Viselkedés cikkek
Ön mihez fogna, ha kötelező lenne és jól fizetne a semmittevés?
A svédországi Göteborgban állást hirdetnek. Havi 2.046 euró bruttó, fizetett szabadság, nyugdíj-jogosultság. A feltétel: az állás betöltője azt csinálhat, amit akar – akár az égvilágon semmit.
Néhány pofonegyszerű e-mail tipp, amiért kedvelni fogják
Napjainkban objektív valóságként kezeli mindenki, hogy a szóbeli, illetve írásbeli kommunikációs stílus egyre több kívánnivalót hagy maga után. Dr. Erdős Zsuzsanna etikett- szakértő tippjeit érdemes megfontolni az írásbeli kommunikációban.
Akiktől megtanulhatjuk a személyes odafigyelést
Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról ma már a funkció kevés, a vásárlók, az ügyfelek élményt is szeretnének. Abban, hogy egy-egy luxushotelbe szívesen visszatérnek a vendégek ma már a prémium környezet kevés – hívja fel a figyelmet a lényegre szakértőnk, dr. Erdős Zsuzsanna, üzleti etikett coach.
Nem ördögtől való, csak jól kell csinálni
Amilyen modernnek láttuk néhány évvel ezelőtt az egyterű irodákat, annyira ódzkodik tőle mára a többség. Pedig a nyitott térnek megvannak az előnyei is, csak érdemes betartani néhány szabályt. Ezeket írta meg a Budapest LAB.
Ezért vásárolunk eszetlenül
Többre becsüljük a vagyonunkat, mint amekkora. Gazdagabbnak érezzük magunkat, mint amennyire el vagyunk eresztve anyagilag. És megveszünk mindent hitelre, nem gondolva a holnapra, a törlesztési kötelezettségekre. Az emberek kétharmada így működik. Vagy Te a maradék egyharmadba tartozol? Így tudhatod meg.
Coworking iroda tedd – ne tedd
Míg egy évtizeddel ezelőtt egy induló vállalkozásnak irodát kellett bérelnie vagy home office-ra berendezkednie, addig mára megnyílt egy új lehetőség, a közösségi irodák (coworking irodák) világa.
A pénztárca, vagy egy toll is árulkodhat rólad
Ahogy egy beszélgetés során nonverbális gesztusaink azok, amelyek elárulják valódi szándékainkat, függetlenül szavaink jelentésétől, ugyanígy a megjelenésünkben a kiegészítők azok, amelyek többet mondanak el rólunk, mint a ruhadarabjaink, melyeket nagy gonddal kiválasztottunk.
Panasz vagy kritika? Az egyik épít, a másik rombol
Vezetői tréningeken tanítják, hogyan is kell diplomatikusan visszajelzést adni a munkatársunknak, legyen az dicséret vagy bírálat. Többről van azonban itt szó, mint retorikai finomságokról. Olyan képességekről, amely fontos szerepet játszik egy jó hangulatú és produktív munkahelyi környezet kialakulásában és amelyen a vezetői karrier is múlhat.
Tippek, hogyan nyerjünk meg embereket
Hogyan tegyünk elsőre jó benyomást, hogyan nyerjünk meg embereket? A dolog könnyebb, mint gondolnánk, de tennünk is kell a sikerért. Alapszabály: soha ne magunkról beszéljünk! Kérdezzük partnerünket saját magáról – és figyeljünk rá.
Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség
Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Másként viselkedünk, ha a kapcsolattól hasznot remélünk
A hazai cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában azzal, mi történik az őt körülvevő emberek életében. A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) hazai vállalatok vezetői között elvégzett felmérése arra enged következtetni, hogy a legtöbb cégvezető nem elég tudatos a kapcsolatait illetően.
Small-talk, a kapcsolatépítés nehézségei
Az úgynevezett “small-talk”, az udvarias, lényegében üres csevegés, amelyet üzleti találkozón, fogadáson ismerkedő emberek folytatnak, könnyűnek tűnik – de nem igazán az. Ki ne ismerné a problémát: sosem látott emberrel kerülünk szembe és hamarosan kiderül: érdekes kapcsolat lehet, de másokat is meg kívánunk még ismerni, avagy – számunkra érdektelen az illető, csak az időt vesztegetjük. Hogyan szabaduljunk? Egyáltalán: miként kezeljük a “small-talk” szituációkat?
Túlélési stratégiák stresszes munkahelyen
A kiállhatatlan főnökök vagy az intrikus kollégák nemcsak megkeserítik az életünket, de csökkentik a produktivitásunk és az empátiánk, sőt még szívinfarktust is okozhatnak - derül ki a pszichológiai szakirodalomból. Ha nyolc méteren belül ülünk egy ilyen alaktól, nem árt résen lenni: nagy az esélye, hogy átvesszük a rossz viselkedésmintát.
Jelek, amiből megtudhatjuk, hogy utál a főnök
Mindenki arra vágyik, hogy megbecsüljék a munkahelyén, mégis előfordul, hogy a felettesünk pikkel ránk. Nem jutunk egyről a kettőre, pedig úgy érezzük, mindent megteszünk? Íme néhány jel, ami arra utal, hogy a gond az, hogy ki nem állhat a főnök.
Ezért nem éri meg maximalistának lenni
A maximalizmus pozitív tulajdonságnak tűnik, főleg a munkahelyen. Egy ponton túl viszont nem csak boldogtalanná, de hatékonytalanná is teszi az embert. Hogyan fékezzük meg a bennünk élő perfekcionistát, és kerüljük el a késedelmes teljesítéseket?
Skype tippek üzleti felhasználáshoz
A Skype, amely először a családi, baráti kapcsolattartás eszköze volt, csendesen „üzleti rangra” emelkedett. Jellegéből adódóan személyesebb sok más kommunikációs csatornánál, de ez azért nem jelenti azt, hogy bármit lehet.
Kevesebbet bírunk, mint egy aranyhal
A 2001-ben mért 15 másodpercről mára 8,25-re csökkent az erőlködés nélküli koncentrálóképesség átlaga, mert megállás nélkül új tartalmak felé fordulunk és figyelmünk hamar ellankad. A fiatalok inkább megválnának az ízlelés képességétől, minthogy megfosszák őket a telójuktól.
5 dolog, amitől totál amatőrnek látszunk
Nem elég profinak lenni, annak is kell látszani! A szakmai fejlődés és tudás egy dolog, de rossz szokásokkal még akkor is totál amatőrnek nézhetünk ki, ha egyébként a szakma csúcsán vagyunk.
Íme a sikeres állásinterjú titkai
Egy tapasztalt HR-esnek nagyon jók a szemei. A legkülönfélébb dolgok is befolyásolhatják azt, megkapjuk-e a meghirdetett állást. A testtartásunk, a kisugárzásunk, a tetoválásunk, a súlyunk, a ruhánk színe - ezek mind számítanak.
Segítség, nem ismerek senkit a buliban!
Az év vége közeledtével egyre több meghívó érkezik, partnerrendezvényekre, céges partikra, és cégvezetőként gyakran előfordul, hogy olyan eseményre vagyunk hivatalosak, amelyen a vendéglátón kívül nem ismerünk senkit. Feszengve állva, kortyolgatni az italát senki sem szeretne, ugyanakkor nem kis kihívást jelenthet, hogy egy ilyen helyzetben hogyan tegyük meg az első lépéseket új ismeretségek felé. Etikett szakértőnk segít!
Hogyan tűnhetünk ki társaságban?
Még azok is elbátortalanodhatnak egy nagyobb társaságban, akik egyébként magabiztosak és barátságosak. Pedig egy emberekkel teli szobát is „meg lehet dolgozni”, ennek is megvan a trükkje, de a svédasztalnál ácsorgást azért hagyjuk a végére.
8 dolog, amit a vonzó emberek tesznek – és mi is utánozhatjuk
Tanulmányok újból és újból kimutatják, hogy a vonzó emberek sikeresebbek. Ahelyett azonban, hogy szomorúan beletörődnénk a ténybe, hogy nem nézünk ki úgy mint Brad Pitt vagy Angeline Jolie, lássuk mi az, amit mégis megtehetünk! Hisz nem csak a külsőség számít!
Az első benyomás tudománya
Tudományos tények is alátámasztják, hogy az első benyomás különleges jelentőséggel bír. Megváltoztatni nem, vagy csak nagyon nehezen lehet, és akkor is közlünk valamit vele magunkról, ha ezzel nem foglalkozunk tudatosan. Érdemesebb tehát kézben tartani.
A túl korai tegeződés
Van egy régi mondás: Előbb a szív tegezzen, azután a száj. Elgondolkodtató és ma is fontos ennek a mondatnak az igazsága: hiszen ha valakivel összetegeződtünk, már nem lehet semmissé tenni. Ez a viszony örökre fennmarad.
Facebook az irodai gépen? Nem alapjog!
Manapság már kevés olyan munkakör létezik, amihez nincs szükség internetre. Ahol van, ott ezt az eszközökkel együtt a munkáltatónak kell biztosítania. Hogy mire és hogyan használható a rendszer, azt érdemes szigorúan szabályozni.
Tényleg jó benyomást keltünk?
Ha egy helyzet nem úgy sül el, ahogy szerettük volna, hajlamosak vagyunk a külső körülményeket okolni. Mások viszont a személyiségünk hibájaként fogják ezt tekinteni. Jobb tehát felkészülni!
Négy üzleti etikett tipp, férfiaknak
Tudjuk, az üzleti viselkedéskultúra ismerete nem lehetőség, hanem szükségszerű, különösen, ha hosszú távú üzleti (pénzügyi) sikerekre vágyik valaki. Érdemes hát odafigyelni, mert a viselkedési, öltözködési bakik alááshatják a hitelességet.
A munkahelyi magatartás 7 kötelező szabálya
A munkahelyen is vannak íratlan és írott, törvénybe foglalt magatartási szabályok is. Megsértésük akár komoly következménnyel is járhat, hiszen egy-egy súlyosabb kihágást azonnali hatályú felmondás is követhet. Mire figyeljünk hát a munkahelyen?
A sikeres nő nem férfi! Tippek női vezetőknek
Az üzleti viselkedéskultúra alapvetően, legalábbis elvileg, „nem-semleges”, ahol a pozíciókból fakadó rangsornak van meghatározó szerepe. Ez azonban közel sem jelenti azt, hogy egy nőnek a férfiak viselkedési eszköztárával kellene érvényesülnie, mint ahogyan az is hiba, ha egy üzletasszony a nőiességét, mint valamiféle fegyvert használja.
Hogy ne mondjunk nemet?
Illik-e nemet mondani az üzleti életben? Nemcsak illik, de kell is! A nemek védelmet jelentenek a magánéletben éppúgy, mint az üzletben. Szakértőnk segít kitanulni az elutasítás művészetét.
5 megbeszélésgyilkos vezetői baki
Gyakran olvashatunk arról, hogy mi mindent tegyen, vagy ne tegyen egy munkatárs egy-egy értekezleten és a vezetőket is tréningezik arra, miként is kell jól megtartani egy megbeszélést. Jó, ha észrevesszük azonban: több hiba, amelyet egy vezető elkövethet, valójában nem vezetési kérdés, hanem viselkedési baki, amelyeket érdemes elkerülni.
A túl közeli főnök
Nemcsak a kisvállalkozások vezetőire leselkedik a veszély, hogy túl közvetlenül viselkednek a munkatársaikkal, ez bármely vezetővel megtörténhet, szinte észrevétlenül. A túlzott közvetlenség számos buktatót rejthet, amelyek visszahatnak a cég üzleti sikereire és sokszor a cég imázsára is.
Babonák és üzlet - fontosabb, mint hinnénk!
Az év elejéhez kötődő babonáknak se szeri se száma – együnk lencsét, ne együnk halat, ne teregessünk, de szennyes ruha se maradjon a nyakunkon. Bármilyen meglepő, az emberek jelenetős részénél az üzleti életben is meghatározóak bizonyos babonák.
3 érv, hogy miért érdemes ismerni az üzleti etikettet
Még ma is sokan azt hiszik, az „üzleti etikett” - „úri huncutság”. Valójában viszont hatékonyabbá és a vásárlók számára vonzóbbá teszi a céget és konkrét versenyelőnyt jelent.
Hogy tegyünk jó benyomást egy telefonbeszélgetés során?
Szerencsére egyre több vezető foglalkozik azzal, hogy jó első benyomást tegyen meglévő és potenciális üzletfeleire. A személyes varázs sok esetben segít is, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy manapság a legtöbbször nem is találkozunk személyesen. Ennek megfelelően sokan nem a megjelenésünk, hanem a telefonálási stílusunk alapján ítélnek majd meg minket.
Tetemes kárt okozhat a dolgozók viselkedése
A szükségtelen munkavállalói kockázatok céges költségei tetemes kárt okoznak a munkaadóknak. A régiós statisztikák szerint a dolgozók viselkedéséből következő különböző problémás helyzetek, mint a rossz munkahatékonyság, balesetek és csalások, együttesen milliárdos veszteségeket okoznak a hazai vállalatoknak. Lehet, hogy ezek kiszűrhetők lennének?