Amit soha nem fog tudni a mesterséges intelligencia

A 80-as évek végén, egy átlagos vidéki magyar diák számára a világ sokkal kisebb és szűkösebb volt, mint ma. Nem csupán a politikai rendszer zártsága határozta meg a mindennapokat, hanem a kultúrához, zenéhez, filmhez, könyvekhez való hozzáférés korlátozottsága is. Ha valaki külföldi rockzenét akart hallgatni, gyakran hónapokig kellett spórolnia egy-egy kazettára, a CD-t akkor nem ismertük, ma meg már nem ismerjük. A külföldi képregények – Marvel, Superman, Batman – igazi kincsek voltak, amelyeket csak kevesek szerezhettek meg. A televízió kínálata szűkös volt, az esti szórakozás gyakran az alámondásos videokazetták körül forgott, amelyeken a filmek hangulata ugyan sokszor torzult, de az élmény különleges maradt.

A hiány azokban az időkben értéket teremtett és értéket teremt ma is. Ami ritka volt, amihez nehezen lehetett hozzáférni, annak súlya, becsülete volt. Egy-egy kazetta, képregény vagy film nemcsak szórakozást jelentett, hanem közösségi élményt, beszélgetést, összekapcsolódást is.

Ma, negyven évvel később, egészen más világban élünk. Szinte bármi elérhető egyetlen kattintással. A zenék, amelyekért korábban hónapokat kellett várni, fillérekért vagy ingyen hallgathatók online. A filmek és sorozatok tömkelege áll rendelkezésünkre több száz televíziós csatornán, streaming szolgáltatáson keresztül. Képregények, könyvek, videójátékok – minden elérhető, sokszor egyetlen előfizetés részeként. A bőség kényelmes, de egyben problémát is szült: az érték, amelyet egykor a ritkaság adott, mára feloldódott a dömpingben. Azonban a régi szabály, hogy a “hiány értéket teremt” nem változott. Csak épp ma másból van hiány.

A marketing nagy átalakulása
A marketing nagy átalakulása
Fotó: Depositphotos
A kultúra és a fogyasztás körüli zaj megsokszorozódott. A marketing soha nem látott mértékben nyomul, minden pillanatban új impulzusok érnek minket. Reklámok, hirdetések, ajánlások, algoritmusok irányítanak bennünket, és sokszor nehéz megkülönböztetni, mi az igazi érték, és mi csupán a pillanatnyi figyelemért folyó küzdelem része.

Ebben a zajban a valódi érték kommunikálása óriási kihívássá vált. Hiába léteznek minőségi termékek és szolgáltatások, ha azok nem tudnak áttörni a folyamatosan zúduló marketing-üzenetek falán. A fogyasztó fáradt, telített és sokszor közönyös.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo