Így lesz hatékony az értékesítési folyamat

A véletlenszerű értékesítés nem vezet sehová. Mindig pontosan kell tudnia, hogy mit csinál és mi a következő lépés. Az első és legfontosabb feladat egy átgondolt, jól meghatározott lépésekből álló értékesítési folyamat felépítése. Szakértőnk segít!

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha sikerült felkelteni az emberek érdeklődését (pl. a weboldalán keresztül), akkor bizonyára sokan szeretnének kapcsolatba lépni Önnel. Az érdeklődők adatának begyűjtésénél érdemes CRM rendszert használnia, mivel, ha egy űrlapot illeszt weboldalába, ahol az érdeklődő beírja az elérhetőségi adatait, akkor az adatai egyből bekerülnek a CRM rendszerbe. Gondoljon bele, mennyivel kevesebb adminisztrációval jár így a megkeresések feldolgozása, mintha minden adat egy email címre futna be.

Kép:MiniCRM

Minősítse érdeklődőit

Ha sikerült érdeklődőket szerezni, minősítse őket, azaz vizsgálja meg azt, hogy az Ön által felállított szempontok szerint kiből lesz jó eséllyel ügyfél! Ehhez pontosan nézze át a rendelkezésére álló, döntő adatokat. B2B értékesítés esetén próbáljon további információkat szerezni a cég weboldalán. Ezek alapján döntse el, hogy ki az, akivel megéri majd többet foglalkozni. Ha az érdeklődő adatait CRM-ben kezeli, egyszerűen csoportosíthatja a fontos és a kevésbé fontos érdeklődőket.

Ha nem minősíti érdeklődőit, könnyen azon kaphatja magát, hogy olyan emberekkel töltött el órákat, akikről már az elején kiderülhetett volna, hogy nem fognak vásárolni.

Vegye fel a kapcsolatot érdeklődőivel

Miután minősítette érdeklődőit, lépjen velük kapcsolatba, és ismerje meg őket jobban. Térképezze fel, hogy mi iránt érdeklődnek, mik a pontos igényeik, Ön mit tud nyújtani számukra, és hogyan kell őket megcélozni. Irányítsa a beszélgetést és próbálja lelkesíteni érdeklődőit. Nem érdemes semmit ráerőltetni az érdeklődőkre és valótlant állítani, mivel rá fognak jönni, és nem fognak bízni Önben.

Mire jó valójában a CRM?
Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.
A beszélgetés után rögzítsen minden fontos adatot, hogy a következő beszélgetésnél teljesen felkészült lehessen. CRM rendszer használatával, teendőket vehet fel saját maga vagy egy kollégája számára és így biztosíthatja, hogy egy érdeklődőt se felejtsenek el.

Tisztázzák a részleteket

A továbbiakban kezelje az érdeklődők esetleges félelmeit, kifogásait és nyújtson számukra megoldásokat. Ha ez sikerült, egyeztessék az elvárásokat.

Ha az érdeklődő eljutott arra a pontra, hogy valóban szüksége van a termékre, állapodjanak meg a részletekben. Derítse ki, hogy meg lehet-e célozni érdeklődőit valamilyen kiegészítő termékkel, majd készítse el az árajánlatot számára.

Zárja le az értékesítést

Az értékesítési folyamat akkor lesz sikeresen lezárva, ha a vevő megkapta a terméket, Ön pedig a pénzt. Ehhez elengedhetetlen a kiadott árajánlatok követése. CRM rendszer használatával automatikus emlékeztetőket állíthat be saját maga vagy kollégája számára, hogy hívja fel az ügyfelet, ha nem válaszol az árajánlatra.

A CRM rendszerek másik nagy előnye ebben a szakaszban az, hogy ha egy értékesítést nem sikerül lezárni, akkor a riportokból következtetéseket vonhat le arról, hogy az értékesítést miért nem sikerült lezárni, és hol és min kell javítania ahhoz, hogy legközelebb jobban menjen.

Amiről ne feledkezzen meg: utánkövetés!

Az értékesítési folyamatnak nincs vége azzal, hogy az ügyfél megkapja a terméket, Ön pedig a pénzt. A lezárás után derítse ki, hogy mennyire elégedett az ügyfél. Az így gyűjtött visszajelzésekből látni fogja, hogy mi az amit jól csinált és mi az, amin még javítania, változtatnia kell.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak az új vevők megszerzésére koncentrálnak, pedig azok, akik már egyszer vásároltak ugyanolyan értékesek, és bennük már sikerült felépíteni a bizalmat. Ha az értékesítési folyamat során pontosan rögzített minden adatot, akkor később is tudni fogja, hogy az ügyfél mit vásárolt már és mi iránt érdeklődött, így meg lehet célozni további ajánlatokkal is.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo