Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség

Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

"Miért reagál minden ügyfél másként?" Ezt a kérdést tette fel Reisz Róbert, a SelfSell.hu áruház-igazgatója, aki a bankszakmában is dolgozik, s így közvetlen közelből látja, hogy az ügyfél jövőképe mennyire befolyásolja a döntéseit.

Az ügyfelek időperspektívája

"Jövőkép nélkül nincs hatékony befektetés. Nem véletlen, hogy a lottónyertesek fele elherdálja a pénzét", mondta Reisz. Szerinte mélyebb, társadalmi minták és kollektív beidegződések határoznak meg minket zsigerből. Úgy látja, a magyar ember múltcentrikus, sérelmeken rágódik, úgy érzi, nem a szándéka szerint alakulnak a dolgok és nincs hatalma változtatni ezen. Az ilyen életérzés fatalista, apátiás (nincs értelme tervezni). "Magyarország jelenközpontú társadalom, s ennek köszönhetően agresszív, depresszív, erőszakos, emelett gyengébb az önkontrol és heves a vérmérséklet."

Mi ennek az ellentéte? A jövőképpel rendelkező ügyfél, aki előre tervez, célokat tűz ki, és képes lemondani ma valamiről a holnap kedvéért.
Az ígéret -a termék és a szolgáltatás is az- a jövőre vonatkozik. "Kooperációval emelkedünk ki az állatvilágból. Az emberi faj alapelve, hogy együtt többek vagyunk. Itt jön be a képbe a társadalmi érdek kérdése. A félelem jelenorientálttá tesz. Ennek következménye a transzcendens jövőkép hiánya", mondta Reisz. "Jelenleg a gyorsaságot értékeljük."

A gyorsaság ára

Alapvetően minden két eshetőségre bomlik le a cégeknél: gazdagítom vagy rablom az ügyfél idejét.

Kép:Pixabay

Az üzleti guruk eddig a minőséget tartották mindenekfelett valónak. "Van egy új szlogen, miszerint ma a gyorsaság az új minőség. Érdemes elgondolkodni ezen", mondta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezető igazgatója.

A nyugati kultúrában az elvesztegetett idő az egyik legnagyobb bűn. Felmérések kimutatták, hogy a megkérdezettek 70 százaléka dühös, ha dugóban vesztegel a kocsival, 65 százalék mérges, ha másokra vár, 60 százalék az, ha sorban kell állnia, 55 százalék, ha a komputer lefagy.

A kudarctól nem leszel lúzer, csak ha belenyugszol
A magyar menedzserek, cégvezetők többsége retteg a bukástól, pedig ha megfelelően állunk hozzá, a kudarc csak egy fordulat a sztorinkban, és nem a történet vége. Teljes bukás csak akkor létezik, ha feladjuk.
Ugyanakkor a gyorsaságnak ára van. 69 százalék érzi úgy, hogy az élete zsúfolt, 51 százalék szerint zsúfoltabb, mint kellene, 49 százalék nem akarja, hogy ilyen zsúfolt legyen.

A magánéletünk is teljesen átalakult. 1988-ban még a családok 59 százaléka fejezte be a munkanapot családi vacsorával, 2008-ban már csak 20 százalék.

"Ezt is akarjuk, azt is akarjuk. Katyvasz van a fejünkben. Itt és most akarunk megkapni mindent, nem érdekel minket, mi lesz ennek a következménye", ecsetelte Reisz. Az indiánok például - amikor fontos döntéseket hoztak - megvizsgálták, hogy annak milyen hatása lesz több generációra a jövőben. Ez a fenntarthatóság praktikuma.

A cég ideje is véges

A cégvezetők mindig azt kérdezik alkalmazottuktól, ha valami nem megy döccenőmentesen, hogy "miért viselkedtél így az ügyféllel?" De lehet, hogy ez lenne a megfelelőbb kérdés: "Látsz ebben az ügyfélben jövőt?" - vélekedett Reisz.

Egy értékesítési alkalmazott meg tudja mondani, hogy a cégnek érdemes-e időt és energiát (azaz humánerőforrást) áldozni a szóban forgó delikvensre, vagy sem.

A fogyasztók azon 20 százalékával mélyítsd el a kapcsolatod, akik a bevételed 80 százalékát adják - tanácsolta Szántó Péter, a Springtab alapítója.
De a túlbuzgóság is visszaüthet. Nem illik hetente nyomatni emailben a terméket, a márkát, mert a túl rámenős, spamszerű közeledés fordítva sül el. "A mai gyerek két perc alatt leiratkozik a hírlevélről", mondta Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Szoftver Kft. ügyvezető igazgatója.

Kép:Pixabay

A szükséges plussz

Az emberek ma már nem tudnak maradéktalanul belefelejtkezni abba az élménybe, amiben résztvesznek. Nem elég nekik, ami éppen előttük - velük - zajlik, hanem fel-felkapják az okostelefonjukat és az online világból is impulzusokat akarnak.

A ma embere "fáradhatatlanul mohó" a benyomások iránt, véli Sárosi Róbert, a Duelbox - Even Gamification ügyvezető igazgatója, ezért nem árt még a konferenciákon vagy céges rendezvényeken is egy második adatfolyamot nyújtani neki. Sőt játékot. Kvízt, szavazást, vagy másmilyen játékos tartalmat. "Addig se a Facebookon lóg majd a résztvevő." Ugyan a figyelem megosztódik, de Sárosi szerint az ilyen tartalmak "felrázzák a rendzvényt."

Ez a gamification. A játékos tartalmak "elterelik a figyelmet a szakmai dolgok száraz, nehéz jellegéről. Így nem érezzük azokat munkavégzésnek. Rögtön kapunk visszajelzést, pontokat szerzünk, vagyis egyből tudjuk, hogy rosszul döntöttünk-e."

Egyetlen cég sem felejtheti el, hogy az ember nemcsak homo ludens, tehát játékos, hanem homo impatiens is, akinek a 21. században már nincs türelme. Ez a munkában is kiütközik. A Facebook székházában az alkalmazottak azonnal akartak új billentyűzetet, fülhallgatót vagy más eszközöket, ha az előző felmondta a szolgálatot. És nem szerettek várni a szervíz-teamre. A FB vezetése ezért 2011-ben kitalált egy automatát, amiből pontosan ezeket az eszközöket lehet beszerezni. Az Airblades is lerövidítette a kézszárítók működését. Mert a többség már nem várja ki a végét.

A türelem ma már annyira hiánycikk, hogy ha egy online tartalom nem tölt be 5-7 másodperc alatt, a felhasználó egész egszerűen lelép, becsukja az oldalt.
 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo