Etikett cikkek

hirdetés

Nem baj, ha egy vezetőnek humora is van

Nem baj, ha egy vezetőnek humora is van

A humor az optimizmus kifejezése és a feszültségek pozitív becsatornázásának remek eszköze, ám ehhez az szükséges, hogy ne kinevessünk másokat, hanem együtt nevessünk a többiekkel, akár a munkahelyünkön is.
Néhány pofonegyszerű e-mail tipp, amiért kedvelni fogják

Néhány pofonegyszerű e-mail tipp, amiért kedvelni fogják

Napjainkban objektív valóságként kezeli mindenki, hogy a szóbeli, illetve írásbeli kommunikációs stílus egyre több kívánnivalót hagy maga után. Dr. Erdős Zsuzsanna etikett- szakértő tippjeit érdemes megfontolni az írásbeli kommunikációban.
Akiktől megtanulhatjuk a személyes odafigyelést

Akiktől megtanulhatjuk a személyes odafigyelést

Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról ma már a funkció kevés, a vásárlók, az ügyfelek élményt is szeretnének. Abban, hogy egy-egy luxushotelbe szívesen visszatérnek a vendégek ma már a prémium környezet kevés – hívja fel a figyelmet a lényegre szakértőnk, dr. Erdős Zsuzsanna, üzleti etikett coach.
Nem könnyű bejutni a kínai piacra, de nagyon megéri

Nem könnyű bejutni a kínai piacra, de nagyon megéri

A csődtől nem menti meg a céget a Kínába történő exportálás és akármire nem vevő a piac. De akinek összejön és hosszútávú kapcsolatokat épít ki, annak a piac méreténél fogva nagyon jövedelmező tud lenni a kereskedelem. Nem árt tájékozódni a keresletről és a kínálatról előzetesen.
Az Instant Message 8 etikett szabálya

Az Instant Message 8 etikett szabálya

Az IM gyorsasága mellett, a legkötetlenebb írásbeli kommunikációs mód. Egy sajátos határterület, ahol röviden, írásban „társalgunk”, ezért óhatatlanul túlzott kötetlenségre is csábít.
hirdetés
Ha tegeződünk, tegeződjünk jól!

Ha tegeződünk, tegeződjünk jól!

A magyar nyelv varázslatosan gazdag. Lehetőségünk van arra, hogy belátásunk szerint önözzük, magázzuk vagy tegezzük egymást. Ugyanakkor egyre több vállalkozás esetében – különösen, ahol az y generáció tagjai szép számmal képviseltetik magukat - tapasztalhatjuk azt, hogy a cég kultúrájának része a tegeződés. De számtalan csapdát rejt!
Vigyázat, ünnepi baki veszély!

Vigyázat, ünnepi baki veszély!

Az év vége és az év eleje az ünnepi ajándékozás és rendezvények ideje. Csalóka biztonságérzetbe ringathatnak bennünket a kellemes hangulatot sugalló lehetőségek, figyelmes ajándékok, ügyfélpartikra való meghívások. Érdemes ezért körültekintőbbnek lennünk, hogy ne vétsünk olyan bakit, amely a későbbi kapcsolattartásban keserű szájízt okoz, sőt, hagyjunk kellemes emléket vendéglátóink szívében.
Skype tippek üzleti felhasználáshoz

Skype tippek üzleti felhasználáshoz

A Skype, amely először a családi, baráti kapcsolattartás eszköze volt, csendesen „üzleti rangra” emelkedett. Jellegéből adódóan személyesebb sok más kommunikációs csatornánál, de ez azért nem jelenti azt, hogy bármit lehet.
Irodai etikett – avagy így lesz kellemesebb egy légtérben

Irodai etikett – avagy így lesz kellemesebb egy légtérben

Sok érv szól az egyterű irodák mellett és ellen is, mi most azt néztük meg, ha ilyenben dolgozunk, mik az alapvető illemszabályok, amelyekkel mindenkinek kellemesebb lesz az „együttélés”.
A tökéletes kombináció: angolosan udvarias, franciásan könnyed

A tökéletes kombináció: angolosan udvarias, franciásan könnyed

Eltérő lehet, miképpen értelmezik és jelzik az egyes országokban a tisztelet kimutatását. Vannak azonban olyan, egyes nemzetekre, kultúrákra jellemző ikonikus szokások, illetve sajátosságok, amelyeket érdemes ellesnünk tőlük, nemcsak az üzleti életben.
hirdetés

Íme a sikeres állásinterjú titkai

Egy tapasztalt HR-esnek nagyon jók a szemei. A legkülönfélébb dolgok is befolyásolhatják azt, megkapjuk-e a meghirdetett állást. A testtartásunk, a kisugárzásunk, a tetoválásunk, a súlyunk, a ruhánk színe - ezek mind számítanak.

Segítség, nem ismerek senkit a buliban!

Az év vége közeledtével egyre több meghívó érkezik, partnerrendezvényekre, céges partikra, és cégvezetőként gyakran előfordul, hogy olyan eseményre vagyunk hivatalosak, amelyen a vendéglátón kívül nem ismerünk senkit. Feszengve állva, kortyolgatni az italát senki sem szeretne, ugyanakkor nem kis kihívást jelenthet, hogy egy ilyen helyzetben hogyan tegyük meg az első lépéseket új ismeretségek felé. Etikett szakértőnk segít!

Alapszabályok a sikeres bulihoz

Kínos perceket élhet át egy cég vezetősége, ha egy általa meghirdetett promóciós vagy reprezentációs rendezvényen, illetve termékbemutatón üres széksorok maradnak. Ez ugyanis azt a benyomást kelti a megjelent érdeklődőkben, hogy a vállalkozás nem kellőképpen professzionális. Hogy a blamázst elkerüljük, fontos betartanunk néhány aranyszabályt.

Tényleg jó benyomást keltünk?

Ha egy helyzet nem úgy sül el, ahogy szerettük volna, hajlamosak vagyunk a külső körülményeket okolni. Mások viszont a személyiségünk hibájaként fogják ezt tekinteni. Jobb tehát felkészülni!

Négy üzleti etikett tipp, férfiaknak

Tudjuk, az üzleti viselkedéskultúra ismerete nem lehetőség, hanem szükségszerű, különösen, ha hosszú távú üzleti (pénzügyi) sikerekre vágyik valaki. Érdemes hát odafigyelni, mert a viselkedési, öltözködési bakik alááshatják a hitelességet.

5 megbeszélésgyilkos vezetői baki

Gyakran olvashatunk arról, hogy mi mindent tegyen, vagy ne tegyen egy munkatárs egy-egy értekezleten és a vezetőket is tréningezik arra, miként is kell jól megtartani egy megbeszélést. Jó, ha észrevesszük azonban: több hiba, amelyet egy vezető elkövethet, valójában nem vezetési kérdés, hanem viselkedési baki, amelyeket érdemes elkerülni.

Hogy ne játsszuk el potenciális ügyfeleink bizalmát?

Mindenki értékesít, van aki termékeket, szolgáltatást, van, aki gondolatokat, vagy éppen emberi törekvéseket. Nem mindegy, hogy hogyan. Ha jól, akkor örömöt, ígéreteket vált valóra, ha rosszul, akkor csak bosszúságot és csalódást.

Semmi sem szent?

A vállalkozók tudvalevőleg az átlagnál nagyobb kockázatvállaló hajlandóságú, újító szemléletű emberek. Az is közhely, hogy az üzleti életben nagyon is szerencsés, ha valaki olyan első benyomást tud gyakorolni (persze, csak ha az pozitív), amit nem felejtenek el. Mégis, ha valaki külsejében vagy viselkedésében kicsit mást mutat, mint az „üzleti életben elvárt”, akkor annak minimum zseninek kell lennie ahhoz, hogy a bizniszvilág elfogadja. Legalábbis így volt ez sokáig.

Céges parti - a vezető szemszögéből

Az év végi céges mulatságok általában már a "kiengedés" időszakába esnek. A vezetőnek viszont ez még munka, fontos és komoly feladat, amit nem szabad elhanyagolni. Soha nincs nagyobb szükség a cégvezető arányérzékére, mint ilyen alkalmakkor, mert nem szabad szem elől tévesztenie: ilyenkor fokozottan is igaz, ő a példa (a viszonyítási pont) a munkatársai számára.

Nem szőrszálhasogatók, hanem nagyon alaposak

Igen kínos pillanatokat kerülhetünk el, ha megfelelően tájékozottak vagyunk annak az országnak a kultúrájáról, a szokásairól, amelyikkel partneri kapcsolatot szeretnénk kiépíteni. De például japán-magyar viszonylatban kinek kell elsősorban alkalmazkodnia a másikhoz? Mind a két félnek!

3 érv, hogy miért érdemes ismerni az üzleti etikettet

Még ma is sokan azt hiszik, az „üzleti etikett” - „úri huncutság”. Valójában viszont hatékonyabbá és a vásárlók számára vonzóbbá teszi a céget és konkrét versenyelőnyt jelent.

Ahol még az igen is mást jelent - jó tanácsok keletre indulóknak

Bár magyarként a nyugat-európai és észak-amerikai kulturális, társadalmi szabályokat könnyen befogadjuk, a világ távolabbi országaiban már közel sincs ilyen egyszerű dolgunk. Ha nem szeretné, hogy egy ígéretes üzleti megbeszélés vagy akár egy informális vacsora kínos véget érjen, érdemes megismerkedni a helyi szokásokkal. Szakértőnk segít! Második rész.

Erre figyeljen külföldön!

Bár magyarként a nyugat-európai és észak-amerikai kulturális, társadalmi szabályokat könnyen befogadjuk, a világ távolabbi országaiban már közel sincs ilyen egyszerű dolgunk. Ha nem szeretné, hogy egy ígéretes üzleti megbeszélés vagy akár egy informális vacsora kínos véget érjen, érdemes megismerkedni a helyi szokásokkal. Szakértőnk segít!

Hogy tegyünk jó benyomást egy telefonbeszélgetés során?

Szerencsére egyre több vezető foglalkozik azzal, hogy jó első benyomást tegyen meglévő és potenciális üzletfeleire. A személyes varázs sok esetben segít is, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy manapság a legtöbbször nem is találkozunk személyesen. Ennek megfelelően sokan nem a megjelenésünk, hanem a telefonálási stílusunk alapján ítélnek majd meg minket.

Így nem „égünk le” a külföldi partnerek előtt

A sikeres üzletelés kifejezetten fontos eleme, hogy mennyire vagyunk tisztában a külföldi partner szokásaival, elvárásaival, gesztusainak jelentésével. Egy anekdota szerint hiúsult már meg üzlet azon, hogy a magyar fél egy vacsora után sört kért tea helyett a kínai partner vendégeként.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

hirdetés

Költségkímélés

Új otthonbiztosítás lett fogyasztóbarát

Új otthonbiztosítás lett fogyasztóbarát

Megkapta a fogyasztóbarát minősítést a Magyar Nemzeti Banktól (MNB) a K&H Biztosító Zrt. otthonbiztosítása.

Pénzszerzés

Hol tartanak az óriási veszteség után a nyugdíjpénztárak?

Hol tartanak az óriási veszteség után a nyugdíjpénztárak?

A tavalyi gigantikus veszteség csaknem harmadát ledolgozták a nyugdíjpénztárak az első negyedév végére, azóta pedig még tovább javult a helyzet.

Jogi kisokos

Új világ kezdődik a kriptóknál az EU-ban

Új világ kezdődik a kriptóknál az EU-ban

Zöld lámpát kapott a kriptoeszközök piacának egységes európai uniós szabályozása.

Társadalom

Példátlan pofonváltás németek és oroszok között

Példátlan pofonváltás németek és oroszok között

Németországban bezáratják egy kivételével valamennyi orosz főkonzulátust.

Infokom

Pár éven belül tízből hat munkavállalónak átképzésre lesz szüksége

Pár éven belül tízből hat munkavállalónak átképzésre lesz szüksége

Az MI és más diszruptív technológiák elterjedésének munkahelyekre gyakorolt hatása a következő öt év során nettó pozitív lehet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo