A kimutatás szerint a vállalatok 36,7 százaléka saját bevallása szerint túl kevés megrendeléssel rendelkezik. Az arány az ifo júliusi felmérése szerint szinte változatlan maradt: áprilisban 37,3 százalék volt, és továbbra is jelentősen meghaladja a hosszú távú átlagot.
„A kis előrelépések ellenére még nem jutottunk ki a válságból” – kommentálta a felmérés eredményét Klaus Wohlrabe, az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) felméréseinek vezetője. „A tartós megrendeléshiány továbbra is a gazdasági fellendülés egyik fő akadálya.”
Az iparban ismét nőtt a megrendeléshiánnyal küzdő vállalatok aránya – 36,8 százalékról 38,3 százalékra. Különösen súlyosan érintett az autóipar, ahol az arány 35,4 százalékról 42,6 százalékra emelkedett, valamint a gépgyártás 46,1 százalékkal és az elektromos berendezések gyártása 40,6 százalékkal. A fémiparban is már a vállalkozások közel fele jelentett elégtelen megrendelésállományt.
A szolgáltatási szektorban kevesebb vállalat számolt be megrendeléshiányról: az arány 32,3 százalékról 29,9 százalékra csökkent. Az egyes ágazatokban azonban továbbra is feszült a helyzet. Továbbra is különösen érintettek a munkaerő-kölcsönző cégek, bár náluk is csökkent az arány, a korábbi 73,4 százalékról 56,3 százalékra. Az átlagosnál magasabb a megrendeléshiány a szálláshely-szolgáltatásban, 54,2 százalékos, valamint a reklámügynökségeknél és piackutató cégeknél, ahol 51,4 százalékos.