Minden a vággyal kezdődik

A legtöbb ember nem tudja, hogyan építsen fel egy értékesítési tárgyalást, és azt sem, hogy hol rontja el. Ha szeretnénk javítani az értékesítési statisztikádon, akkor érdemes bevetni az asszertív kommunikációt.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Mi a fene az?

Nincs miért aggódni, sokáig én sem tudtam, mit jelent. De szerencsére nem olyan bonyolult, mint ahogyan hangzik.

Az asszertív kommunikáció egy igen hatékony és diplomatikus kommunikációs stílus. Tulajdonképpen a kölcsönös tisztelet az alapja. Az asszertív kommunikációval kifejezzük azt, hogy tisztában vagyunk a saját érdekeinkkel, de tiszteletben tartjuk a másik fél jogait is.

A vágyak felől közelítsünk!

Ahogy az életben általában mindenre, így az értékesítésre is igaz az, hogy fontos a megfelelő közelítés. Elárulom, a legrosszabb az, ha ajtóstól rontunk a házba, és egyből az előnyökkel kezdjük el bombázni az ügyfelet.

A tudatos fogyasztó is érzelmekre vágyik
Megváltoztak a fogyasztók igényei, de sok minden más is a marketing területén az elmúlt évtizedekben. A fogyasztók érzelmekre vágynak, a hirdetők pedig rohannak a digitális változások után. Lássuk, mire számíthatunk marketing ügyben 2015-ben?
Manapság már az sem működik, hogy megérkezünk valakihez, szétnézünk, és azokról a dolgokról kezdünk társalogni, amelyek körülveszik. Egyrészt már túl sok értékesítőnek tanították meg ezt a módszert. Másrészt nagyon könnyen balul üthet ki ez a taktika, és akkor már nincs visszaút.

Példa: megdicsérjük üzleti partnerünk ruháját, megjegyezzük, hogy milyen jól áll neki a fekete szín, többet kellene hordania. Majd kiderül, hogy nemrégen temette el a férjét. És ezzel az egy mondattal el is vágtuk magunkat.

Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük az asszertív kommunikáció eszköztárát, akkor az értékesítés során csakis egy kiindulási pontunk lehet. Ez pedig nem más, mint az ügyfél vágya.

Ha a vágyak felől közelítünk, akkor megvan az előjáték a sikeres lezáráshoz.

A vágyak adnak energiát az embernek

Mindenki vágyik valamire, akár a vállalkozásáról, akár a magánéletéről legyen szó. Az álmok, a vágyak hajtanak bennünket.

A vágyak nagymértékben függnek az értékesítendő dolog értékétől. Minél kisebb értékű, amit értékesíteni szeretnél, annál inkább az ügyfeled adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatos vágyait kell kiderítened. És minél nagyobb értékű, annál inkább az ügyfél egyéni vágyait kell feltérképezned.

Ha ezekről beszélünk neki, akkor nem teszünk mást, mint feltöltjük energiával. Ha pedig ez történik, akkor máris értékesebbé váltunk számára, mint az összes többi értékesítő, akivel előttünk találkozott.

Mit jelent tehát az asszertív kommunikáció az értékesítésben?

Azt, hogy megéri odafigyelni az ügyfél vágyaira a saját sikerünk érdekében.

A vágyak felderítése persze csak egyik eleme egy sikeres értékesítési tárgyalásnak. A Második Magyar Marketingfesztiválon elmondom a többi négyet.

Kasza Tamás Lezárás Specialista, Best Seller Író, Nemzetközi Tréner www.kaszatamas.hu

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo