1. Írjon csábító termékleírásokat
A csábító és egyértelmű termékleírás a siker egyik legfőbb kulcsa. Egyszerre sugároz szakmaiságot, hozzáértést és igényességet. A vásárlók döntéseiket érzelmi alapon hozzák meg. Aztán a döntést utólag próbálják racionalizálni. Ezért a bemutatkozó leírásokban rendkívül fontos, hogy az hasson a vevők érzelmeire, másrészt adjon nekik indokokat, miért érdemes az adott terméket megvenni. Sokkal jobb, ha ezeket készen kínáljuk nekik, és nem nekik kell kitalálni az érzelmi megerősítéseket. (Itt olvashatja szakértőnk tanácsait, hogy hogyan kell olyan szöveget írni ami tényleg elad a weben.)
A gyakorlatban ez elsősorban abból áll, hogy ne ragaszkodjunk a „száraz” és tényszerű leírásokhoz. Helyette ecseteljük színes jelzőkkel a termék erősségeit, koncentráljunk a használatából eredő előnyökre, illetve a termék használatával megoldható problémákat hangsúlyozzuk. Az a jó termékleírás, ha a vevőnk szinte látja lelki szemeivel a terméket, ahogy a kezében fogja, benne ül, stb. Ha szolgáltatást mutatunk be, hangsúlyozzuk a vendégnek nyújtott előnyöket: kényelem, szépség, megtakarított pénz, stb.
Minden terméknél vannak olyan információk, melyek a döntés szempontjából különösen lényegesek. Egy monitornál ilyen információ pl. a képmérete és képfrissítése, a nyomtatónál a nyomtatási sebesség és a használt színek száma, egy ruhánál az anyaga, mérete, stb. Ezen paramétereket semmiképp nem célszerű egy nagy, ömlesztett leírásba „elsüllyeszteni”, és a vásárlóra bízni, hogy majd kikeresi, ha akarja.
Ezen kiemelt paramétereket célszerű külön hangsúlyozni, akár valamilyen egyedi megoldással megjeleníteni. A lényeg, hogy a vásárlók minél egyszerűbben megtalálják őket, és ne kelljen egy pillanatig se keresniük ezen adatokat.
3. Mutassa be a kevésbé fontos paramétereket is
Az emberek különbözőek, vannak, akik több tényező ismeretében hozzák csak meg döntéseiket. Ezért fontos, hogy a terméknek lehetőleg a legjelentéktelenebb paramétereit is tüntessük fel. Figyelve arra, hogy ne legyen zsúfolt a törzsszöveg, ne hangsúlyozzuk túl őket. Célszerű ezeket a részinformációkat legalulra rakni, hogy tényleg csak azok találkozzanak velük, akiket érdekelek ezek az érvek is.
A könnyebb átláthatóság végett célszerű lehet ezen paramétereket táblázatos formában, vagy felsorolásszerűen feltüntetni, ezzel is egyszerűbbé téve a „fogyasztásukat”. Rendkívül kellemetlen tud lenni, ha számos technikai adat „ömlesztve”, vesszővel elválasztva van felsorolva egy szövegben.
Online áruházaknál fontos, hogy ne megvegyük, hanem kosárba rakjuk a termékeket. A termékek kosárba rakásánál a gomb szövege a „kosárba rakom”, vagy ehhez hasonló legyen, és ne „megveszem”. Így csökkenthető az elkötelezettség-érzése a műveletnek, hiszen a kosárba tevés után még meggondolhatják magukat a látogatók, míg vásárlás után általában nem.
Továbbá a „megvásárlás” azt sugallja, hogy a látogató már megy is a pénztárhoz fizetni, ami lehet, hogy így is történik, de lehet, hogy még tovább vásárolgat. Miért ösztönöznénk őket az azonnali fizetésre, amikor a kosárba rakás további „shoppingolásra” bátorítja őket?
5. Mindig kerüljön a látványvonal fölé a kosárba rakás gomb
Apró különbség, de néha jelentős eredményromlást tud jelenteni, ha a konverziót ösztönző gombok (általában kosárba rakás gomb, a fizetés megkezdése gomb, a rendelés véglegesítése gomb, stb.) a látványvonal alá kerül (azaz a látogatóknak görgetniük kell az oldalt a használatukhoz).
Egyes statisztikák szerint 10, mások szerint akár jóval nagyobb százalékkal is javulhat a konverziós ráta, ha ezen eszközöket felhozzuk a „hajtás” fölé.