Másként viselkedünk, ha a kapcsolattól hasznot remélünk

A hazai cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában azzal, mi történik az őt körülvevő emberek életében. A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) hazai vállalatok vezetői között elvégzett felmérése arra enged következtetni, hogy a legtöbb cégvezető nem elég tudatos a kapcsolatait illetően.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„A kutatás során arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az üzleti élet szereplőit milyen kapcsolatépítési és információszerzési szokások jellemzik” – állapítja meg Mészáros György, a MVÜK egyik alapítója. „Sajnos az eredmények nem túl rózsásak: a vizsgált vezetők közül mindösszesen tíz százalék informálódik folyamatosan személyes környezetében is. Ez a szokás azért fontos, mert jelzi, hogy ki az, aki tudatosan építi kapcsolatrendszerét. A sikeres vezetők ugyanis nemcsak a pénz érdekében képesek figyelemmel adózni másoknak, hanem jellemzően minden kapcsolatukban figyelmesek” - mondja a szakértő.

Kép: Pixabay

Az MVÜK üzleti találkozóin szerzett benyomások igencsak árulkodók a hazai vállalatvezetők kapcsolatépítési szokásait illetően. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a legtöbb vezető azt hívja tudatos kapcsolatépítésnek, hogy üzleti találkákra, tárgyalásokra jár, akár rendszeresen is. Ám a helyzet az, hogy az üzleti kapcsolatnak is az a fő jellemzője, mint bármely más emberi kapcsolatnak: azaz nem elég csak jelen lenni benne, tenni is kell érte.

„Arra a kérdésre, hogy mivel érhetjük el azt, hogy működjenek a kapcsolataink, minden szakember, aki emberi kapcsolatokkal foglalkozik azt javasolná, elsőként tanulj meg figyelni” – mondja el Mészáros. „A figyelem hiánya mellett igen jelentős probléma az is, hogy sokan ’elfelejtenek’ őszintén viselkedni, ha egy kapcsolattól üzleti hasznot is remélnek. Ezekre az emberekre jellemző az is, hogy érdekvezérelten vannak jelen a mindennapjaikban is” - állapítja meg a szakember.

Az üzleti találkozókon is megfigyelhető, hogy az átlagos résztvevők sajátos, érdekvezérelt szempontból vizsgálják csak a lehetséges partnereket, lehetőségeket. Sajnos ez egy öngerjesztő folyamat, hiszen pont emiatt ezek az emberek temérdek egyéb - haszonnal járó - kapcsolatot rosszul, vagy egyáltalán nem kezelnek. Az MVÜK szakértője ezt a jelenséget az „ügyfélkereső szemüveg” - effektusnak nevezte el. Korábban már megfogalmazták, hogy az „ügyfélkereső szemüveg” helyett, milyen egyéb látásmódot ajánlanak a cégvezetőknek a sikeres kapcsolatok kiépítéséhez.

Jobban meg kell érteni a dolgozókat
Rohamosan csökken a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók egyre magabiztosabbak és kritikusabbak, hiszen úgy érzik, könnyebben találnának állást – derül ki az Aon Hewitt felméréséből.
Ha egy vezető a kapcsolatai kiépítésében képes a szemléletmódján változtatni, akkor azt tapasztalhatja, hogy hirtelen megannyi lehetőség veszi körül az élet minden területén: legyen szó új üzletről, vagy egy személyes problémáról. Cégvezetőként is érdemes figyelemmel adózni a környezetünk minden tagjának, és nem felcímkézni a mikrokörnyezetünk tagjait, aszerint, hogy mikor milyen érdekünket szolgálhatják.

„Ez a viselkedési forma, csak egy rossz szokás, melyről bármikor dönthet úgy a tulajdonosa, hogy változtat rajta. Ahhoz, hogy változtassunk az eddigi kapcsolatépítési gyakorlatunkon sem pénzre, sem időre nincs szükségünk, csakis elhatározásra” – javasolja az MVÜK alapítója. „Apró dolognak tűnik, ám biztos, hogy garantálja a sikert” – teszi még hozzá.

 

 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo