Tisztára mintha karácsony lenne

A Google Trendek keresési kimutatásai alapján az “ajándék” szóra az elmúlt években a karácsonyi időszak után legtöbbször Valentin-nap környékén, illetve április-május környékén kerestek az emberek Magyarországon. A trend idén sem látszik változni, a Google-ben is ajándékkeresési dömpinggel érkezik február 14., ez pedig jó üzleti lehetőség a Valentin-nap környékén termékeiket az interneten hirdető vállalkozásoknak.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Így alakultak az ajándék szóra leadott keresések az elmúlt 5 évben - a karácsonyi időszak után Valentin-nap kapcsán ugranak meg a keresések

Nem csak azok a vállalkozások örülhetnek a Valentin-nap közeledtének, akik ajándékként is adható terméket vagy szolgáltatást kínálnak, az utazási kedv is fellendül, a Google Trendek adatai alapján a nyári csúcsidőszak mellett ilyenkor keresnek a legtöbbször utazásra az emberek Magyarországon a Google-ben.

Az ajándékok és utazás mellett az éttermekhez is újra megjön az internetezők kedve: a december-januári visszaesést követően az éttermekre irányuló keresések is megugranak Valentin-nap környékén az elmúlt évek Google keresési trendjeinek tanúsága szerint.

Azért, hogy a Valentin-napból az ünneplő párok mellett a magyarországi vállalkozások is a legtöbbet hozhassák ki, a Google összeállított egy 5 tippből, és fontos, szem előtt tartandó trendből álló listát:

1. Meglátni és megszerezni

Az ajándékötletekre irányuló keresések Magyarországon és világszerte is kiugróak a Valentin-napot megelőző időszakban, ezért érdemes ezeket kiemelni a termékek leírásában. Általánosságban elmondható, hogy az “igazi” keresése közben sokan el is köteleződnek: az internetezők több mint ötöde (22%) az online keresést követően interneten vásárol.

2. Nem csak párosan szép

Nem érdemes megfeledkezni azokról sem, akik egyedül töltik a Valentin-napot. Szezonális akciókkal, termékekkel a Valentin-napot nem ünneplők is vásárlásra csábíthatók egy vonzó ajánlattal. Az online felhasználók közel ötöde (19%) pedig csupán néhány pillanatot tölt kereséssel a tényleges vásárlás előtt, így akár másodperceken múlhat a siker.

Érdekesség, hogy a neves napot megelőző időszakban megugrik a “társkereső” kifejezésre érkező keresések száma.

3. A megközelíthetőség a siker kulcsa

A magyarországi internetezők közel negyede (24%) csupán a netes keresés kapcsán fedezi fel a környéken lévő vállalkozásokat. Egyszerű lépésekkel is elérhetőbbé teheti vállalkozását online: segítsen vásárlóinak megtalálni az olyan hasznos információkat mint vállalkozása telefonszáma, címe. A helyi vállalkozásoknak kedvez az is, hogy az online vásárlók 72%-a személyesen, a boltban veszi át szerzeményét.

4. Online születnek a döntések

A magyarországi internetezők 77%-a először online tájékozódik, ha információra van szüksége, és az internezetők közel fele (46%) online keresés közben találkozik először a későbbiekben megvásárolt termékkel.

5. Ihletet is ad

Ugyan sokan céltudatosan keresnek ajándékot (ékszer, étterem, virágküldés), az internetes keresések esetében az online felhasználók 25%-a ötletszerzés céljából böngészik.  Egy-egy személyre szabott ajánlat, jól időzített kedvezménykupon segíthet vásárlóinak a döntésben.

 

Véleményvezér

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo