Az Entrepreneur magazin egyik 2009-es cikkében olvashatjuk Stuart Vyse, a Connecticut College pszichológia professzorának véleményét, aki szerint bármilyen irracionálisnak tűnik, az emberek nagy része babonás viselkedést gyakorol az üzleti életben is – idézi a Tudatos Vezetés blog. Különösen bizonytalan időkben, de egyébként is rengeteg a kiszámíthatatlanság az üzletben, és az emberek ilyen módon próbálnak meg több kontrollt gyakorolni az eseményekre, mondván ők megtettek mindent. Akár hülyeség, akár nem, jobban érezhetjük magunkat tőle, ha kéményseprőt látva megragadjuk a gombunkat, és csak akkor engedjük el, ha megláttuk a harmadik szemüveges embert.
Kramer és Block a Journal of the Academy of Marketing Science-ben több sikeres marketingkampányról számolt be, ami a nyugati világban szerencsésnek tartott 7-es számra alapoztak. Ezzel szemben péntek 13-án sok pénzt képesek elveszteni az emberek, ha nem is tudatosan, akár azzal, hogy inkább nem hoznak aznap döntéseket. A közismerten babonás kínaiak körében is végeztek kutatásokat: teniszlabdákat árultak 8-as és 10-es csomagolásban. Mivel a 8-as számot a gazdagsággal asszociálják a kínaiak, inkább másfélszeres áron megvették a 8-as csomagot, mint hogy többet vettek volna jóval olcsóbban. Ugyanígy például a szállodai szobák számozása is a babona és nem a matematika szabályait követi, bizonyos számú szobákat ugyanis egyszerűen senki nem venne ki. A szerzők azt javasolják, hogy érdemes az üzleti életben számolni a vevők és partnerek potenciális babonáival is, mielőtt döntéseket hoznánk.