Uniós támogatásra hajtanak a kkv-k

A hazai kis- és középvállalkozások körében ismét erősödik a pályázati aktivitás, ugyanakkor a forrásszerzés folyamata egyre több akadályt tartogat – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, 2025 második negyedévi felméréséből. A kutatás szerint három éve nem mért ilyen magas értéket az index: a vállalkozások majdnem fele próbál uniós támogatásokhoz jutni. Ez az eredmény a felmérés történetének hatodik legjobbja, ráadásul az előző negyedévhez viszonyítva nyolc százalékponttal magasabb. Noha a beadott pályázatok száma kis mértékben mérséklődött, minden második benyújtott kérelem eredményesen zárult, és valamiféle támogatást hozott. A pályázati kiírások bonyolultságáról alkotott kép is kedvezőbben alakul, és kevesebben vannak azok, akik a feltételeket nehezen értelmezhetőnek ítélik.

A K&H kkv bizalmi index 2025 második negyedévi adatai szerint látványosan nőtt az uniós pályázatok iránti érdeklődés a magyar kis- és középvállalkozások körében: az előző negyedév 36 százalékos aránya 44 százalékra emelkedett azoknál a cégeknél, amelyek forrásbevonás céljából benyújtottak pályázatot. Az adott időszakban egy hazai kisvállalkozás átlagosan 1,4 pályázatot nyújtott be, ezek fele – tehát minden második – pozitív elbírálásban részesült.

Az év elején még érezhetően nőtt, nyolc százalékponttal, azoknak a vállalkozásvezetőknek az aránya, akik az uniós támogatásokhoz való hozzáférést kifejezetten nehézkesnek ítélték meg, de a második negyedévre ez az érték mérséklődött: jelenleg a kkv-k 41 százaléka gondolja úgy, hogy a folyamat rendkívül bonyolult. Eközben nem változott azoknak az aránya, akik közepes nehézséget látnak benne (25 százalék), illetve akik a lehetőséget inkább könnyen elérhetőnek tartják (10 százalék).

„Az uniós támogatások fontos lehetőséget jelentenek a kkv-k számára, mivel így forráshoz juthatnak fejlesztések megvalósítására, beruházásra, a digitalizáció növelésére. Javult a pályázatok közérthetőségének is a megítélése az elmúlt időszakban, azonban mi úgy látjuk, van még igény a K&H által nyújtott edukációra és tanácsadásra. A vállalkozást megkönnyítő banki szolgáltatások mellett e-tananyagokkal, üzleti közösség szervezésével és pályázati lehetőségekkel is támogatjuk a kkv-kat terveik megvalósításában” – értékelte a kutatás eredményeit Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketingvezetője.

 

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo