5 tipp a hatékonyabb online termékbemutatásért

Az online térben minden kereskedő számára külön kihívás, hogy megfelelően vonzóvá tegye a termékeket és vásárlásra buzdítsa a vevőt, leküzdve a bizalmatlanságot.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. Írjon csábító termékleírásokat

A csábító és egyértelmű termékleírás a siker egyik legfőbb kulcsa. Egyszerre sugároz szakmaiságot, hozzáértést és igényességet. A vásárlók döntéseiket érzelmi alapon hozzák meg. Aztán a döntést utólag próbálják racionalizálni. Ezért a bemutatkozó leírásokban rendkívül fontos, hogy az hasson a vevők érzelmeire, másrészt adjon nekik indokokat, miért érdemes az adott terméket megvenni. Sokkal jobb, ha ezeket készen kínáljuk nekik, és nem nekik kell kitalálni az érzelmi megerősítéseket. (Itt olvashatja szakértőnk tanácsait, hogy hogyan kell olyan szöveget írni ami tényleg elad a weben.)

A gyakorlatban ez elsősorban abból áll, hogy ne ragaszkodjunk a „száraz” és tényszerű leírásokhoz. Helyette ecseteljük színes jelzőkkel a termék erősségeit, koncentráljunk a használatából eredő előnyökre, illetve a termék használatával megoldható problémákat hangsúlyozzuk. Az a jó termékleírás, ha a vevőnk szinte látja lelki szemeivel a terméket, ahogy a kezében fogja, benne ül, stb. Ha szolgáltatást mutatunk be, hangsúlyozzuk a vendégnek nyújtott előnyöket: kényelem, szépség, megtakarított pénz, stb.

7 eladásnövelő tipp
Mivel kezdjük a szöveget? Mikor beszéljünk az árról? Hogyan vezessük fel az ajánlatunkat? Hogyan mutassuk be az előnyeit? Íme néhány hasznos tipp, hogyan építsük fel weboldalunkat ahhoz, hogy „átmenjen” az információ, és vásárlásra buzdítsa a látogatót.
2. Emelje ki a döntő információkat

Minden terméknél vannak olyan információk, melyek a döntés szempontjából különösen lényegesek. Egy monitornál ilyen információ pl. a képmérete és képfrissítése, a nyomtatónál a nyomtatási sebesség és a használt színek száma, egy ruhánál az anyaga, mérete, stb. Ezen paramétereket semmiképp nem célszerű egy nagy, ömlesztett leírásba „elsüllyeszteni”, és a vásárlóra bízni, hogy majd kikeresi, ha akarja.

Ezen kiemelt paramétereket célszerű külön hangsúlyozni, akár valamilyen egyedi megoldással megjeleníteni. A lényeg, hogy a vásárlók minél egyszerűbben megtalálják őket, és ne kelljen egy pillanatig se keresniük ezen adatokat.

Kép:Pixabay

3. Mutassa be a kevésbé fontos paramétereket is

Az emberek különbözőek, vannak, akik több tényező ismeretében hozzák csak meg döntéseiket. Ezért fontos, hogy a terméknek lehetőleg a legjelentéktelenebb paramétereit is tüntessük fel. Figyelve arra, hogy ne legyen zsúfolt a törzsszöveg, ne hangsúlyozzuk túl őket. Célszerű ezeket a részinformációkat legalulra rakni, hogy tényleg csak azok találkozzanak velük, akiket érdekelek ezek az érvek is.

A könnyebb átláthatóság végett célszerű lehet ezen paramétereket táblázatos formában, vagy felsorolásszerűen feltüntetni, ezzel is egyszerűbbé téve a „fogyasztásukat”. Rendkívül kellemetlen tud lenni, ha számos technikai adat „ömlesztve”, vesszővel elválasztva van felsorolva egy szövegben.

A sikeres értékesítés nem ér véget az eladással!
Ha egy vevő a rendelés gombra kattintott a webáruházunkban, még nem ért véget az értékesítés feladata! Amíg eljuthatunk végre a számlázásig, számos folyamatnak kell lezajlania. Mutatjuk, lépésről lépésre, hol kell elkerülni a potenciális hibalehetőségeket.
4. A kosár fontos

Online áruházaknál fontos, hogy ne megvegyük, hanem kosárba rakjuk a termékeket. A termékek kosárba rakásánál a gomb szövege a „kosárba rakom”, vagy ehhez hasonló legyen, és ne „megveszem”. Így csökkenthető az elkötelezettség-érzése a műveletnek, hiszen a kosárba tevés után még meggondolhatják magukat a látogatók, míg vásárlás után általában nem.

Továbbá a „megvásárlás” azt sugallja, hogy a látogató már megy is a pénztárhoz fizetni, ami lehet, hogy így is történik, de lehet, hogy még tovább vásárolgat. Miért ösztönöznénk őket az azonnali fizetésre, amikor a kosárba rakás további „shoppingolásra” bátorítja őket?

5. Mindig kerüljön a látványvonal fölé a kosárba rakás gomb

Apró különbség, de néha jelentős eredményromlást tud jelenteni, ha a konverziót ösztönző gombok (általában kosárba rakás gomb, a fizetés megkezdése gomb, a rendelés véglegesítése gomb, stb.) a látványvonal alá kerül (azaz a látogatóknak görgetniük kell az oldalt a használatukhoz).

Egyes statisztikák szerint 10, mások szerint akár jóval nagyobb százalékkal is javulhat a konverziós ráta, ha ezen eszközöket felhozzuk a „hajtás”  fölé.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo