Uniós támogatásra hajtanak a kkv-k

A hazai kis- és középvállalkozások körében ismét erősödik a pályázati aktivitás, ugyanakkor a forrásszerzés folyamata egyre több akadályt tartogat – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, 2025 második negyedévi felméréséből. A kutatás szerint három éve nem mért ilyen magas értéket az index: a vállalkozások majdnem fele próbál uniós támogatásokhoz jutni. Ez az eredmény a felmérés történetének hatodik legjobbja, ráadásul az előző negyedévhez viszonyítva nyolc százalékponttal magasabb. Noha a beadott pályázatok száma kis mértékben mérséklődött, minden második benyújtott kérelem eredményesen zárult, és valamiféle támogatást hozott. A pályázati kiírások bonyolultságáról alkotott kép is kedvezőbben alakul, és kevesebben vannak azok, akik a feltételeket nehezen értelmezhetőnek ítélik.

A K&H kkv bizalmi index 2025 második negyedévi adatai szerint látványosan nőtt az uniós pályázatok iránti érdeklődés a magyar kis- és középvállalkozások körében: az előző negyedév 36 százalékos aránya 44 százalékra emelkedett azoknál a cégeknél, amelyek forrásbevonás céljából benyújtottak pályázatot. Az adott időszakban egy hazai kisvállalkozás átlagosan 1,4 pályázatot nyújtott be, ezek fele – tehát minden második – pozitív elbírálásban részesült.

Az év elején még érezhetően nőtt, nyolc százalékponttal, azoknak a vállalkozásvezetőknek az aránya, akik az uniós támogatásokhoz való hozzáférést kifejezetten nehézkesnek ítélték meg, de a második negyedévre ez az érték mérséklődött: jelenleg a kkv-k 41 százaléka gondolja úgy, hogy a folyamat rendkívül bonyolult. Eközben nem változott azoknak az aránya, akik közepes nehézséget látnak benne (25 százalék), illetve akik a lehetőséget inkább könnyen elérhetőnek tartják (10 százalék).

„Az uniós támogatások fontos lehetőséget jelentenek a kkv-k számára, mivel így forráshoz juthatnak fejlesztések megvalósítására, beruházásra, a digitalizáció növelésére. Javult a pályázatok közérthetőségének is a megítélése az elmúlt időszakban, azonban mi úgy látjuk, van még igény a K&H által nyújtott edukációra és tanácsadásra. A vállalkozást megkönnyítő banki szolgáltatások mellett e-tananyagokkal, üzleti közösség szervezésével és pályázati lehetőségekkel is támogatjuk a kkv-kat terveik megvalósításában” – értékelte a kutatás eredményeit Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketingvezetője.

 

Véleményvezér

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo