Amit soha nem fog tudni a mesterséges intelligencia

A 80-as évek végén, egy átlagos vidéki magyar diák számára a világ sokkal kisebb és szűkösebb volt, mint ma. Nem csupán a politikai rendszer zártsága határozta meg a mindennapokat, hanem a kultúrához, zenéhez, filmhez, könyvekhez való hozzáférés korlátozottsága is. Ha valaki külföldi rockzenét akart hallgatni, gyakran hónapokig kellett spórolnia egy-egy kazettára, a CD-t akkor nem ismertük, ma meg már nem ismerjük. A külföldi képregények – Marvel, Superman, Batman – igazi kincsek voltak, amelyeket csak kevesek szerezhettek meg. A televízió kínálata szűkös volt, az esti szórakozás gyakran az alámondásos videokazetták körül forgott, amelyeken a filmek hangulata ugyan sokszor torzult, de az élmény különleges maradt.

Eközben az értékesítés maga az elmúlt húsz évben mély átalakuláson ment keresztül. A klasszikus értelemben vett értékesítők, akik személyesen, kapcsolatokra építve győzték meg ügyfeleiket, fokozatosan háttérbe szorultak. A helyüket az online rendszerek, webshopok, automatizált ügyfélszolgálatok és CRM-megoldások vették át. Az értékesítés soha nem látott mértékben lett racionalizálva, gépesítve és digitalizálva.

És most itt van az újabb forradalom: a mesterséges intelligencia. Az AI olyan sebességgel és hatékonysággal tud kommunikálni, ajánlatokat készíteni, tartalmakat gyártani és folyamatokat kezelni, amely mellett az emberi munkaerő sokszor lassúnak és drágának tűnik. Ez tovább nehezíti a klasszikus értékesítők helyzetét, akik amúgy is egy zsugorodó szerepkörben próbálnak boldogulni.

De valóban az a jövő, hogy minden folyamatot algoritmusok és gépek vesznek át? Valóban beletörődünk abba, hogy az emberi kapcsolat értéke csökkenjen a nullára?

Ha visszakanyarodunk a történet elejére, a 80-as évekre, világosan látható a párhuzam. Ami ritka és nehezen hozzáférhető, annak különleges értéke van. Ma, amikor minden digitalizált, amikor minden szoftverek és automatizált rendszerek által zajlik, az emberi kapcsolat újra ritkasággá vált. És éppen emiatt válhat rendkívül értékessé.

Egy személyes találkozó, egy valódi beszélgetés, egy hiteles tanácsadás sokkal többet érhet a fogyasztónak, mint egy tucat chatbot által küldött automatikus üzenet. Az emberek egyre inkább érzik a digitális világ fárasztó, személytelen jellegét, és nőhet az igényük arra, hogy valós, hús-vér emberekkel kommunikáljanak. Nem egy profitorientált gépezettel, hanem olyan valakivel, aki meghallgatja őket, érti a helyzetüket, és valóban segíteni akar.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo