„Extra”, avagy a halál marketingnyelven

Extra adag. Óriási akció. Szuper árak. Ön is hallotta, olvasta már ezeket a közhelyeket? Önt meg tudták győzni? Minden egyes sarkon talál egy ilyen felhívást. Mégis, kit érdekel ez a sok elcsépelt kifejezés? Mint kiderült, a legtöbb marketingest.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

Sajnos még mindig makacsul tartja magát a felfogás, mely szerint a szöveg “minél általánosabb, annál hatékonyabb”. Hiszen ha általános, akkor széles közönséget szólíthat meg, és ha széles a közönség, akkor több a potenciális vásárló. De nem így fog történni.

Az általánosság nem széles közönséget fog megszólítani, hanem jóformán senkit.

Az általános az általános iskola óta nem divat, emellett nem hatékony, nem népszerű, és összességében véve teljesen értelmetlen. Réges-rég elmúlt annak az ideje, hogy minél nagyobb piacra céloz, annál nagyobb a siker esélye. Nem, nem, nem és nem! Nem fog sikerülni, és a végén hatalmas deficittel és keserű csalódással kell abbahagynia a kampányát. Legyen inkább nagy hal a kis tóban, mint kis hal az óceánban!

3 tipp, amivel hatékonyabb lesz a reklámszöveg
A jól megírt reklámszövegre igazán érdemes figyelmet fordítani! Szakértőnk apró tippjei, praktikus tanácsai segítségével máris sokkal vonzóbb lehet ugyanaz a tartalom.
Egyetlen értékesítési folyamatnak sem az a célja, hogy általánosak legyünk.

Pontosan az általánosítás minden érdekesség gyilkosa. És nem elhanyagolható tény, hogy minden szövegíróé is. Ezért küzdünk: kiszabadítani végre a szövegeket a közhelyességből, és elmozdítani a hatékonyság irányába. Persze, most joggal teszi fel a kérdést, akkor mi a megfelelő stratégia?

Válaszunk: az, ami célzott. Amikor azt üzeni, „ez csak az Öné, ez csak Önnek és csak Önről szól, ilyen máshol nem létezik”. Tegyen olyat, amit a versenytársai eddig nem tettek.

Legyen konkrét, különc és pengeéles!

Akár pimasz is! Aki az Ön embere, annak így fogja felkelteni az érdeklődését. A többivel meg ne törődjön! Nem őket keresi, úgysem fognak Öntől vásárolni. Igen, ez egy kicsit fordítva gondolkozás, hiszen ahhoz szoktattak minket hozzá, hogy az általánosítással nem lehet mellényúlni. De az értékesítésben minden egy kicsit másként van. Ezt a gondolkodásmódot itthon még kevesen sajátították el – legyen az elsők között, akik ezt megteszik!

www.szovegirasblog.hu

Az első lépések
Ahhoz, hogy jó és hatásos szöveget írjon, át kell gondolnia a stratégiáját. Stratégia nélkül képtelenség jót írni: még a legnagyobb guruknak sem menne.
Szakértőnk összeszedte, melyek azok a legfontosabb kérdések, amelyekre össze kell gyűjtenie a válaszokat ahhoz, hogy a szövegírás már játszi könnyedséggel menjen, és Ön még élvezhesse is az alkotást?
1. Jól gondolja át, hogy kik lehetnek az Ön ideális vevői! Az ideális vevő nem csupán a célcsoport meghatározását jelenti. Önnek azoknak a körét, attitűdjét, problémáit, félelmeit, vágyait, sőt, szóhasználatát kell definiálnia, akik az Ön termékével /szolgáltatásával tökéletesen ki tudják elégíteni szükségleteiket. A példa kedvéért: egy kastélyhotel olyan házasodni vágyó fiatal párok számára ideális helyszín, akik a nagy romantikára, nagy felhajtásra, eleganciára, „hercegi” bánásmódra vágynak. Ezért a szövegírásban ezeket az igényeket kell domborítani. Ha az ideális vevők jellemzőit sikerül pontosan tisztáznia, akkor nagyon nagy eséllyel őket fogja bevonzani, hiszen ők érzik magukat megszólítva. Ha szimplán esküvőt hirdetne, akkor a 3. házasságkötésére készülő, „kiskocsmába szánt szűk körű lagzit akaró” párok is betévednének Önhöz. Ezek az ügyfelek azonban rossz ügyfelek lennének, hiszen egészen biztosan nem azt kapnák, amire vágytak.
2. Jól gondolja át azt is, hogy mi a szövegírás célja! Ezt persze nagyban meghatározza, hogy milyen eszközzel dolgozik épp: ha Google Adwords hirdetést ír, ha szórólapot szövegez, vagy webes tartalmat alkot, más-más célokat rögzítsen! A célok azonban meghatározzák a szöveg jellegét, stílusát, hosszát is. Milyen célok lehetségesek? Például: feliratkozásra akarja rávenni az olvasóit? Kattintásra? Megrendelésre? Valamilyen visszajelzésre? Arra, hogy telefonáljon? Kérjen ajánlatot? … stb.
3. Pontosan fogalmazza meg magában mi legyen az az ajánlat, amivel felkeresi a vevőit! Érdemes elgondolkodnia azon, hogy ha az ajánlat magas árú termékre vonatkozik, akkor nem biztos, hogy egy féle eszköz, vagy egy email elég lesz! Jobb rögtön kitalálni a lépéssorozatot, amivel meggyőzhetők az olvasók. Az ajánlattal szemben további követelmény, hogy legyen ellenállhatatlan, vagyis lényegesen kedvezőbb feltételekkel megvásárolható – néhány napig, amíg a kampány tart – mint egyébként.
Ha már így összeszedte a hozzávalókat a sikeres szövegíráshoz, neki is láthat. Most már könnyebben fog menni, hiszen a legfőbb gondolatok, célok, lépések és az irány adottak.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo