A pénztárca, vagy egy toll is árulkodhat rólad

Ahogy egy beszélgetés során nonverbális gesztusaink azok, amelyek elárulják valódi szándékainkat, függetlenül szavaink jelentésétől, ugyanígy a megjelenésünkben a kiegészítők azok, amelyek többet mondanak el rólunk, mint a ruhadarabjaink, melyeket nagy gonddal kiválasztottunk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beszélnek az értékítéletünkről, az igényességünkről, a felkészültségünkről, az alaposságunkról, pedig csak elővettük a tollunkat, átadtuk a névjegyünket, elsüllyesztettük a táskánkban a tabletünket, vagy beléptünk az eső áztatta utcáról.

A lényeg mindig a részletekben rejlik

Ezek a tárgyak évekig meghitt barátként kísérhetnek bennünket és nemcsak akkor tesznek jó szolgálatot, amikor alaposan végig gondolt megjelenésünket egészítik ki, hanem amikor egy váratlan, gyors találkozóra sietünk vagy üzleti partnerünkkel, mindennapjaink dolgait intézve találkozunk.

Pixabay

  • Hűvösebb időben a megjelenést befejezetté nemcsak az igényes bőrkesztyű teszi, amelyet a férfiaknak kézfogáskor, különösen, ha egy nővel fognak kezet, illik levenniük, hanem a ma már a férfiak által is egyre gyakrabban viselt sál is. Azonban ez a stílusos darab, hacsak a benti klíma nem indokolja, az etikett szerint nem a beltéri elegancia része, azonban a hölgyek esetében a kendő, az lehet.
  • Megnyugtató stílusosságot és eleganciát sugároz, ha a zord időjárás elől olyan ernyő alá menekülünk (legyen az a praktikus, táskában megbúvó, egy gombnyomásra nyíló csoda, vagy a kifinomultabb ízlést tükröző fanyelű ernyő), amely esetében nem rontja el a hatást, az időjárásnak magát már megadott bordázat, a felkunkorodó ernyővég, a hatalmas lógó, még ha a saját cégünkké is.
  • Bármilyen sebtében is találkozunk üzleti partnerünkkel, teljesen mást üzenünk magunkról, ha a jegyzeteléshez előkapott
    Társalgási leckék dúsgazdagoktól
    A könnyed társalgás, a small talk, a legtöbb üzleti tárgyalás, kapcsolatépítés, partneri viszony keretében döntő fontosságú lehet, ugyanakkor sokan zavarba jönnek, ha csevegésre kerül sor. Szakértőnk a leggazdagabb befektetők, milliárdosok társalgási szokásaiból válogatott össze egy csokorral, amely átlendítheti a beszélgetést a kínos holtpontokon.
    tollunk (talán eretnekségnek tűnik: töltőtollunk) igényességről árulkodik. S noha egyszer-egyszer kezünkbe akadhat cégünk logózott reklám tolla, mégis sokkal hatásosabb, ha inkább partnerünket segítjük ki vele és nála is felejtjük ügyes marketingfogásként.
  • A névjegyátadás szertartását sem érdemes megspórolnunk vagy elkapkodnunk. Noha ma a megismerkedéskor a telefonokra azonnal átküldött névjegyek sem ritkák, ám a névjegycsere finom rituáléja (bár nem minden lépésében annyira szabályozott, mint Japánban), emlékezetes többlettel ruházhatja fel az induló kapcsolatot, sőt érdekesebb – váratlan – téma felé fordíthatja a beszélgetést. Fontos tehát milyen névjegytartóból varázsoljuk elő a személyiségünkre, vállalkozásunkra jellemző, stílusos és igényes névjegykártyánkat.
  • Ha létezik két olyan kiegészítő, amelyek esetében gyakran előfordulhat, hogy jóval tovább szolgálnak, mint ahogyan a tartósságukból telik, az a férfiak derékszíja és a pénztárcák. Míg az undokul az eltelt időről árulkodó derékszíj túlzott kényelemszeretetről és túlzott szórakozottságról vallhat, a pénztárca, még kiváló állapotában is többet mond el. A szín, az alapanyag, a választott fazon, az alkalomhoz nem illő darab választása (például a társasági események apró retiküljeiből, oda illő pénztárca kerül elő), a pénzhez való viszonyunkról is szól.
A kiegészítők vonatkozásában gyakran jelenhet meg a kísértés, hogy ne eredeti darabokat, hanem akár roppant igényes replikákat válasszunk. Érdemes ennek a csábításnak ellenállni. Egy hasonló árfekvésű igényes, kisszériás designer darab valódi egyéniségről és a magunkba vetett őszintébb hitről árulkodik, mint a nagy brand-ek, talmi csillogású másolatai.

Szerző:

Erdős Zsuzsanna

üzleti etikett tanácsadó és coach

www.erdosetikett.hu

 

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo