ügyfélélmény cikkek


Ügyfél? – rövidesen személyre szabott élményben lesz része!

Ügyfél? – rövidesen személyre szabott élményben lesz része! 

Az ügyfélélmény következő szintje a teljesen személyre szabott termék.
Az ügyfélélményt állítja fókuszba az Invitech új működési modellje

Az ügyfélélményt állítja fókuszba az Invitech új működési modellje 

A vállalati és nagykereskedelmi ügyfelek számára telekommunikációs infrastruktúra és menedzselt szolgáltatásokat nyújtó Invitech júliustól új szervezeti modell keretében folytatja tevékenységét.
Mit tanulhat egy magyar kisvállalkozás az Ikeától?

Mit tanulhat egy magyar kisvállalkozás az Ikeától? 

Ma már nem elég jó terméket kedvező áron kínálni, ha a vásárlás élménye maga nem köti le eléggé a vevőt, nem lesz sikeres a cég – ez különösen igaz az online kereskedőkre. A digitális ügyfélélmény kialakításában érdemes például az IKEA-tól vagy a Facebooktól tanulni, valamint megismerkedni a mesterséges intelligencia nyújtotta megoldásokkal.
Új generációs bankfiók: a nappali a bankba költözik

Új generációs bankfiók: a nappali a bankba költözik 

Új generációs bankfiókot nyitott a CIB Bank a WestEnd City Centerben. Az ügyfelek igényeihez igazodva a fióki kiszolgálás formája a teljes hálózatban átalakul, ezzel párhuzamosan egyre több fiók arculata is megváltozik: amellett, hogy a személyes tanácsadás és a digitális megoldások egységéé lesz a főszerep, a bankfiókok közösségi térként is működnek majd.
Új módszerek kellenek a sikeres ügyféleléréshez

Új módszerek kellenek a sikeres ügyféleléréshez 

A digitális korszak óriási kihívást jelent a válalaltok számára, és a gyors változásoknak egy hagyományos szervezet már csak nehezen tud megfelelni, a cégeknek is alkalmazkodniuk kell a 21. századhoz.
Ügyfélelégedettség: az elhatározástól a tervezésig

Ügyfélelégedettség: az elhatározástól a tervezésig 

Első és legfontosabb lépés, hogy felsővezetői szinten mondjuk ki, elégedett vásárlókat akarunk! Nem csak úgy általánosságban, hanem igenis tudni akarjuk, hogy milyen az elégedettségi szint, hol jobb és hol gyengébb a folyamat.
Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára

Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára 

Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.
A jó termék ma már nem elég?

A jó termék ma már nem elég? 

Az elmúlt évtizedekben egyes iparágakat alapjaiban felforgató, forradalmi sikereket elérő szolgáltatások, mint az Airbnb, Amazon vagy Tesla számos különböző tényezőnek köszönhetik sikerüket. Egyvalami azonban mindegyik vállalatban közös – nemcsak egy új termékkel léptek piacra, hanem egészen egyedi vásárlói élményt nyújtanak vevőiknek.
Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk

Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk 

Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.
Az Ön hívása fontos számunkra...

Az Ön hívása fontos számunkra... 

A legtöbben ennél a mondatnál csapjuk le káromkodva a telefont. A helyzet megoldható, a bosszankodás elkerülhető egy új szoftverrel, amely megszünteti a fölösleges várakoztatást.

A nyolcezer forintos fagylalt tanulságai 

Nem csak Budapesten működnek turistacsapdák, most éppen egy olasz fagyiárus próbált meg lehúzni egy távol-keleti turistát. Itt következik a mese a nyolcezer forintos fagylaltról és hogy mi az a tanulság, amelyet minden magyar vállalkozónak érdemes megszívlelnie.

Az már kevés az elégedettséghez, hogy valami olcsó 

Ma már nem elég a minél olcsóbb és jobb minőségű termék és kiszolgálás, hiszen a fogyasztók egyre tudatosabban választanak a számtalan márka és ajánlat között. Ezt mutatja a KPMG legfrissebb ügyfélélmény-kutatása.

Min bukhat el az ügyfélszolgálat megtérülése? 

Az, hogy miképp lehet az ügyfélszolgálatok működését költséghatékonnyá tenni, sok vállalat számára mind a mai napig kihívást jelent. Az Arenim Technologies Kft. szakértői most öt olyan tényezőt gyűjtöttek össze, amelyek eldönthetik, hogy megéri-e az adott vállalatnak call centerre költeni.

Tedd könnyebbé ügyfeled életét 

Ha nem kápráztatod el a fogyasztód, céged napjai meg vannak számlálva. Rajongókká kell változtatnod az ügyfeleidet, így tehetsz csak szert vásárlói hűségre. Ez úgy lehetséges, hogy könnyebbé tesszük az életüket, megoldjuk valamilyen problémájukat. A gyakorlati hasznosságra reagálnak. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Mese az egymillió dolláros uborkáról, avagy a reklamáció pszichológiája 

A negatív ügyfélélmény gyorsabban terjed és több emberhez jut el, mint egy pozitív tapasztalat. Ezért a vállalkozásoknak nagyon ügyelniük kell a panaszkezeléseknél az ügyfelek megfelelő kezelésére – figyelmeztet szakértőnk.

A chatbot a leghatékonyabb eszköz 

2018-ra úgy fogunk emlékezni, mint az áttörés évére, amikor a chatbotok végre betörtek a chatelőplatformokra. Nemcsak a nagyvállalatoknak éri meg használni őket, hanem a kkv-knak is. Erről is hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Serényi János: Egyre kevésbé hiszünk az influencereknek 

A márkáknak személyessé kell tenniük magukat, személytelen cégekkel senki sem szeret beszélni. A szeretetnek és a törődésnek is részének kell lennie az ügyfélélménynek. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Van egy pont, amikor már nem vagy köteles kiszolgálni a vevőt, aki az agyadra megy 

Még ha nem is jogos, amit felpanaszol, az ügyfél elégedetlenségét és dühét szóban vagy írásban el kell ismerni, mint tényt, csak ezután lehet elkezdeni a kifogásolt probléma megoldását. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Ügyfélélmény: jónak lenni már nem elég 

Olyan ügyfélélményt kell nyújtani, ami felülmúlja a fogyasztó várakozásait. Ez a vásárlói lojalitás záloga. Ennél kevesebbet, vagyis a kielégítő színvonalú terméket vagy szolgáltatást máshol is könnyen kaphat az ember. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Az ügyfélvéleményt ignorálni, az is egy döntés 

Mire jó igazából a mobilod? (Spoiler: nem telefonálásra), és mi baj Tibi atyával? - Vavrek Balázs előad a Piac&Profit rendezvényén. Láthatod a Kreatív Kontrollt öltözni és vetkőzni, és ha ez még nem elég: Sipos Zoli megint elküld egy céget a búsba.

Így javíthatja az ügyfélélményt a mesterséges intelligencia 

Az interneten vásárlók 64 százaléka hagyja el azonnal az általa böngészett webshopot, ha elakad, és rövid időn belül nem kap segítséget. Ebben a háttérből jókor, jó időben felbukkanó, mesterséges intelligencián alapuló megoldás lehet segítségükre – hívta fel a figyelmet Bortnyák Adorján, a Geomant ügyvezető partnere az Internet Hungary konferencián.

A chatbot tudja, mikor van szükség emberi beavatkozásra 

Az interneten vásárlók 64 százaléka hagyja el azonnal az általa böngészett webshopot, ha elakad és rövid időn belül nem kap segítséget – így vevőik több mint felét veszíthetik el azok a kereskedelmi vállalatok, akik nem fektetnek kellő hangsúlyt a megfelelő ügyfélélmény biztosítására – hangzott el egy szakmai konferencián.

Szeretet az üzletben 

A toll hatalmasabb fegyver, mint a kard – tartja a mondás, és ez az üzleti életben is igaz: a jól megválasztott szavaknak üzletteremtő ereje van, főként ha pozitív érzelmeket, üzenetet közvetítünk partnerünk, ügyfelünk felé – hívta fel a figyelmet szakértőnk.

Az elégedett ügyfél is elcsábítható 

Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.

Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez 

Száz céget irányít egy amerikai dollármilliárdos üzletember 19 alapelvvel, melyeket képregényszerűen illuszrált, százötven oldalas könyvben kap meg minden egyes alkalmazottja. Útmutatásából válogattuk ki a legfontosabb tanácsokat.

Akiktől megtanulhatjuk a személyes odafigyelést 

Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról ma már a funkció kevés, a vásárlók, az ügyfelek élményt is szeretnének. Abban, hogy egy-egy luxushotelbe szívesen visszatérnek a vendégek ma már a prémium környezet kevés – hívja fel a figyelmet a lényegre szakértőnk, dr. Erdős Zsuzsanna, üzleti etikett coach.

Tudják, hogy valamit tenni kell, csak azt nem tudják, mit... 

Elmaradtak a hazai kis- és középvállalkozások a digitális átállásban, ami azért is furcsa mert a 90-es években éppen ők voltak a telekommunikációs forradalom motorjai. A Vodafone szerint azonban az elkövetkező években újra a fejlődés élére állhatnak a kkv-k, ennek elősegítésére indította el a Vodafone a Ready Business Index online kérdőívet, amelynek kitöltésével a hazai cégek felmérhetik fejlettségi szintjükkel és segítséget kaphatnak az átalakulás megkezdéséhez.

A kisboltokba is betörnek a „kockák” 

Nehéz helyzetben a kereskedők: a nyereség csökken, az árverseny nagyobb, mint valaha, a vásárlók pedig egyre tudatosabbak, impulzívabbak, mint valaha. Milyen trendekre számíthatunk a kiskereskedelemben 2018-ban?

Egyre igényesebbek a magyar fogyasztók 

Az elégedett vásárlóért már sokkal többet kell tenni – az ügyfélkiszolgálás színvonalán emelő vállalatok viszont nagyot nyerhetnek, akár 20-30 százalékkal is növelhetik árbevételüket – írja a ClientFirst Consulting.

A digitalizáció nem csodafegyver 

A megváltozott piaci körülmények, felhasználói szokások szektortól függetlenül nem hagynak választást a cégeknek. Az új generációs platformokon meg kell jelenni, a működést, kapcsolattartást a digitális fogyasztó igényeire kell szabni. Óriási hiba lenne azonban egyenlőségjelet tenni a digitalizáció, és a magasabb szintű ügyfélélmény (CX) közé. A CX számára jó alapokat teremthetnek a technológiai újítások, de a jó ötlet és az „emberi érintés” megkerülhetetlen marad.

Elégedett munkaerő nélkül elégedett ügyfél sincs 

Legkevesebb minden harmadik magyar tapasztalta már, hogy egy szolgáltató munkatársa maga sem szívesen ajánlotta a terméket, amit épp eladni készült. A nem elkötelezett munkaerőnél kevés gyorsabban és károsabban ható tényező van egy vállalat megítélése tekintetében, a valóban ügyfélközpontú szemlélet beemelése a szervezeti kultúrába azonban közel sem egyszerű feladat. Ugyanakkor nem is lehetetlen.

Rászoktunk a webáruházakra 

Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb.  A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is.

Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk 

Cégünk előnyeinek és teljesítményeinek elhadarása unalmat kelt, de legfeljebb udvarias bólintást eredményez. Bele kell helyeznünk a termékünk vagy szolgáltatásunk a potenciális kliens életébe, fel kell villantanunk, milyen megoldást kínálunk vele a vevő problémáira. Történetet mesélünk, ha ezt tesszük.

A jó ügyfélélmény nem a multik privilégiuma 

A kiemelkedő ügyfélélmény nyújtása korántsem csak a nagyvállalati szektor privilégiuma, sőt éppen ez az a terület, ahol akár egy mikrovállalkozás is sikeresen fel tudja venni a versenyt a legnagyobbakkal. A Develor International Zrt. tapasztalatai alapján hazánkban is egyre nagyobb az érdeklődés a kkv-szektor részéről téma iránt.

A referencia értéke 

Lovász Károly egy fővárosi panelház földszinti „nyílászáró-stúdiójában” indította el cégét, mely mára országosan ismert – az egyik legnagyobb szakmai mérnöki gárdával rendelkező – alumínium nyílászáró-tervező és -kivitelező szakműhely lett. A KAV Hungária ügyvezetője úgy gondolja, hogy a legfontosabb érték a nevünk becsülete, egy cég jó csapat nélkül csak egy halom papír és pecsét.

Nem számít az ügyfelek véleménye? 

Lesújtó eredmények születtek a Piac & Profit szakértőinek kutatásában: az éttermek 92 százaléka nem reagál a Google Térképen érkezett véleményekre, de a hoteleknél sem jobb a helyzet, itt 82 százalék hagyja figyelmen kívül az ügyfelek reakcióit.

Vásárlásgeneráló ügyfélélmény 

Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.

Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket 

Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát 

Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség 

Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan 

A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak 

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.

6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten 

Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.

Mesterséges intelligencia segít majd 

Ma már nem kell senkinek bemutatni a LogMeInt. Az 1998-ban alapított cég Budapestről indult, de azóta nemzetközi vizeken evez, idén pedig beléptek a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacára.

Ritkábban, de akkor többet vásárolunk 

A GfK Kereskedelmi Analízisek idei első félévet elemző tanulmánya szerint a háztartások ritkábban vásároltak nagyobb összegben napi fogyasztási cikket 2017. január–június között. Az év első felében újra a diszkontok teljesítménye bizonyult a legjobbnak; a vásárlói magatartás pedig továbbésszerűsödött.

A cég helyett a vásárlók sikerére kell koncentrálni 

Az ügyfélszolgálat – és rajta keresztül az ügyfélélmény – ma fontosabb, mint valaha. Hiszen ha jó, bevételt hoz. Fejlesztését számos cég ezért prioritásként kezeli. Szervezeti és technológiai változtatásokat finanszíroz, de jó, ha a pénzbe nem kerülő megoldásokra és emellett az ügyfélszolgálatos kollégák elismerésére is odafigyel a vezetés.

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat 

Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

Az új varázsszó: CCXP 

Ügyfélélmény. Egyre többször találkozunk vele, lassan bekúszik a mindennapi vállalati kultúrába. Aki nem is tudja, mit jelent valójában, az is hallott róla, kíváncsi rá. De vajon tényleg ennyire fontos? Tolnai Ákossal, az egyetlen Magyarországon élő CCXP szakértővel beszéltünk.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

10 napjuk maradt megegyezni, különben sztrájk jön a német autógyártónál

10 napjuk maradt megegyezni, különben sztrájk jön a német autógyártónál  

A Volkswagen a bértárgyalások harmadik fordulójába lépett, továbbra is fennál a sztrájk veszélye.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo