A zene segíthet többet eladni

A kereskedők a legkülönfélébb módszerekkel próbálják vásárlásra bírni a boltjukba betérőket. A jól elrendezett áru és a vonzó árak mellett bármilyen meglepő, az sem mindegy, hogy mi szól a hangszórókból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába nehéz elhinni, pár hét, és már a karácsonyi eladásokon kell törnie a fejét az előrelátó vállalkozóknak. Amellett, hogy megtervezzük, milyen legyen az idei vásárlás ösztönző dekoráció az üzletben, a karácsonyi dalok is előkerülnek majd. Hónapokig a jól ismert slágerek langymeleg dallamai köszöntenek bennünket az üzletekbe lépve. Lehet, hogy a személyzet unja már, de bizony megéri! Ha a megfelelő zene fogadja a látogatót a boltban több pénz csilingel majd a kasszában. A boltokban szóló zene ugyanis vásárlásösztönző hatással bír.

Kép:Flickr

Vitathatatlan tény, hogy a zene nagy hatással van érzelmeinkre. Kutatások sora bizonyítja, hogy a bármilyen hangulatunkat képes megváltoztatni, a különféle zenetípusok pedig különböző módon hatnak ránk. Felpörgethet, nyugtathat, türelmesebbé tehet, csupán az adott célnak megfelelően kell választani. A zene segítségével az ügyfelek kötődését is pozitív irányba befolyásolhatjuk, ha a jól megválasztott muzsika kellően passzol a céges arculathoz, így lassan kötődni kezd a márkához. Így elég néhány hang, és az ügyfelek fejében máris megjelenik a boltunk képe. Jól hangzik ugye?

Olyan kutatási eredményekkel is találkozhatunk, ami arra mutat rá, hogy például egy üzletben egy konkrét országra jellemző zenét játszanak, akkor a vásárlók bátrabban nyúlnak az adott országra jellemző termékekért. az emberi fül roppant érzékeny, miért ne támadnák le tudatosan a marketing szakemberek is?

- A zene használata a különféle eladáshelyi (point of sale) környezetben mintegy 80 éve létező gondolat, melyre egész iparág alakult. A zene mindenki életében jelen van, akár keresetlenül is, és hatással van az emberekre. Tudatos zeneválasztással pedig ezt a hatást kereskedelmi előnnyé konvertálhatjuk. A tudatosság megnyilvánulhat zenei stílus választásában, ami egy adott korszakhoz, korosztályhoz, demográfiai sajátosságokhoz, divathoz, szokásokhoz köthető, vagy a tempó megválasztásával. Például egy gyorsétterem és egy masszázsszalon biztosan nem ugyanazt a tempót kívánja – hangsúlyozza a lényeget Kővári Tibor, a The CloudCasting ügyvezetője.

Hogyan válasszunk zenét?

Az ügyvezető szerint vannak általános "receptek". Például a szélsőséges, extrém műfajokat érdemes kerülni, hiszen a réteg zenék valóban egy-egy szűkebb célcsoportnak jelentenek örömöt, számukra relevánsak.Természetesen, ha meg tudjuk találni a mi szűk célcsoportunk speciális érdeklődését ezen a területen is, az a legjobb megoldás.

A zene tempója talán a legfontosabb. Kimutatták, hogy a percenkénti ütemszám (bpm = beat per minute) hogyan korrelál az ember belső ritmusával (a szív percenkénti dobbanása). Ettől függ, hogy mit érzünk lassú, közepes vagy gyors hatásúnak. A fast food éttermek általában nem azzal akarnak vendégmarasztaló üzletként feltűnni, hogy lassú jazz zenét sugároznak.Esetükben az a cél, hogy a vásároló fogyassza el, amit vásárolt, aztán mielőbb távozzon és adja át a helyét a következőnek - ezt segíti a pörgős zene is. Egy elmélyült válogatást igénylő üzletben viszont kellemetlen, ha már alig várjuk, hogy kimehessünk végre a dübörgő ritmusból - ott segít, ha lelassítanak a zene segítségével is.

Mibe kerül, ha szól a zene a boltban?
Ha zenelejátszásra alkalmas készülék van a vendéglátó helyünkön, kötelesek vagyunk jogdíjat fizetni, ha használjuk, ha nem. Hogy miért, mennyit és hogyan, arról itt olvashat.
- Tudunk olyan esetekről, ahol a klasszikus zenével tartottak távol (metróállomás) az oda vissza-visszatérő, graffiti festőket. Gyakori példa, a tematikus (nemzeti) hetekhez a megfelelő (olasz, spanyol, francia, latin, angolszász) zenéket társítani ott, ahol az ilyen típusú akciók rendszeresen előfordulnak – sorol életszerű példákat Kővári Tibor.

A specifikus válogatásban célszerű szakember segítségét kérni, így biztosan betalál majd a fülbe a dallam, ekkor biztosan érezzük a vállalkozásélénkítő hatását. Ám léteznek, akik már ennél is különlegesebb módon szeretnének bennünket a hallásunkon keresztül elkápráztatni, és személyre, cégre szóló, egyedi válogatást kérnek.

- A "saját válogatás" tág fogalom, hiszen az egyedileg összeállított, de előre programozott stílusú csatornákból felépülő zenei órarend is annak minősül. Ennél egyedibb, amikor konkrét lejátszási listák kerülnek összeállításra egy vállalkozás számára. Jellemzően ez történik, amikor egy tipikusan nagyobb, nemzetközi vállalat stratégiai megállapodást köt egy ismert zenésszel, vagy zenekarral, és akkor többcsatornás módon (tv, rádió, és az üzletek) is kiemelten használják, sulykolják a saját válogatás részeként az adott zenei műveket – teszi hozzá a The CloudCasting vezetője.

Bizonyos szolgáltatók szakképzett zenei szerkesztők és hangmérnökök segítségével készítenek az ügyfeleink részére egyedi zenei válogatásokat, de aki nem fél mélyen a zsebébe nyúlni, kérhet exkluzív, kizárólagos megoldást is. Ekkor maga a zenemű is a mi megrendelésünknek megfelelőn készül, amit sehol máshol nem hallhat az ügyfél. Ezek a dallamok a képviselt márka hangulati és értékvilágát tükrözik. Az egyediségnek viszont ára van, minél kifinomultabb, szofisztikáltabb a fent felsorolt opció, annál erőforrás-igényesebb, költségesebb annak előállítása.

Megéri a vásárlók agyára menni
Miért lenne jó, ha a vállalkozásunknak nemcsak logója, hanem illata is lenne? És lehet-e úgy meghatározni egy árat, hogy az már magában növelje az eladásokat? Brainfluence című könyvében Roger Dooley tudományos eredmények alapján bizonyítja, érdemes a vásárlók „agyára menni”, és ötleteket ad ahhoz is, hogyan.
 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo