Nem új ügyfél kell a több eladáshoz

Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalkozások - méretre való tekintet nélkül - gyakran esnek abba a hibába, hogy csak az új vevők megszerzésére összpontosítanak és így próbálják a bevételüket és cégüket növelni. Azoknak eladni, akik már egyszer vásároltak a cégtől, nem csak egyszerűbb, de kevésbé költséges is, hiszen őket már egyszer sikerült meggyőzni arról, hogy a cég terméke/szolgáltatása megfelel számukra. Erre két hatékony értékesítési technika létezik.

Upsell (felülértékesítés): Az eladó a vásárlás pillanatában felajánl egy hasonló, de magasabb értékű terméket a vásárlónak. A lényeg tehát a vásárlási érték növelése. Upsell például minden olyan eset, amikor az eladó a választott termék nagyobb kiszerelésének megvételére próbálja rávenni a vásárlót.

Kép:MiniCRM

Cross-sell (keresztértékesítés): Az eladó az alaptermékhez kapcsolódó vagy egy kiegészítő terméket ajánl az ügyfélnek, amire szintén szüksége lehet. Ha például az ügyfél egy laptopot vett, logikus lépés egy táskát vagy szoftvert ajánlani neki.

Kép:MiniCRM

A cél a technikák alkalmazásával a win-win szituáció megteremtése. Gondoljon arra, hogy előnyös helyzetben van, mivel már kialakított valamilyen kapcsolatot az ügyfelével. Természetesen nem az a cél, hogy rámenős értékesítőként azt éreztesse az ügyféllel, hogy csak a pénzét szeretné és ezzel tönkretegye a kapcsolatot. Ha jól csinálja, az ajánlott termék az ügyfél hasznára válik, a cégnek pedig sikerül megszilárdítani a kapcsolatot. A cross-sell különösen alkalmas a vevői hűség kialakítására.

Hosszútávon jobban megéri az, ha a vevők pozitív tapasztalatokat szereznek. Ha sikerült egy ügyfél bizalmát és hűségét megnyerni, nagyobb eséllyel fogja az Ön termékét/szolgáltatását ajánlani másoknak is.

Hogyan lehet jól csinálni?

Jól kell olvasni a jelekben, fel kell mérni az ügyfél valódi igényeit. Ha például tudja, hogy a vevő otthoni használatra vett laptopot, logikusabb vírusirtó programot ajánlani neki, mint pénzügyi szoftvert. Sok múlik azon is, hogy jó időben keresse meg az ügyfelet ajánlatával.

A tökéletes termékpaletta titka
Az upsell működését egymásra épített termékrendszer teszi csak lehetővé. Ez is része annak, hogy egy teljes termék és szolgáltatás kínálatot alakítsunk ki. Szakértőnk segít, hogy mit jelent ez!
A legfontosabb, hogy jól mérjük fel az ügyfelek valódi igényeit – ebben segíthetnek a CRM rendszerek. Az upsell vagy cross-sell folyamatok támogatásához egy naprakész, pontos adatbázisra van szükség, ami nem tartalmaz helytelen, hiányos vagy duplikált adatokat.

A CRM rendszerek nagy előnye az, hogy nem csak az ügyfelekről tárol adatokat, hanem a korábbi vásárlásaikról bevitt részletek is visszakereshetők később. Így könnyen megállapíthatja az ügyfelek valós igényeit, és célzottan ajánlhat további terméket/szolgáltatást, amit az ügyfél nagy valószínűséggel meg is fog venni.

Az ügyfelek igényei alapján különböző célcsoportokat különíthet el, akik számára érdemes célzott kampányokat indítani.

Sok esetben azért nem történik (további) vásárlás, mert elkallódnak a kiadott árajánlatok. Ennek alapvetően az az oka, hogy a potenciális vevő elfelejt reagálni vagy nem sikerült annyira meggyőzni, hogy visszajelezzen. Ezért fontos, hogy a munkatársak megkeressék az érdeklődőt és kiderítsék mi az oka annak, hogy nem jelentkezett. CRM rendszer használatával automatikusan küldhet emaileket az ügyfeleknek és emlékeztetőket munkatársainak.

Kezelje ügyfelei bejelentéseit

Miután sikeresen megcélzott egy csoportot ajánlatával és az árajánlatokat is sikerült kezelnie, jó eséllyel számos új vevőre tett szert, a régi vevőkben pedig erősítette a márkahűség érzését.

De ezzel még nem ért véget a folyamat. Egy CRM rendszerben könnyen kezelheti az ügyfelek későbbi problémáit, kéréseit. Ha az ügyfelek a cég központi email címére írnak, a megkeresés automatikusan a CRM rendszerbe érkezik. Mivel az ügynek egy konkrét felelőse lesz, ezért az ügyfél garantáltan gyors választ kap üzenetére.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo