Másként viselkedünk, ha a kapcsolattól hasznot remélünk

A hazai cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában azzal, mi történik az őt körülvevő emberek életében. A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) hazai vállalatok vezetői között elvégzett felmérése arra enged következtetni, hogy a legtöbb cégvezető nem elég tudatos a kapcsolatait illetően.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A kutatás során arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az üzleti élet szereplőit milyen kapcsolatépítési és információszerzési szokások jellemzik” – állapítja meg Mészáros György, a MVÜK egyik alapítója. „Sajnos az eredmények nem túl rózsásak: a vizsgált vezetők közül mindösszesen tíz százalék informálódik folyamatosan személyes környezetében is. Ez a szokás azért fontos, mert jelzi, hogy ki az, aki tudatosan építi kapcsolatrendszerét. A sikeres vezetők ugyanis nemcsak a pénz érdekében képesek figyelemmel adózni másoknak, hanem jellemzően minden kapcsolatukban figyelmesek” - mondja a szakértő.

Kép: Pixabay

Az MVÜK üzleti találkozóin szerzett benyomások igencsak árulkodók a hazai vállalatvezetők kapcsolatépítési szokásait illetően. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a legtöbb vezető azt hívja tudatos kapcsolatépítésnek, hogy üzleti találkákra, tárgyalásokra jár, akár rendszeresen is. Ám a helyzet az, hogy az üzleti kapcsolatnak is az a fő jellemzője, mint bármely más emberi kapcsolatnak: azaz nem elég csak jelen lenni benne, tenni is kell érte.

„Arra a kérdésre, hogy mivel érhetjük el azt, hogy működjenek a kapcsolataink, minden szakember, aki emberi kapcsolatokkal foglalkozik azt javasolná, elsőként tanulj meg figyelni” – mondja el Mészáros. „A figyelem hiánya mellett igen jelentős probléma az is, hogy sokan ’elfelejtenek’ őszintén viselkedni, ha egy kapcsolattól üzleti hasznot is remélnek. Ezekre az emberekre jellemző az is, hogy érdekvezérelten vannak jelen a mindennapjaikban is” - állapítja meg a szakember.

Az üzleti találkozókon is megfigyelhető, hogy az átlagos résztvevők sajátos, érdekvezérelt szempontból vizsgálják csak a lehetséges partnereket, lehetőségeket. Sajnos ez egy öngerjesztő folyamat, hiszen pont emiatt ezek az emberek temérdek egyéb - haszonnal járó - kapcsolatot rosszul, vagy egyáltalán nem kezelnek. Az MVÜK szakértője ezt a jelenséget az „ügyfélkereső szemüveg” - effektusnak nevezte el. Korábban már megfogalmazták, hogy az „ügyfélkereső szemüveg” helyett, milyen egyéb látásmódot ajánlanak a cégvezetőknek a sikeres kapcsolatok kiépítéséhez.

Jobban meg kell érteni a dolgozókat
Rohamosan csökken a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók egyre magabiztosabbak és kritikusabbak, hiszen úgy érzik, könnyebben találnának állást – derül ki az Aon Hewitt felméréséből.
Ha egy vezető a kapcsolatai kiépítésében képes a szemléletmódján változtatni, akkor azt tapasztalhatja, hogy hirtelen megannyi lehetőség veszi körül az élet minden területén: legyen szó új üzletről, vagy egy személyes problémáról. Cégvezetőként is érdemes figyelemmel adózni a környezetünk minden tagjának, és nem felcímkézni a mikrokörnyezetünk tagjait, aszerint, hogy mikor milyen érdekünket szolgálhatják.

„Ez a viselkedési forma, csak egy rossz szokás, melyről bármikor dönthet úgy a tulajdonosa, hogy változtat rajta. Ahhoz, hogy változtassunk az eddigi kapcsolatépítési gyakorlatunkon sem pénzre, sem időre nincs szükségünk, csakis elhatározásra” – javasolja az MVÜK alapítója. „Apró dolognak tűnik, ám biztos, hogy garantálja a sikert” – teszi még hozzá.

 

 

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo