A sportszergyártó eladásból származó bevétele éves szinten 8,3 százalékkal 1,942 milliárd euróra csökkent a második negyedévben.
Árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva éves összevetésben 2,0 százalékkal mérséklődött a Puma bevétele az április-júniusi időszakban.
A vállalat eredménybeszámolójában egyúttal rontotta idei előrejelzését: jelenlegi várakozásai szerint idén az árbevétel árfolyamhatások nélkül alacsony kétszámjegyű mértékben csökken (szemben a korábban prognosztizált 1-5 százalékos növekedéssel).
Fotó: Depositphotos
A Puma közlése szerint a folyamatban lévő enyhítő intézkedések, mint például az ellátási lánc optimalizálása, az árképzés kiigazításai és a partneri együttműködések ellenére az amerikai vámok várhatóan negatív hatással lesznek a vállalat eredményeire 2025-ben.
A tavalyi év egészében a vállalat bevétele 2,5 százalékkal (árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva 4,4 százalékkal), 8,82 milliárd euróra emelkedett.
2024-ben a Puma kamat és adófizetés előtti eredménye (EBIT) éves szinten nem változott, a 2023. évivel megegyezően 622 millió euró volt, míg adózott eredménye 282 millió euróra csökkent az előző évben elért 305 millió euróról.
(MTI)