Amit soha nem fog tudni a mesterséges intelligencia

A 80-as évek végén, egy átlagos vidéki magyar diák számára a világ sokkal kisebb és szűkösebb volt, mint ma. Nem csupán a politikai rendszer zártsága határozta meg a mindennapokat, hanem a kultúrához, zenéhez, filmhez, könyvekhez való hozzáférés korlátozottsága is. Ha valaki külföldi rockzenét akart hallgatni, gyakran hónapokig kellett spórolnia egy-egy kazettára, a CD-t akkor nem ismertük, ma meg már nem ismerjük. A külföldi képregények – Marvel, Superman, Batman – igazi kincsek voltak, amelyeket csak kevesek szerezhettek meg. A televízió kínálata szűkös volt, az esti szórakozás gyakran az alámondásos videokazetták körül forgott, amelyeken a filmek hangulata ugyan sokszor torzult, de az élmény különleges maradt.

Eközben az értékesítés maga az elmúlt húsz évben mély átalakuláson ment keresztül. A klasszikus értelemben vett értékesítők, akik személyesen, kapcsolatokra építve győzték meg ügyfeleiket, fokozatosan háttérbe szorultak. A helyüket az online rendszerek, webshopok, automatizált ügyfélszolgálatok és CRM-megoldások vették át. Az értékesítés soha nem látott mértékben lett racionalizálva, gépesítve és digitalizálva.

És most itt van az újabb forradalom: a mesterséges intelligencia. Az AI olyan sebességgel és hatékonysággal tud kommunikálni, ajánlatokat készíteni, tartalmakat gyártani és folyamatokat kezelni, amely mellett az emberi munkaerő sokszor lassúnak és drágának tűnik. Ez tovább nehezíti a klasszikus értékesítők helyzetét, akik amúgy is egy zsugorodó szerepkörben próbálnak boldogulni.

De valóban az a jövő, hogy minden folyamatot algoritmusok és gépek vesznek át? Valóban beletörődünk abba, hogy az emberi kapcsolat értéke csökkenjen a nullára?

Ha visszakanyarodunk a történet elejére, a 80-as évekre, világosan látható a párhuzam. Ami ritka és nehezen hozzáférhető, annak különleges értéke van. Ma, amikor minden digitalizált, amikor minden szoftverek és automatizált rendszerek által zajlik, az emberi kapcsolat újra ritkasággá vált. És éppen emiatt válhat rendkívül értékessé.

Egy személyes találkozó, egy valódi beszélgetés, egy hiteles tanácsadás sokkal többet érhet a fogyasztónak, mint egy tucat chatbot által küldött automatikus üzenet. Az emberek egyre inkább érzik a digitális világ fárasztó, személytelen jellegét, és nőhet az igényük arra, hogy valós, hús-vér emberekkel kommunikáljanak. Nem egy profitorientált gépezettel, hanem olyan valakivel, aki meghallgatja őket, érti a helyzetüket, és valóban segíteni akar.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo