb marketingest.
Minden a vággyal kezdődik
A legtöbb ember nem tudja, hogyan építsen fel egy értékesítési tárgyalást, és azt sem, hogy hol rontja el. Ha szeretnénk javítani az értékesítési statisztikádon, akkor érdemes bevetni az asszertív kommunikációt.
Így éri meg a karácsonyi vásár
Közeleg a karácsony és számos kiállítás, vásár csalogatja a terméküket értékesíteni kívánó cégeket. A bőség zavara, ahogy mondani szokás, nem könnyíti meg a választást. Íme néhány tipp, mi alapján érdemes szelektálni a kínálkozó lehetőségek közül és mire figyeljünk az első alkalommal.
Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez!
Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.
5 reklámeszköz, amin változtatni kell jövőre
Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk!
A legjobb védekezés a támadás
Eladni akkor fogunk, ha betartjuk a sikeres üzletkötés íratlan szabályait. Legyünk résen a tárgyalás első percétől az utolsóig és reagáljunk azonnal ügyfelünk által kibocsátott jelekre!
Így készítsünk visszautasíthatatlan árajánlatot
Sokszor nehéz eldönteni, milyen ajánlat lenne az, amire a vevő nem tud nemet mondani. A tartalom és a forma is számít! Íme néhány hasznos tipp árajánlat készítéséhez.
Mit és miért értékesít az ügyvezető?
Miért kéne nekem bármit is eladnom, hiszen azért vannak az értékesítők - gondolhatja sok ügyvezető. Ez a megközelítés azonban téves - hangzott el a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mit és hogyan értékesít a vezetői? Elmondjuk!
Az 5 leggyakoribb értékesítési baki
A legtöbb cégtulajdonos tisztában van vele, hogy értékesíteni csak tiszta fejjel, magabiztosan, átgondolt bemutatkozóval lehet sikeresen. A gyakorlatban mégis gyakran fordul elő, hogy rutinból tárgyalunk, alapvető hibákat követünk el. Íme az 5 leggyakoribb baki.
Eladási praktikák kisvállalkozásoknak
Megjelent a szeptemberi Piac & Profit. Az innovatív üzletemberek lapjának mostani számában olvashat csodapékekről, olcsó exporthitelekről, friss üzleti trendekről, vevőfogó módszerekről, kiugró startupról a rengeteg gyakorlati tipp mellett, amellyel hatékonyabbá teheti az üzletét. Tájékozódjon szórakozva a Piac & Profitból!
Hatékony értékesítés a legújabb trendek szerint
Szeretné növelni eladásait, de nem tudja hogyan? Érdekli, hogyan értékesíthet kreatívan a céges közösségimédia-felületek segítségével? A Piac & Profit konferenciáján megtudhatja!