„Extra”, avagy a halál marketingnyelven

Extra adag. Óriási akció. Szuper árak. Ön is hallotta, olvasta már ezeket a közhelyeket? Önt meg tudták győzni? Minden egyes sarkon talál egy ilyen felhívást. Mégis, kit érdekel ez a sok elcsépelt kifejezés? Mint kiderült, a legtöbb marketingest.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

Sajnos még mindig makacsul tartja magát a felfogás, mely szerint a szöveg “minél általánosabb, annál hatékonyabb”. Hiszen ha általános, akkor széles közönséget szólíthat meg, és ha széles a közönség, akkor több a potenciális vásárló. De nem így fog történni.

Az általánosság nem széles közönséget fog megszólítani, hanem jóformán senkit.

Az általános az általános iskola óta nem divat, emellett nem hatékony, nem népszerű, és összességében véve teljesen értelmetlen. Réges-rég elmúlt annak az ideje, hogy minél nagyobb piacra céloz, annál nagyobb a siker esélye. Nem, nem, nem és nem! Nem fog sikerülni, és a végén hatalmas deficittel és keserű csalódással kell abbahagynia a kampányát. Legyen inkább nagy hal a kis tóban, mint kis hal az óceánban!

3 tipp, amivel hatékonyabb lesz a reklámszöveg
A jól megírt reklámszövegre igazán érdemes figyelmet fordítani! Szakértőnk apró tippjei, praktikus tanácsai segítségével máris sokkal vonzóbb lehet ugyanaz a tartalom.
Egyetlen értékesítési folyamatnak sem az a célja, hogy általánosak legyünk.

Pontosan az általánosítás minden érdekesség gyilkosa. És nem elhanyagolható tény, hogy minden szövegíróé is. Ezért küzdünk: kiszabadítani végre a szövegeket a közhelyességből, és elmozdítani a hatékonyság irányába. Persze, most joggal teszi fel a kérdést, akkor mi a megfelelő stratégia?

Válaszunk: az, ami célzott. Amikor azt üzeni, „ez csak az Öné, ez csak Önnek és csak Önről szól, ilyen máshol nem létezik”. Tegyen olyat, amit a versenytársai eddig nem tettek.

Legyen konkrét, különc és pengeéles!

Akár pimasz is! Aki az Ön embere, annak így fogja felkelteni az érdeklődését. A többivel meg ne törődjön! Nem őket keresi, úgysem fognak Öntől vásárolni. Igen, ez egy kicsit fordítva gondolkozás, hiszen ahhoz szoktattak minket hozzá, hogy az általánosítással nem lehet mellényúlni. De az értékesítésben minden egy kicsit másként van. Ezt a gondolkodásmódot itthon még kevesen sajátították el – legyen az elsők között, akik ezt megteszik!

www.szovegirasblog.hu

Az első lépések
Ahhoz, hogy jó és hatásos szöveget írjon, át kell gondolnia a stratégiáját. Stratégia nélkül képtelenség jót írni: még a legnagyobb guruknak sem menne.
Szakértőnk összeszedte, melyek azok a legfontosabb kérdések, amelyekre össze kell gyűjtenie a válaszokat ahhoz, hogy a szövegírás már játszi könnyedséggel menjen, és Ön még élvezhesse is az alkotást?
1. Jól gondolja át, hogy kik lehetnek az Ön ideális vevői! Az ideális vevő nem csupán a célcsoport meghatározását jelenti. Önnek azoknak a körét, attitűdjét, problémáit, félelmeit, vágyait, sőt, szóhasználatát kell definiálnia, akik az Ön termékével /szolgáltatásával tökéletesen ki tudják elégíteni szükségleteiket. A példa kedvéért: egy kastélyhotel olyan házasodni vágyó fiatal párok számára ideális helyszín, akik a nagy romantikára, nagy felhajtásra, eleganciára, „hercegi” bánásmódra vágynak. Ezért a szövegírásban ezeket az igényeket kell domborítani. Ha az ideális vevők jellemzőit sikerül pontosan tisztáznia, akkor nagyon nagy eséllyel őket fogja bevonzani, hiszen ők érzik magukat megszólítva. Ha szimplán esküvőt hirdetne, akkor a 3. házasságkötésére készülő, „kiskocsmába szánt szűk körű lagzit akaró” párok is betévednének Önhöz. Ezek az ügyfelek azonban rossz ügyfelek lennének, hiszen egészen biztosan nem azt kapnák, amire vágytak.
2. Jól gondolja át azt is, hogy mi a szövegírás célja! Ezt persze nagyban meghatározza, hogy milyen eszközzel dolgozik épp: ha Google Adwords hirdetést ír, ha szórólapot szövegez, vagy webes tartalmat alkot, más-más célokat rögzítsen! A célok azonban meghatározzák a szöveg jellegét, stílusát, hosszát is. Milyen célok lehetségesek? Például: feliratkozásra akarja rávenni az olvasóit? Kattintásra? Megrendelésre? Valamilyen visszajelzésre? Arra, hogy telefonáljon? Kérjen ajánlatot? … stb.
3. Pontosan fogalmazza meg magában mi legyen az az ajánlat, amivel felkeresi a vevőit! Érdemes elgondolkodnia azon, hogy ha az ajánlat magas árú termékre vonatkozik, akkor nem biztos, hogy egy féle eszköz, vagy egy email elég lesz! Jobb rögtön kitalálni a lépéssorozatot, amivel meggyőzhetők az olvasók. Az ajánlattal szemben további követelmény, hogy legyen ellenállhatatlan, vagyis lényegesen kedvezőbb feltételekkel megvásárolható – néhány napig, amíg a kampány tart – mint egyébként.
Ha már így összeszedte a hozzávalókat a sikeres szövegíráshoz, neki is láthat. Most már könnyebben fog menni, hiszen a legfőbb gondolatok, célok, lépések és az irány adottak.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo