Nem kell mindig eladni az eladáshoz

Egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partnerkeresésben! Szakértőnk 5 tippje következik, hogyan hatékonnyá tegyük azokat az alkalmakat is, amikor nem direktben értékesítünk.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Flickr

1. Ne csak új vevőt, inkább új kapcsolatokat keressünk

Jóval többet ér egy partner, aki ajánl két vevőt, mint egy vevő önmagában – nem kell matekzseninek lenni, hogy lássuk ennek az állításnak az igazságát. Ehhez viszont egyszerűen gondolati váltásra van szükség. Ne azzal álljunk hozzá az ingyenes cégtárban lévő információkhoz, vagy az üzleti rendezvényeken, hogy akit onnan megkeresünk, vevővé KELL, hogy váljon. Nem ez a sikeres megoldás. Képzelje csak el, ha a Coca-Cola csak akkor és csak azoknak akarna hirdetni, akik éppen akkor szeretnének vásárolni üdítőt, mekkora lenne a piaci részesedése? Nem véletlen, hogy gyűjtik azokat maguk köré, akik majd potenciális ügyfelek lesznek, ráadásul még magukhoz hasonlókat gyűjteni is tudnak! Építsünk kapcsolatokat, és ne feledjük a kontaktokat megfelelő módon rendszerezni, hogy kiderüljön, kikből lehetnek az igazán jó ügyfelek.

2. Kiáramlás = bevétel

Minél többször tudunk célirányosan a potenciális ügyfél felé kommunikálni, annál nagyobb az esélye, hogy ténylegesen elérjük a célt, és bevételt realizálhatunk. Ezért érdemes minden olyan közösségi portál, üzleti portál, üzleti közösségi oldal, szakmai tudakozó által kínált lehetőséget megragadni, ahol valóban lehet érdemben kapcsolatot teremteni a célpiaccal! Az a nyerő kombináció Önnek, ahol az Ön célpiaca elérhető, mégsem kell magas közzétételi díjat fizetni, ha az ember szeretne bemutatkozni, hirdetést, ajánlatot publikálni, vagy épp bemutatni a szakértelmét. (A sajtóba is be lehet kerülni, nem csak fizetett hirdetéssel.)

Nem elfecsérelt idő a kapcsolatépítés
Akármennyire a racionalitás és a folyamatos hajtás korát éljük, a személyes kapcsolatokon alapuló bizalom szerepe ma is megkérdőjelezhetetlen az üzleti életben. A kapcsolatépítés nem felesleges időtöltés, hanem fontos üzleti feladat és döntéssegítő mechanizmus.
3. A profit a partnereknél hever – csak kommunikálni kell hozzá

Az üzleti kapcsolatok lényege a kommunikáció. Indulhat hideg hívással, konferencián megismerkedve, hirdetés útján – a lényeg, hogy csak akkor derül ki, kiből lesz valóban vevő, ha elkezdünk gondolatokat cserélni. Kommunikáció nélkül nincs siker! Tapasztalataim szerint jó példa erre minden vidéki partner, akik általánosságban mondva nyitottabbak, szívesebben és türelmesebben beszélnek át minden olyan területet, ahol kapcsolódási pont lehet – ezt érdemes eltanulni. Nem egyszer voltam már olyan helyzetben, ahol addig-addig beszélgettünk a másik féllel, amíg ki nem derült, hogy folyamatos teljesítéssel is fogunk tudni együttműködni.

Gondja van azzal, hogy miről és hogyan kellene ilyen alkalmakkor beszélgetni? Itt talál némi segítséget!

4. Értékesítési tudás nélkül mit sem érnek az ügyfélszerzési kísérletek

Ahhoz, hogy az ember kapcsolatokat építsen, eleget kommunikáljon a célpiaca felé, és addig-addig egyeztessen egy potenciális partnerrel, amíg eredményes nem lesz a kommunikáció, egy fontos megelőző lépés szükséges: felkészülni minderre, megtanulni a szükséges fogásokat.

5. Rendszeres munka termel rendszeres hasznot

Végső soron a lényeg: minden lehetőség annyit ér, amennyit kihoz belőle az ember! Azaz folyamatosan dolgozni kell azon, hogy elegendő eredményt érjünk el. A gazdaságos marketing olyan, mint az aranyásás: folyamatosan keresni kell a lehetőségeket, „rámozdulva” minden aranynak látszó dologra, vagyis minden potenciális vevőre.

Németh Zoltán Lépéselőny – KKV adatbázis és call-center

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo