Akiktől megtanulhatjuk a személyes odafigyelést

Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról ma már a funkció kevés, a vásárlók, az ügyfelek élményt is szeretnének. Abban, hogy egy-egy luxushotelbe szívesen visszatérnek a vendégek ma már a prémium környezet kevés – hívja fel a figyelmet a lényegre szakértőnk, dr. Erdős Zsuzsanna, üzleti etikett coach.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az igazi törődés apró gesztusokban érhető tetten, mert ez sugallja azt az élményt, hogy nem az előre kitalált marketinggépezet működik jól, hanem valódi a személyes odafigyelés. A prémium kategóriás hotelek menedzserei profik ennek az élmények a biztosításában, érdemes ezért más vállalkozásokban is meghonosítani egy-két szokásukat.

Meghitt üdvözlés

A hotelek vezetői szívesen köszöntik személyesen a VIP vendégeket. VIP vendég nemcsak ismert személyiség lehet, sőt. Azok a vendégek tartoznak alapvetően ebbe a körbe, akik a hotel, illetve szállodacsalád más hoteljeinek visszatérő vendégei.

pixabay.com

Egy meleg, barátságos kézfogás üdvözlésképpen, melyet mindig egy örömteli mosoly kísér. Az a meghitt mosoly, amely a rég nem látott ismerősök láttán szokott az arcunkon megjelenni. Pár kedves mondat, amellyel kifejezik örömüket, hogy ismét a vendégek között köszönthetik az érkezőt.

Majd szerét ejtik, hogy bemutassák egy-egy olyan munkatársukat (dicsérve munkatársuk szakmai hozzáértését), akik tudnak segíteni, ha valamilyen különleges, egyéni programra lenne igénye a vendégnek a városban tartózkodása idején (koncert, élményfürdőzés, városnézés, kulináris kaland).

A tökéletes és emlékezetes megjelenés

A hotelek dolgozóinak egyenruhája számos okból bír jelentőséggel. Bár elsőre nem biztos, hogy gondolnánk rá, de része a hotel egységes vizuális élményének. A formaruha hozzájárul a dolgozók összetartozás élményének erősítéséhez (mint egy focicsapat esetében a mez).

A jó ügyfélélmény nem a multik privilégiuma
A kiemelkedő ügyfélélmény nyújtása korántsem csak a nagyvállalati szektor privilégiuma, sőt éppen ez az a terület, ahol akár egy mikrovállalkozás is sikeresen fel tudja venni a versenyt a legnagyobbakkal. A Develor International Zrt. tapasztalatai alapján hazánkban is egyre nagyobb az érdeklődés a kkv-szektor részéről téma iránt.
Ugyanakkor a formaruhás (egyenruhás) embereket valamennyien profibb szakembereknek is gondoljuk. Ám legyen ez a formaruha akár Armani által tervezett, mégsem érezheti úgy a vendég, hogy a személyzet jólöltözöttebb mint ő. Ez a hotel menedzserre is igaz.

Ám amíg a munkatársak, a kiegészítők elhagyásával könnyedén el tudják érni ezt az élményt, egy vezetőnek éppen ellenkezőleg, szüksége van a kiegészítőkre. Hiszen ezek teszik a megjelenését karakteressé és segíthetnek abban, hogy jobban emlékezzenek rá, a meleg fogadtatásra és a törődésre. Egy védjegyként szolgáló jellegzetes szemüveg, nyakkendő -díszzsebkendő összeállítás vagy csokornyakkendő, egy elmaradhatatlan bross vagy kendő épp elég egyéni lehet úgy, hogy a vendég nem érzi azt, hogy konkurálni akarnak vele.

Elbűvölő társalgás

A luxusszállodák vezetői elbűvölő társalgók, kellemesek, könnyedek, szórakoztatóak és mindig érzik hol a határ. Igyekeznek pár percre megállni beszélgetni nemcsak a VIP vendégekkel. Érdeklődnek a vendégek igényei és benyomásai iránt. S ha elhangzik egy egy kulcsgondolat azonnal intézkednek. Korrigálnak, ha véletlenül arra van szükség, vagy az elhangzottak alapján apró vagy nagyobb gesztussal fejezik ki, a figyelmességüket, törődésüket.

Rövidtörténeteket mesélnek, anekdotákat a hotel vagy a város történetéből, esetleg egy-egy javasolt program kapcsán. Noha nem először mesélik az adott történetet, mégis olyan kedvességgel és közvetlenséggel osztják meg őket, mintha akkor jutott volna az eszükbe és bizalmasan most mesélnék el először.

Ezek a történetek a barátságosság, az ismerősség meghittség érzését adják és a vendégek sokszor jobban emlékeznek rájuk,

Bemutatkozás: a mindent eldöntő hét másodperc
Minden a bemutatkozáson múlik, ebben az első hét másodpercben dőlhet el egy állásinterjú, vagy akár egy jövendő üzleti kapcsolat további sorsa - figyelmeztet szakértőnk, dr. Erdős Zsuzsanna, üzleti etikett coach.
mint az utazás legtöbb epizódjára.

Panaszkezelés

Nem minden prémium kategóriás hotel vallja azt, hogy a vendégnek mindig igaza van. Ám azt igen, hogy a vendég panaszát komolyan kell venni. Ilyenkor a kulcs momentum a személyesség és a törődés. Sokszor elveszi a panasz élét, ha a menedzser személyesen is kifejezi sajnálatát, illetve ígér megoldást a problémára. (Nem ő a problémamegoldó, mindössze a segítő szándékát és az empátiáját fejezi ki.) Van azonban három kulcs elem, amiben a menedzserek, profiként nem hibáznak:

  • Tudják, a másik ember érzéseit vitatni balgaság, elismerik, hogy a vendég egy adott helyzetet kellemetlenül élt meg, azt azonban nem állítják, hogy igaza is van.
  • Pontosan megmondják, mit tudnak a munkatársai (illetve, ha indokolt saját maga) tenni, milyen határidővel és határidőn belül mindig jeleznek is, mit sikerült intézni.
  • S ami a legfontosabb: Egyes szám első személyben fogalmaznak, ezzel is kifejezve a személyes törődést. (például: Sajnálom, hogy ilyen kellemetlen tapasztalata volt a csaptelepekkel…)
Valójában ezek csak pár percet igényelnek alkalmanként a vezetőtől, egy barátságos üdvözlés, pár perccel több idő reggel a szekrény előtt, néhány perc könnyed társalgás és olykor bekapcsolódni a problémamegoldás folyamatába. Ezek a rövid gesztusok lesznek mégis azok, amitől egy vendég elégedett, sőt visszatérő vendége lesz a hotelnek, illetve a szállodaláncnak és ajánlja másoknak is.

dr. Erdős Zsuzsanna

üzleti etikett tanácsadó és coach

www.erdosetikett.hu

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo