Amit soha nem fog tudni a mesterséges intelligencia

A 80-as évek végén, egy átlagos vidéki magyar diák számára a világ sokkal kisebb és szűkösebb volt, mint ma. Nem csupán a politikai rendszer zártsága határozta meg a mindennapokat, hanem a kultúrához, zenéhez, filmhez, könyvekhez való hozzáférés korlátozottsága is. Ha valaki külföldi rockzenét akart hallgatni, gyakran hónapokig kellett spórolnia egy-egy kazettára, a CD-t akkor nem ismertük, ma meg már nem ismerjük. A külföldi képregények – Marvel, Superman, Batman – igazi kincsek voltak, amelyeket csak kevesek szerezhettek meg. A televízió kínálata szűkös volt, az esti szórakozás gyakran az alámondásos videokazetták körül forgott, amelyeken a filmek hangulata ugyan sokszor torzult, de az élmény különleges maradt.

A hiány azokban az időkben értéket teremtett és értéket teremt ma is. Ami ritka volt, amihez nehezen lehetett hozzáférni, annak súlya, becsülete volt. Egy-egy kazetta, képregény vagy film nemcsak szórakozást jelentett, hanem közösségi élményt, beszélgetést, összekapcsolódást is.

Ma, negyven évvel később, egészen más világban élünk. Szinte bármi elérhető egyetlen kattintással. A zenék, amelyekért korábban hónapokat kellett várni, fillérekért vagy ingyen hallgathatók online. A filmek és sorozatok tömkelege áll rendelkezésünkre több száz televíziós csatornán, streaming szolgáltatáson keresztül. Képregények, könyvek, videójátékok – minden elérhető, sokszor egyetlen előfizetés részeként. A bőség kényelmes, de egyben problémát is szült: az érték, amelyet egykor a ritkaság adott, mára feloldódott a dömpingben. Azonban a régi szabály, hogy a “hiány értéket teremt” nem változott. Csak épp ma másból van hiány.

A marketing nagy átalakulása
A marketing nagy átalakulása
Fotó: Depositphotos
A kultúra és a fogyasztás körüli zaj megsokszorozódott. A marketing soha nem látott mértékben nyomul, minden pillanatban új impulzusok érnek minket. Reklámok, hirdetések, ajánlások, algoritmusok irányítanak bennünket, és sokszor nehéz megkülönböztetni, mi az igazi érték, és mi csupán a pillanatnyi figyelemért folyó küzdelem része.

Ebben a zajban a valódi érték kommunikálása óriási kihívássá vált. Hiába léteznek minőségi termékek és szolgáltatások, ha azok nem tudnak áttörni a folyamatosan zúduló marketing-üzenetek falán. A fogyasztó fáradt, telített és sokszor közönyös.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo